22 Mart 2008

TÜRK TELEKOMUN ALDIĞI SABİT ÜCRET

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Türk Telekom yıllardır sabit telefon abonelerinden haksız olarak sabit ücret adı altında yüklü miktarda bir para almaktadır. Bu para abone başına yıllık olarak hesaplandığı zaman 180 YTL gibi azımsanmayacak bir meblağa çıkmaktadır. Türkiye gibi insanların çoğunun açlık sınırının altında yaşadığı bir ülkede fakir fukara ve işsizler tarafından ödenen bu ücret hiç de önemsenmeyecek bir miktar değildir. Bu, ücret asgari ücretle geçinen veya onu dahi bulamayan milyonlarca insanımızın cezalandırılmasıdır. Çünkü dar gelirli vatandaşımız sadece uzaklardaki yakınlarından gelecek telefonlarına cevap vermek için evine bağlattığı telefona hiçbir şekilde arama yapmadığı halde ayda 15 YTL ödemektedir. Aynı şekilde yüksek ücret alan veya işyeri olanlar ise bu telefonu daha ucuz kullanmaktadır.

Vatandaşların yerel tüketici mahkemeleri nezdinde açtıkları davalarda, tüketici lehine dava sonuçlanmasına rağmen, Türk Telekom Tekel olma gücüne sahip olma avantajını kullanarak her seferinde davayı kendi lehine çevirme başarısını göstermiştir. Aslında işin özü şu Türk Telekom Cep telefonlarıyla görüşmelerin ucuzlaması ve Cep telefonu operatörleri karşısında rekabet edemediğinden, sırf kendisini koruma amaçlı olarak vatandaşı cezalandırırcasına vatandaştan bu parayı almaktadır. Memleketteki akrabalarımla doya doya bedava görüşmenin bedeli olarak her ay Vodafona sadece 16 YTL ödüyorum. Türk Telekom ise her ay Vodafona ödediğim bedel kadar milyonlarca vatandaştan haksız olarak sabit ücret almaktadır. Yani ben her ay Vodafon’a 16 YTL ödeyerek akrabalarımla ayda 500 dakika görüşüyorum. Türk Telekoma sırf internete girdiğimden dolayı, internet ücreti haricinde ayda 15 YTL boşu boşuna ödemekteyim. Yani Türk Telekom vatandaşları internete girdiklerinden dolayı her ay 15 YTL haksız sabit ücret alarak cezalandırmaktadır. Hani bilgi toplumuyduk? Hani vatandaşın bilgiye daha kolay erişilmesi için kolaylıklar sağlanacaktı? Bu çelişki niye?

Türk Telekom bu haksız sabit ücret uygulamasını kamuoyuna “Müşteriye tahsis edilen hattın her zaman konuşulabilir durumda tutulması”, diye gerekçelendiriyor. Bence eğer bu gerekçe doğru ise o zaman niye İSKİ ve TEDAŞ’da abonelerden sabit ücret almıyor. Onlar da Suyu ve Elektriği her zaman kullanılabilir durum da tutmuyorlarmı? Karlı veya fırtınalı bir havada elektrik idaresi riske rağmen işçisini göndererek, kopan elektrik hatlarını tamir etmiyormu? Sular idaresi tıkanan rögarları ve kanalizasyon borularını açmak amacıyla gece gündüz işçisini seferber etmiyor mu? Hatta eğer Türk Telekomun bu sabit ücret uygulaması haklı ise, ekmeğimizi suyumuzu aldığımız Bakallar, Etimizi kıymamızı aldığımız Kasaplar, Meyvemizi sebzemizi aldığımız manavlar, iğneden ipliğe her türlü ihtiyaçlarımızı karşılayan marketlerin de bizlerden aylık sabit ücret alması gerekir. Sahi eğer Türk Telekomun sabit ücret uygulaması haklı ise bize 24 saat doğru haberi ulaştırmakla görevli Televizyon kanalları da her ay sabit ücret alsın. Hatta boğaz köprüleri dahi geçiş ücretine ek olarak her ay otomobillerden 15 YTL sabit ücret alsın. 20.000 – 30.000 YTL lik otomobilin yanında 15 YTL lik sabit ücret nedir ki? Nasıl olsa vatandaş öder.

Mehmet AYAZ

NOT: Yukarıdaki yazının bir nüshası Türk Telekoma gönderilmiştir. Türk Telekomun cevabı aşağıdadır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
TÜRK TELEKOMUN CEVABI
Değerli Müşterimiz,

Sabit ücret, Şirketimiz tarafından siz değerli abonelerimize sunmakta olduğumuz hizmetin, telefon hatlarının aktif kullanımı dışında kalan zamanlarda Şirketimize yüklenen masrafların karşılığı olarak alınmaktadır. Diğer bir deyişle, sabit ücret, Şirketimiz tarafından size bir telefon hattı tahsis edilmesi, kesintisiz bir şekilde her an konuşma hakkı sağlanması yani bu hattın sürekli olarak kullanımınıza hazır bulundurulması, siz hiçbir arama yapmasanız dahi size gelecek telefonlara cevap vermenizi sağlayacak şekilde sistemin çalışır durumda bulunması için yapılan işletme maliyetinin karşılığı olarak hizmet kalitesinin sağlanması için gerekli bakım onarım işlemlerinin yapılarak, sistemde herhangi bir arıza oluşması halinde bu arızaların giderilmesinin karşılığıdır.
Ülkemizde de söz konusu sabit maliyetlerin sabit ücretler yoluyla karşılanması yaklaşımı, Kanun ile açıkça düzenlenmiş ve Anayasa Mahkemesi, Yargıtay ve Danıştay tarafından da kabul görmüştür. Dolayısıyla, gerek mevzuatta gerekse pek çok yüksek yargı kararında sabit ücret uygulamasının siz değerli abonelerimiz arasında eşitliği temine de hizmet eden, zorunlu ve hukuka uygun bir uygulama olduğu açıkça belirtilmiş bulunmaktadır.
Bizimle irtibata geçtiğiniz için teşekkür eder ve yukarıdaki açıklamalarımız doğrultusunda talebinize olumlu cevap veremeyeceğimizi belirtiriz.

Saygılarımızla.

Türk Telekom Müşteri Hizmetleri Birimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com