17 Mart 2008

24 derslikli senin temeli atıldı

http://img.turkmedya.tv/image/2bd1ad95fd2f7fb4a2c346e16b633c18/248/189
MARDİN (İHA) - Mardin eski Bağımsız Milletvekili Süleyman Bölünmez tarafından Nusaybin ilçesinde yaptırılacak olan 24 derslikli Süleyman Bölünmez Lisesi'nin temeli törenle atıldı.
Temel atma töreninde konuşan Bölünmez, "Kadir Has ve İzzet Baysal gibi ben de 'Nasıl memleketime hizmet ederim' diye düşünüyordum. Kısmet bugüneymiş" dedi.
Nusaybin Yenişehir Mahallesi'nde yapılan Süleyman Bölünmez Lisesi temel atma töreninde konuşan Nusaybin Kaymakamı Yücel Gemici, okul hakkında teknik bilgiler verdi. Kaymakam Gemici, "Hayırsever işadamımız Süleyman Bölünmez tarafından ilçemizde yapılacak lisede, kimya, biyoloji, fizik laboratuarları, müzik ve bilgisayar odaları ile 24 derslik yer alacak. Yapılacak tesis yaklaşık 5 milyon YTL'ye mal olacak. Bu fedakar yatırımı gerçekleştiren hayırsever iş adamımız Süleyman Bölünmez'e ve arsayı hibe eden
Gözü ailesine teşekkürü bir borç biliyorum" dedi.
Kaymakam Gemici'den sonra kürsüye gelerek bir konuşma yapan eski Milletvekili Bölünmez, eğitim hayatından örnekler vererek bölgede eğitim alanındaki sıkıntıları anlattı. Okuldan sonra atıldığı ticarette ilk zamanlarda sıkıntı yaşamadığını ifade eden Bölünmez, şunları söyledi:
"Sonraki dönemlerde bir dilin ve bir üniversite diplomasının bir insan yerine geçtiğini fark ettim. Hayatım boyunca hiç kimseyi kıskanmadım ama başarılı insanları gördüğüm zaman hep imrendim. Rahmetli Kadir Has hatırladığımda ve Bolu'daki İzzet Baysal Üniversitesi'nin önünden geçtiğim zaman ben de onlar gibi 'Nasıl memleketime hizmet ederim' diye düşünüyordum. Kısmet bu güneymiş."
Nusaybin'de yaptıracağı lisenin eğitime başlamasıyla kendisini lise, Mardin'de yaptıracağı fakülte binalarının hizmete girmesiyle de kendisini üniversite mezunu olarak göreceğini kaydeden Bölünmez, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Mardin'in bütün ilçelerine lise yaptırmak sloganıyla yola çıktım. Ayrıca Mardin'e bir engelliler okulu ve Mardinspor'a kalıcı bir tesis kazandırmak için çalışıyorum. Allah bu güzel duyguları herkese nasip etsin."
Mardin Vali yardımcısı Yavuz Selim Süzer ise, ülkelerin kalkınmalarını ve çağdaş uygarlık seviyesine ulaşmasını sağlayan en büyük girdilerin eğitim olduğunu ifade ederek, 2003 yılında başlatılan eğitime yüzde 100 destek kampanyası kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Vali Yardımcısı Süzer, "Bu kampanya çerçevesinde hayırsever vatandaşlarımızla protokoller imzalanmış, şimdiye kadar 225 derslik yapılmış, 10 bin 500 metrekare arsa bağışlanmıştır. Bunun yanında okullar, yurtlar ve okul
onarımları yaptırılmıştır. Bugüne kadar ilimizde hayırsever katkıları 26 milyon 500 bin YTL' yi bulmuştur" dedi.
Konuşmalardan sonra kurban kesilerek dualar eşliğinde okulun temeli atıldı. Süleyman Bölünmez Lisesi'nin temel atma törenine, Vali Yardımcısı Yavuz Selim Süzer, Eski Milletvekilleri Süleyman Bölünmez, Kasım Tuğmaner, Mardin Artuklu Üniversitesi Rektör Vekili Kadri Balcı, Belediye Başkanı Metin Pamukçu, İl Emniyet Müdürü İsmet Taşkan, Nusaybin Kaymakamı Yücel Gemici, Belediye Başkanı Dr. Mehmet Tanhan, AK Parti İl Başkanı Lokman Sinanoğlu ve bölgenin ileri gelen aile büyükleri katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum