22 Nisan 2008

Prof.Dr.Azmi HAMZAOĞLU'NA TEŞEKKÜRLER

Mehmet AYAZ'ın tüm yazıları...>>>
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
TEŞEKKÜRLER
Uzun zamandır Diyastometamyeli ve Skolyoz rahatsızlığı olan Kızımın 10 saatlik, uzun, yorucu, büyük çaba ve özveri gerektiren ameliyatını 01.08.2008 tarihinde başarıyla gerçekleştiren başta Prof. Dr. Azmi HAMZAOĞLU ve ekibi olmak üzere; ayrıca her türlü desteklerini sunan Türk Kardiyoloji Vakfı Özel Şişli Florence Nightingale Hastanesi yöneticileri ve tüm çalışanlarına teşekkürlerimi sunuyorum.
Mehmet AYAZ
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
2002 yılından bu yana çocuğumun Sağlık sorunlarından dolayı hayatım felç oldu. Neredeyse 6 yıldır başıma gelen talihsiz olaylardan dolayı kafayı sıyıracak hale geldim. Çocuğum tam 3 kere ameliyat oldu ama her defasında sonuç hep başarısız ve hayal kırıklığı oldu. Bu nedenle 2006 dan sonra tüm Doktorlara küstüm. Fakat 3 ay önce Azmi Hocaya muayene olan bir iş arkadaşımın ısrarıyla 19 Nisan 2008 gününe sekreterinden randevu aldım. Daha sonra internette onunla ilgili araştırma yapınca onun hakkında söylenenler bana cesaret verdi, umut verdi. Ama gene de bu beklediğim 3 ayı hep endişe içinde geçirdim. Acaba Azmi Hoca da bana "ümitlenme çaresi yok" der mi diye. 19 Nisan Cumartesi günü Florans Natingel Hastanesinde çocuğumu Profesör Azmi HAMZAOĞLUNA muayene ettirince, Azmi Hoca beni 6 yıldır yaşadığım bunalımdan kurtardı. Evet "kızınızın çaresi ameliyat. Ameliyat ile sağlığı düzelecek. Okullar kapanınca ben ameliyat edeceğim" dedi. Bu sözlerden sonra o gün yaşadığım duyguyu nasıl tarif deceğimi bilemiyorum. 19 Nisan 2008 gününden itibaren hayata yeniden döndüm. Okulların kapanıp, çocuğumu ameliyat ettirecek günü sabırsızlıkla bekliyorum. Azmi Hoca olağanüstü yetenek ve kişiliğe sahip bir insan. Bir hasta yakını olarak yaşadığım tecrübelere dayanarak söylüyorum. Bence bir Doktorda bulunması gereken en önemli 3 şey var. 1-Bilgi 2-Beceri 3-Vicdan. İşte bu 3 özellik de Azmi Hoca da fazlasıyla var. Sizde Prof. Dr. Azmi HAMZAOĞLU'nu yakından tanımak istiyorsanız 2006 da kendisiyle yapılan ropörtajı ve hastalarının yorumlarını mutlaka okumalısınız. Mehmet AYAZ - www.surgucum.com ve www.mardinizim.com Editörü

Prof.Dr. Azmi HAMZAOĞLU KİMDİR?

1956 Sinop doğumlu Prof. Dr. Azmi Hamzaoğlu, Kabataş Erkek Lisesi'nin ardından İstanbul Tıp Fakültesi'ni bitirdi. 1986-1996 arasında Çapa Tıp Fakültesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölümü'nde öğretim üyesi olarak hizmet verdi. 1996'da profesör olan Hamzaoğlu, Kadir Has Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Bölüm Başkanı. Hamzaoğlu evli ve iki çocuk babası.


Beli ağrıyanlar önce sigarayı bıraksın

Ünlü ortopedi uzmanı Prof. Azmi Hamzaoğlu, "Boyun ya da bel problemi yaşayanların önce sigarayı bırakması gerekir" dedi ve ekledi: "Sigaradaki nikotin dokuların kendini yenilemesini önlüyor. Yoksa tedavi şansı yüzde 20 azalıyor."

Ortopediyi seçtim diye babam küstü

Ortopediyi seçtim diye babam küstü Ortopedi ve travmatoloji alanında önemli bir uzman Prof. Hamzaoğlu: "Babam kalp değil de ortopediyi seçtiğimi öğrenince 'Kırık çıkıkçı Melek Hanım da aynı işi yapıyor' dedi ve bana küstü. Tam iki yıl konuşmadık".

Bugünkü Pazartesi Sohbeti konuğu, ortopedi ve travmatoloji alanında dünya çapında bir isim olan Prof. Dr. Azmi Hamzaoğlu. Hamzaoğlu gününün neredeyse tamamını hastanede geçiren bir isim. Onunla söyleşi yapmayı istediğimi söyleyince, "Zor" dediler. "Hocayı yakalamak çok zor. Bir ameliyattan çıkıyor, ötekine giriyor, bazı ameliyatları 10 saat sürüyor." Yılmadım. Florence Nightingale'de Ortopedi Bölümü'nde ameliyattan çıkmasını beklemeye koyuldum. Azmi Hamzaoğlu'na bütün bir kat ayrılmış. 6 sekreteri, 2 uzman asistanı var. Güne saat 6'da başlıyor. Haftanın üç günü eğer acil bir durum yoksa, ameliyat yapıyor. Acil durum yoksa cümlesi lafta kalıyor ve her hafta bir değil, en az iki acil durum vakası yaşanıyor. Ameliyata girmediği saatlerde, kendisine ayrılan katta hasta bakıyor. Ama bakın nasıl? Her odada kendisini bekleyen hasta var. Hastanın röntgen ya da MR'ı ışıklı panoda asılı duruyor. Azmi Hoca, bir odadan diğerine ışık hızıyla geçiyor. Ben de onu o odalardan birinin çıkışında yakalayıp yarım saat kadar hastalarından uzaklaştırdım. "Her şey ekip işi" diyor. "Sistemi iyi oturttuk. Ben olmasam bile tıkr tıkır işleyen bir tedavi mekanizmamız var. 24 saat acil ameliyat yapacak ekibimiz var. Ama Türkiye'de hasta geçmiş tecrübelerine dayanarak sisteme değil, doktora güvenmeyi seçiyor. Ben de herkese merhaba demek zorundayım. Cep telefonum sürekli açık." Azmi Hamzaoğlu 1956 Sinop doğumlu. Hayatının hiçbir döneminde doktor olmayı düşlememiş. İstanbul Erkek Lisesi'ni birincilikle bitirdikten sonra elektronik mühendisliği okumaya kalkınca babası "Orada dur" demiş. Gelip aile işinin başına geçeceksin, üniversite okumana hiç gerek yok. "Aile işi ticaret ama benim gönlüm orada değildi" diye anlatıyor. " Amcam cerrahtı. Eğer tıbbiye okursan babanı ikna ederim dedi. Ben de kabul ettim. İstanbul Tıp Fakültesi'nde okudum. İlk 2 yıl bilerek hiç çalışmadım ve ikmale kaldım. Sonra baktım ki pabuç pahalı, bari bunu iyi okuyayım dedim." Peki niye ortopedi? "Çocukluk arkadaşımın ortopedik sorunları vardı, ondan." Baba Hamzaoğlu kalp değil de ortopedi seçtiği için oğlunu hiç affetmemiş ve ünlü ortopedi uzmanının bugün bile anlatırken acı acı gülümsediği cümleyi söylemiş.

Kırık çıkıkçı Melek Hanım da aynı işi yapıyor. "Tam iki yıl konuşmadık. Erkek çocuk için baba çok önemlidir aslında. Sonra rahatsızlandı. Buraya getirttim ve müthiş bir bakım gördü. O zaman 'Senin bu noktalara gelebileceğini hiç düşünmemiştim' dedi. Babamı kaybetikten sonra karım oğlumuza onun ismini verdi. Çocuklara kaybedilen anne ya da baba isimlerinin verilmesi doğru mu pek bilemiyorum. İsmi her söylediğinizde... Duygusal bir durum." Azmi Hamzaoğlu babasını kaybettikten sonra Amerika'ya gitmiş, ardından Japonya'da çalışmış. Amerika'ya yerleşebilirim diye düşünürken anestezi uzmanı eşi tavrını koymuş, "Asla Amerika'da yaşamam" demiş. Hamzaoğlu'nun Türkiye'de kalış öyküsü aşkla olmuş. Bugün tüm dünyada referans merkezi olarak kabul edilen Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği'ni kuruşunun öyküsü de aşkla ilgili yani.

Bu kadar çok ameliyat yapıyorsunuz, bekleyen bolca hasta var. Dünyaya oranla Türkler ne kadar omurga sorunlarından, bel boyun ağrılarından şikayetçi?

Aynı durumdayız. 25 yaşından sonra bel ve omurga sorunu nedeniyle doktora gitme oranı yüzde 40. Bu oran 40 yaşından sonra yüzde 60'a çıkıyor. 50 yaşından sonra ise yüzde 80. Yani 50 yaşından sonra her 10 kişiden 8'i bel ve omurga sorunu yaşıyor.

Kadın erkek fark ediyor mu?

Kadınlarda 50 yaş üzerinde dejeneratif omurga problemleri çok daha fazla. Tabii bu problemlerde sigara büyük etken.

Sigaranın omurgayla ne alakası var?

Bunun araştırmaları yapılmış. Kanıtlanmış çalışmalar var. Üstüne basarak söylüyorum. Sigara, dolayısıyla nikotin dokulara mikroskopik seviyede kanın gitmesini önlüyor. Kan dolaşımının önlenmesi ve dokunun beslenme güçlüğü yaşaması dokunun kendini tamir etme yetisini azaltıyor. Yani dokuda hızlı bir yıpranma ve biyolojik yaşlanma başlıyor. Tedavilerde sigara içenlerin başarı şansı yüzde 20 azalıyor. Bu oran çok korkutucu. Çoğu hekim omurgasından rahatsızlık duyan hasta eğer aktif içiciyse, onu kabul etmek istemiyor, "Benim zamanımı boşuna almayın çünkü başarı oranı çok az" diyor.

Bel ya da boyun fıtığı hastası sigara içiyorsa tedavi etmiyor musunuz yani?

-Şöyle diyelim, omurgasından problem yaşayanların tedavilerini, sigarayı bırakacakları koşuluyla kabul ediyoruz.

"Bırakmam" derse?

-Hastaya sigaranın tedavide başarısızlık sebebi olduğunu anlatıyor, ikna ediyoruz. Özellikle hastaların ailelerini bilgilendiriyoruz. Sigara, bırakın ameliyatı, fizik tedavide bile başarıyı yüzde 20 azaltıyor. Ağrı istemiyorlarsa sigarayı bırakmaları gerek.

Son günlerde herkes ya boyun ya da bel fıtığından şikayetçi. Sayı mı arttı?

-Bence sayı artmadı ama teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte daha çok doğru tanı koyulmaya başlandı.

Zaman zaman herkesin bir yeri, bir şekilde ağrır. Hangi ağrıları ciddiye almalıyız?

-Çok önemli bir kriter var. Ağrı eğer gece gündüz devamlı sürüyorsa, ağrı kesicilere cevap vermiyor ve pozisyon değiştirmekle rahatlamıyorsanız mutlaka bir hekime gözükmekte fayda var. Ayrıca bu ağrı kolda bacakta uyuşmalar, kuvvet kaybı, karıncalanma yapıyorsa bu da ciddi bir sinyaldir. Ama ağrı kesiciyle geçebilen, sadece basit bir ters hareket sonucunda olan ağrılar bu kategoriye girmiyor. Bir de hekime gitmeden sakın MR çektirmeyin.

Neden?

-Şimdi Türkiye'de korkunç bir MR hastalığı var. MR iyi hoş bir şey, doktorlara müthiş yardımcı ama hekim kontrolü olmadan çekilen MR'ın hastaya yararından çok zararı var. Kırık çıkıkçılar bile artık "Bir MR çektir de gel" diyor hastaya. Düşünün sektörü. Onlar bile yapacakları işlemin hastayı felç etme olasılığına karşı güya! önlem alıyorlar.

MR çektirmek neden kötü?

-Hasta hekim kontrolü olmadan gidip benim bir beyin MR'ımı çekin diyor. Ya da bizim dalımızda boyun ya da bel. Bugün ben sizin boyun MR'ınızı çektirtsem. Orada mutlaka bir fıtık ibaresi görebiliriz. Ama bu sizin boyun fıtığı hastası olduğunu göstermez. Birine ağrı veren ötekine hiç rahatsızlık vermeyebilir. Dolayısıyla hekimin geçmişini bildiği, tanıdığı hastanın MR'ına bakması çok daha farklı ve doğru tanılar ortaya çıkarabilir.

MECBURİ HİZMETİN YANLIŞI

İyi de MR ucuz bir şey değil. Nasıl bu kadar sık çektiriliyor?

-Hasta bütün yıl rahatsızlanmadan yaşıyor ve özel sigortası olduğu için ben bari bir check-up yaptırayım diyor, MR çektiriyor. Türkiye'nin bir başka çok önemli sorunu da mecburi hizmet.

Karşı mısınız?

-Değilim ama altyapısı olmayan, cihazları tamamlanmamış bölgelere uzmanların gönderilmesini biraz anlamsız buluyorum. Ortopedi uzmanı bir hastaneye gidiyor, ilgili bölüm bile yok. Şimdi orada o doktor ne yapsın? Altyapı mecburi hizmetin ön, ana şartı olmalı.

Bir haftada 140 ameliyat

JAPONYA'DA çalıştığım dönemlerde bana İzmit depremi hakkında bir rapor verilmişti. Yani olacağı önceden belliydi. Ben inanmamıştım, hatta oradaki uzmanlarla iddiaya girmiştik. İddiayı maalesef ben kaybettim ve korkunç olayı yaşadık. Üstelik bana o raporu verenler aynı raporu yetkili Türk makamlarına da iletmişlerdi. Ne oldu bilemiyorum. En azından sağlık alanında önlem almak lazımdı. Deprem döneminde biz de ekipçe büyük özverilerle çalıştık. Haftada 140 ameliyat yaparak kendi rekorumu kırdım diyebilirim. Ama o çalışmada anladım ki depremde yaralananlar için depreme dayanıklı hastanelerin yapılması şart. Özellikle ortopedi ve travmatoloji alanında. Önümüzdeki yıl Türkiye'nin bu alanda en büyük hastanesini hizmete açacağız. Çatısında helikopter pisti dahi olacak. Burada da 24 saat omurga cerrahisi ameliyatına girebilecek bir ekibimiz hali hazırda var ama böyle bir hastane Türkiye için çok gerekli diye düşünüyorum. Konuşmayı sevmesek de, er geç depremi yaşayacağız. En önce hastanelerin rehabilitasyondan geçmesi gerekiyor. Hem de acilen.

Bebek sakat olacaksa kesin kürtaj yapılmalı

TÜRKİYE'DE sakatlıkların çoğu doğumdan. Üstelik artık ultrasonda bebeklerin sakat doğup doğmayacağı, omurgasının durumu çok iyi anlaşılabiliyor. Maalesef ülkemizin kanunları sakat doğabilecek bir çocuğa kürtaja izin vermiyor. Kanımca bu yasa acilen değişmelidir. Bir çocuk kesinlikle sakat doğacaksa, niye doğumuna izin veriyoruz? Sonra evlerde tecrit altında yaşıyorlar. Buna hakkımız var mı? Çocukların sırt bölgelerine çıplak gözle sık sık bakılmalı bir eğrilik var mı diye. Özellikle 9-16 yaş arası ergenlik döneminde omurga sorunlarını erken teşhisle ameliyatsız tedavi edebilmek mümkün. İşte bu yüzden okul taramaları çok önemli. Ama bizde hiç yapılmıyor. Çocukların ağır okul çantalarının bel ve sırt ağrılarına yol açtığı da bir gerçek.

BALÇİÇEK PALAMİR
Sabah Gazetesi 2006

Radikal Gazetesinin kendisiyle yaptığı Ropörtaj

Ağrısız bel ve sırt (Prof.Dr. Azmi HAMZAOĞLU)

Ekşi Sözlükte Azmi HAMZAOĞLU

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

OKUYUCU YORUMLARI

oktay aslaner - 11.09.2006 10:04:33
ben göğüs kalp damar cerrahıyım ve babamı 3 yıl önce hocaya ameliyat ettirdim o dönemde hocaya yurt dışından bile hasta gönderiliyordu dalında dünyanın ilk üçü içerisinde ama burada bahsedilmeyen hocanın insani yönü. bence insanlık yönündende dünyanın ilk üçüne girer. babam büyük bir şanssızlık sonucu ameliyatta arrest oldu 1 saatten fazla kalp masajı yapıldı ameliyat tamamlanamadı 2 gün sonra ameliyat tamamlanabildi önce babam yaşadı ve mucize olarak gördük. felç olduğu söylendi sonra bir mucize daha oldu babam yürüdü. o zor dönemlerimde bana en büyük desteği azmi hoca verdi. şu an babam yürüyor yüzüyor araba sürüyor yıllardır iki büklüm olan belide dümdüz. eğer bu yorumu okursanız hocam size şükranlarımı sunuyorum ve sizi ömür boyu saygıyla yadedeceğimi bilmenizi istiyorum. Allah sizden razı olsun.
Yunus KILIÇ KILIÇ - 11.09.2006 11:34:19
Eşinizi teprik ediyorum sizi de.Eşiniz ısrarcı olmasaydı ABD'li idiniz.

Dilek Sevim - 11.09.2006 13:57:56
Geçirdiğim kaza sonucunda hiçbir maddi çıkar gözetmeksizin bana ve aileme hertürlü desteği veren, herşey bitti dediğim anda tekrar yürüyebilmemi ve hayata daha sıkı sarılmamı sağlayan Azmi Hocaya burdan tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.İyiki varsınız iyiki de ortopediyi seçmişsiniz.

feyza koçak - 11.09.2006 14:56:04
Boyle insanustu bir enerjiyle calısmasını; buna ragmen guleryuzlu ve sempatik olmasını -birçok meslektasının aksine- takdir ediyorum.Bu işi çok sevdiğiniz gerçekten herkese güven veren gözlerinizde gizli. Hersey için çok teşekkürler hocam
ece telli - 11.09.2006 15:12:43
azmi bey gibi güzel insanlara basın ve medyada daha çok yer verilmesini diliyoruz.yazanın kalemi altın olsun.

hande yüzel - 12.09.2006 00:25:14
Azmi Bey dünyadaki en mükemmel doktor bence keşke tüm hastalıkların doktoru o olsa.İkinci hayatımı bana verdiği için hocama bir kez daha teşekkür ediyorum.

Hatın Tarhan - 13.09.2006 17:26:02
Azmi Bey, çok yakınlarda kızımızı ellerine emanet ettiğimiz yüce insan, iyi yürek, güven veren yüz, o gülen gözler insana güç veriyor, iyi ki varsınız Hocam, tekrar binlerce teşekkür...

zümrüt SERTELLİ - 27.09.2006 00:01:31
Azmi bey bundan 10 yıl once beni ameliyat etmişti iyiki onu tanımışız ve onun güvenilir ellerine kendimi teslim etmişim şuan sağlığımı ve 2.hayatımı azmi hocaya borçluyum iyiki varsınız iyiki sizi tanımış.

müge öntürk - 15.11.2006 13:00:35
Hayatımı yaşanır hale kılan insan.hayatımın mucizesi.iyiki varsın azmi amca..

Emre Azaklı - 08.01.2007 13:15:57
Azmi hocam iki büklüm olan sırtımı esrarengiz bir şekilde dümdüz hale getirmiş , hastalarıyla ilişkisinde bir defa da olsa kusuru gözlenmemiş , hiç kuşkusuz Türkiye'nin en büyük cerrahıdır.Skolyoz-kifoz'da Türkiye ve dünyada sayılı bir kaç hekimden biridir... Şimdi onun sayesinde dimdik vücudumla başbaşayım..İleride meslekta olduğumuzda ona diplomamı vermek için sabırsızlanıyorum ...Sizi çok seviyorum hocam

Azmi Hamzaoğlu gibi biriyle nasıl röportaj yapma fırsatı bulabilmiş hayret ettim. Aslında Azmi Hamzaoğlu Profesördür ancak Profesör sıfatını pek kullanmaz. Her ay Avrupa'da, ABD'de dünyanın çeşitli ülkelerinde konferanslar veriyor, bir ameliyattan çıkıp öbürüne koşuyor, ameliyatı olmadığı zamanlarda odadan odaya geçip hastalara bakıyor. Yaklaşık 3 sene önce beni de ameliyat etmişti. Tam 8 saatlik inanılmaz bir ameliyat sonucunda 64 derece sola 45 derece sağa eğik olan omurgamı 0 derece yaptı. Ne o taktığı iki titanyum ne de vidalar rahatsız ediyor beni. Mükemmel bir iş yaptı, sanki hiç ameliyat olmamış gibiyim. Geçen bu üç senede gecesini gündüzüne katarak çalıştı, ona ulaşmak çok zordur sürekli çalışır ama o hiç yorulmuyor gibi ve her gün biraz daha gençleşiyor. Tüm bunları anlattım çünkü bu kadar büyük bir doktorun yazısını okumanızı istiyorum. Çok büyük bir cerrah. Doktorluğunun yanında müthiş bir karakteri ve insanlığı var.

Öncelikle merhaba... Bende de 7yıl önce skolyoz rahatsızlığı vardı ve bu rahatsızlığımın ikinci ayında Azmi hocama ameliyat oldum. Gerçekten Azmi hocam gibi birisini bulmak zor çok şükür ki ben onun hastasıydım. Benimde omiriliğimde 42ye 52 derece eğiklik vardı fakat Allahın izniyle Azmi hocam 0 dereceye getirdi. Birisinde bu rahatsızlığı duyduğumda önerdiğim tek isim o oluyo. Müthiş bi gücü ve yorulmayan bi bünyesi var.7 yıldır tanıyıp takip ediyorum hiç boş kaldığını görmedim. Sağlık durumumda da hiç bir rahatsızlığım yok. Fakat Azmi hocama sormam gereken bi soru var sizde biliyosunuz ki kendisine telefonda bile ulaşmak imkansız. Sizden ricam Azmi hocanın mail adresini biliyosanız verebilirmisiniz? Eğer yoksa telefonlara sarılıp peşini bırakmama gerekiyo ki telefonda rahatsız etmek istemiyorum sorumu maille sorup fazla zamnını yemek istemiyorum. Bana yardımcı olabilirseniz bu konuda gerçekten çok memnun olurum.En kısa zamnda cevap verebilirseniz çok sevinirim... Biraz hayat meselesi gibi bişey...Şimdiden teşekkürler...

Prof. Dr. Azmi HAMZAOĞLU

Telefon:. 0 (212) 315 36 36
Fax:....... 0 (212) 234 86 89

İletişim

Abide-i Hürriyet Cad. No: 290
Sişli - ISTANBUL
Tel : 0 212 224 49 50 / 15 HAT
Fax : 0 212 224 49 82

44 yorum:

  1. Prof.Dr.Azmi bey sinop ayancık ismet inönü ilkokulu ve ayancık ortaokulunda aynı sınıfı paylaştığım bir arkadaşım batuhan örnek le çok top oynar sık sık okulun camlarını kırarlardı ama çok zeki ve insanlık yönü ağır basan bir arkadaştı benzin istasyonları vardı zengindi ama asla kimseyi hakir görmezdi kızkardeşi zehrada öyle oda şimdi doktor onunla gurur duyuyorum bir ayancıklı ve sınıf arkadaşı olarak yaşar AKIN

    YanıtlaSil
  2. benim 2008 in eylül le ekim ayları arasında fark ettiğim binde bir görülen bir rahatsızlığım vardı bna ilk doktorum ihsan RAMADAN bey AZMİ hocayı tavsiye etti ve ulaşamadık sonunda köylümüz olması nedeniyle ulaştık allh senden razı olsun hocam felç kalmakdan 2. hayatımı verdiğin için çok teşekkür ederim saygılarım ya yasemin özdemir

    YanıtlaSil
  3. lomber ve torakalsokolyoz hastası eşim var 34 yaşında 7 senelik evliyim ilk tanıştıgımızda egrilikler çok az gibiydi şimdii epeyy belli oluyor ve benii üzenn şeyde artık eşimin agrısızz günü geçmiyor amelyat olmalımı amelyat için yaşş önemlimi pahalı bir amellyatmıı ssk karşılarmı veya nekadarını karşılarr ve çok korkuyorumm gecelerii nefess alamakktada güçlükk çekiyor ben eşimi çok seviyorumm bana yardımcı olursanızzz en mutlu insanı olurumm en azındann muane olsaamelyat gereklimi gereksizmii onu bilebilsek içimiz rahatlar pahalı bir amelyatsa eger cahilce bir davranışşbelki ama kaderimizee razıı olcazz herhalde milyarları ömrümüzde görmüş degilizz neyse bana gerii dönebilirsenizz sevinirimm saygılarımla sema çelik kocaeli-izmit

    YanıtlaSil
  4. Sema Hanım eşine çok geçmiş olsun. Ben eşinizin Azmi hocaya muayene olmasında fayda var. En iyisi yukarısındaki muayenehane telefonunu arayarak randevu isteyin. Allahtan acil şifalar diliyorum.
    Asmi Hocanın Telefonu: 0 (212) 315 36 36

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben bir yaşındayken cocukfelci geçirdim ayagımdaki 8cm.kısalıktan dolayı sikalyoz oldum azmi hoca canım benim beni amaliyat etti cok başarılı geçti sırtım dümdüz oldu cok sevindm ancak 13senedir maddi durumumdan dolayı kontrollarıma gidemedim cok istiyorum yeni yeni agrılarım başladı neyapabilirim SERPİL KİRAZ TAŞ

    YanıtlaSil
  6. sinoplu olarak gururumuzsun hocam

    YanıtlaSil
  7. ben 92 yılında sırtımdakı egrılıkden dolayı skolyoz amelıyatı oldum ve ıkı platin takıldı ALLAH a şükürler olsunkı ıyıım ve platınlerımle omurluk yasam surucem cok ıyıım ALLAH razı olsun dr lardan CÜNEYT şar bey AZMİ hamza oglu. haticeyildiz1122@hotmail.com

    YanıtlaSil
  8. Bende 18 yaşıma yeni girdim. Doğuştan olduğu söylenen fakat bu sene doktorlar tarafından görülen Spina bifida (omurilikte ayrık kemik) hastalığı varmış. 6aydır bırcok hastaneye gıttım.en son olarak 4aydır cerrahpaşa tıp fakultesınde tedavı gördüm. bıkac hafta önce doktorum belli başlı tetkıkler yapıldıktan sonra amelıyat olmak üzre hastaneye aldı benı. yatış yaptık. 4gün yattım daha sonra sadece fiziksel yönden bi bel ağrısı olduğu söylendi ve amelıyat riskli denilip eve yollandım :S .Azmi hocayıda bayaa arastırdım şimdi ona gitmeyi düşünüyorum. benım hastalığımdan olan varsa bilgi verebilirmi bana?

    YanıtlaSil
  9. bn 14 yaşındayım ve bnde kifoz teşhisi konuldu birtakım filmler emar ve emg çekildim ameliyat olmam gerekiyor dorusu çok tedirginim hangi hastanede ve doktorda ameliyat olmam gerekiyor ve ne kadar zamanda iyileşebilrim bni nasıl etkiler çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  10. slm.sitenizi okudum cok sevindim.benimde esimin bel kaymasi ve boyun fitigi var.ameliyat olmasi gerekiyor dediler burda.biz belcikadayiz,biz turk dr na ameliyat olmak istiyoruz.cuneyt arkinin ameliyattan sonra duzeldigini gorduk sevindik.cuneyt arkinin ogluyla konustuk mail araciligiyla ve prof.Azmi Hamzaoglunu tavsiye etti bize.sorum pr.Azmi bey spine assist robot,ilemi ameliyat ediyor acaba bu konuda bilgi verirseniz cok seviniriz.simdiden tsr,saygilarimla.mail adresim mavi_1968oktay@hotmail.com

    YanıtlaSil
  11. mehtap öktem2 Ekim 2009 14:30

    mrb babam 1 ay önce kendisine servikal stenoz tanısıyla ayaklarını sürüyerek geldi ve şuanda 3 haftadır fizik tedavi alıyor.9 aylık bir bebk kdr yürüyebilecek kapasiteye geldi.Bize 70milyar denilen ameliyatta paranın hiç bir önemi olmadığını,insanlığın ölmediğini gösrerek yüreğimize su serpti çünkü biz babamın sesini bile duymaya razı idik operasyon esnasında ölebilme ihtimaline karşılık imza dahi attığımız bir dönemde bize öncelikle babamı sağlıklı teslim etti ve hastane masrafları dışında hiç bir ücret talep etmediği için o kadar minnettarız ki.Ve yukarıda okuduğum röportajda eşininde benim gibi bir anestezist olduğunu ve beyin göçüne de karşı milliyetçi bir bayan olduğunu duyunca o kadar mutlu oldumki.Sizleri canı gönülden tebrik ederim Yurdumun sizler gibi insanlıklı insanlara ihtiyacı var.

    YanıtlaSil
  12. dünyada göründüğü gibi olan tek insandır.neşeli,etrafına saygı ve sevgiyle davranır,25 senede bir kere hüzünlü gördüm başka dahiç rastlamadım.o hüzün sahneside bende kalsın.hocamın anlatacağım konuya hiç ihtiyacı yok fakat mesleğini ne kadar severek yaptığını anlatacağım.bir gün bir hasta getirdiler görüntüsünden yaşını tahmin etmek çok zor du.kafası bacaklarının arasında gelmişti.hoca ameliyat edeceğini söyledi bende bu konulardan hiç anlamayan biri olarak hocam faydası olmayacaksa boşuna ameliyat deyip aileye ümit vermeyin der gibi saygısız bir söz söyledim.hoca bana altı ay sonra görüşelim dedi ilk amekiyatta 45 derece olan hasta 70 derece olmuştu bana döndü dediki bu hastayı senden daha dik duruma getireceğim dedi.dediğinide yaptı hasta askere gitmeyi çok istiyordu ve askere gitti askerlik dönüşü geldiğinde kendisini tanıyamamıştım.işte o zaman hocama baba büyüksün dedim.ilk tanıştığımız yıllarda patronumuz bu adama iyi bakın bu adam yaptığı mesleğin bir numarası olacak demişti.büyüksün baba saygılar.

    YanıtlaSil
  13. Lidia Mirzahanyan4 Nisan 2010 03:37

    SAYIN EMRE AZAKLI!!!!
    bende Azmi hocaya amelyat oldum yaklaşık 5 yıl önce.Sizde 7 yıl önce olmuşsunuz hayat meselesi demişsiniz çok merak ettim eğer çok özel değilse nedenini söyleyebilir misiniz?Bende amelyat olduğum için bu konuda hassasım ve olası bir sıkıntı varsa haberdar olmak isterim ayrıca amelyat sonrası yaptığınız egzersizler varsa bilgilendirilmek isterim.Burda benim amelyatıma ve tarihine yakın birtek siz vardınız o yüzden size soruyorum lütfen şahsi algılamayınız.Ve eğer Azmi Hoca'nın mailini bilen birisi varsa ,cevap verirse çok memnun olurum
    sağlıklı günler:)

    YanıtlaSil
  14. Özlem özdemir20 Nisan 2010 19:36

    Skolyoz hastalığıyla tanıştığımda henüz 12 yaşındaydım hastalığımı ilk olarak azmi hoca teşhiş etti 2 yıl korse kullandım o zaman amaliyat gerekmiyordu ama maddi imkansızlık yüzünden ne yazıkki tedavim yarım kaldı.başka doktorlarda umut aramaya devam ettim. gittiğim diğer doktorlar da korse verdiler ve yaklaşık 8 sene korse taktım. artık iyileştiğimi ve korseyi çıkartmam gerktiğini söyledi doktorum ve öyle yaptım.Ama ağrılarım geçmek bilmiyordu. bu arada 21 yaşına gelmişdim.aradan geçen bunca sene de yanlış tedavi uygulanmış yani boşuna korse takmışım.Tekrar azmi hocayla görüşmek ve derdimi anlatmak için istanbıla gittim.Ve hocamla görüştüm.Heyacandan ne diyeceğimi bilemiyordum ve çok çaresizdim .Artık ondan başkasına güvenmiyordum.hastalığım ilerlemişti mecbur amaliyat olmam gerekiyordu.Azmi hoca konuşmamı dinledi ve bana seni 15 gün sonra amaliyat decem kızım dedi.kendisi hiçbir ücret almadan beni sağlıma kavuşturdu.amaliyat yklaşık 8 saat sürdü ve şu an da tam 6ay oldu.çok iyiyim ve ona hergün dua ediyorum.ayancıklı olarak kendisiyle gurur duyuyor ona ve tüm ekibine teşekkür ediyorum.İYİKİ VARSIN AZMİ HOCA

    YanıtlaSil
  15. ben hocanın ablasının ogluyum ve boyle oldugu ıcın bıle kendımı cok özel hissediyorum onun en az doktorlugu kadar mükemmel bir adam ve insan oldugunu paylaşmak istedim .seni cok ama cok seviyorum dayıcıgım ,burak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi gunler doktor bey omurilikte tumor ameliyati yapiyor mu acaba acil cevap verir misiniz

      Sil
  16. Altı yıldır geçirilen üç operasyona rağmen iyileşmeyen bir kol kırığı hayatı cehenneme çevirmek için çoğu zaman geçerli bir sebeptir. Bu altı yılın sonunda, dördüncü operasyonu gerçekleştiren Azmi Hoca'dan duyulan "kaynamış" sözü ile duyulan his ise sonsuz bir şükran ve minnet duygusudur. O gün de söylediğim gibi, Azmi Hocam size nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum... İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  17. hülya saygılı29 Mayıs 2010 00:10

    çok acil durum ne yapacagımızı bilmiyorum benim oglum 14 yasında ilerlemiş skolyoz hastası bizde yeni ögrendik hatay iskenderunda oturuyoruz adana numuneye götürdük ikram kavuncu hemen ameliyat dedi hangi doktora yaptıracagımızı bilmiyoruz azmi hamzaoglunu çok övüyorlar ama bizim hiç maddi durumumuz yok 4 çocugum var acaba azmi hoca bu ameliyatı uygun bir fiyata yaparmı okullar kapanınca yaptıracam

    YanıtlaSil
  18. ben 46 yaşındayım. ilkokul çağında sonradan skolyoz oldum. o yaşta doktora götürememişler. SSK hastaneleri zamanı geçmiş demiş. 22 yaşından sonra kendim işe başlayınca imkanlarım ile duyduğum heryere gittim. hemen hepsi ameliyat dedi. % 20 felç riski var dediler olmadım. Bu hocamıza da gitmiştim. Keşke o zaman olsa imişim. Şimdi merak ettiğim. Benim eğimim en son derecede imiş benim şeklim dışında henüz şikayetim yok. benim yaşımda ve bu eğimde ameliyat olan varmı. cevap verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  19. iyi günler hocam.ben 15 yaşında bir genç kızım ve 2 gün önce skolyoz rahatsızlığım nedeniyle denizli pamukkale üniversitesi ortopedi bölümüne gittim.skolyozum 39 derece ve büyüme evresi olarak 4. evredeyim.bana ameliyat önerdiler.peki siz ne önerirsiniz?psikolojik olarak çok bunalımdayım bana en kısa sürede dönerseniz çok sevinirim.. :)

    YanıtlaSil
  20. Hocam iyi günler. 38 yaşında beyim. Bende de bel kayması mevcut ve tek çözümün ameliyat olunması olduğunu belirttiler. Sigortam var. Şimdi sorum, Spine assist Robot dedikleri cihaz Türkiyede nerelerde bulunuyor acaba? Ve bu sistemle ameliyat olabilirsem sigortadan faydalanabiliyormuyum? Yardımcı olursanız çok sevinirim alpgemini@mynet.com

    YanıtlaSil
  21. hayat kurtaran iyi guler yulu isinin ehli insan tesekkur ve minnetten baska ne denebilir ki

    YanıtlaSil
  22. CEVDET ERDOĞAN14 Ekim 2010 20:01

    dünyada ender insanlar arasında adam gibi adam azmi hocam insanlığı güler yüzü o engin bilgileri allah seni başımızdan eksik etmesin eşime boyun fıtığı bel fıtığı pörtlemiş deyip üç sene bize hayatızehir ettiler taaaki azmi hocama ulaşana kadar saolsun patronum ahmet süman bey beni ve eşimi alarak azmi hocaya götürdü ve şuan ameliyat lafı bile etmeden tekbir ilaçlan hiçbir ağrı ve sancı kalmamakla beraber eşimin 3 senedir çektiği ızdırap sona erdi hocam sizbu dünyalığınızı değil ahiretinizi bile fazlasıyla kazanmışsınız iyiki varsınız iyiki burdasınız alllah sizden bin kere razı olsun eşim ve ben yeniden hayata döndük sizi çok seviyoruz azmi hocam (bafralı CEVDET ERDOĞAN ARZU ERDOĞAN )

    YanıtlaSil
  23. Adım Muhammed 16 yaşındayım skolyoz hastasıyım tedavi olmak istiyorum çeşitli hastane deki doktorlara göründüm ameliyat diyorlar ve riskli olduğunu söylüyorlar felç ihtimali var Cerrahpaşa tıp fakultesinde prof. Bir doktor bana dedi ki ben senin yerinde olsam ameliyat olmam peki ne yapmam gerekiyor ameliyattan korkuyorum lütfen yardımcı olun Muhammed Karakoyun esenler1295@mynet.com

    YanıtlaSil
  24. 7 yaşında kızım var omurgası belden omuza doğru eğiliyo C şeklinde bize ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  25. Merhaba arkadaslar...
    Ben hollandadan evli iki cocuklu bir anneyim,
    ve beni Dr Azmi bey ameliyat etti,bundan tam 18 yil once,
    banada felc riski oldugunu soylemisti yalniz benim ameliyat olman sarti cunku artik organlarimda zarar gormeye baslamisti.
    Simdi yakladik bir 6 evvel bir agri basladi,gun gectikce dahada kotuye gidiyor,burda hastaneye gidip rontgen cektirdim,ve agrilarimin nerden kaynaklandigin ogrndim,sirtimdaki pilatinletden biri kirilmis:((
    sanki o an dunya basima yikilmisti cok kotu oldum ve simdi ne olacak diye sordum doktora ve ameliyat olmami soyledi,eve gelir felmez azmi beye ilssmak istedim cunku aklima gelen ilk kisi oydu danismak icin,asistanina ulastim ve bana 5 kasima randevu Verdi,allah kismet ederse yarin istanbula yolcuyum,
    cok merak ediyorum doktorum bana ne onerecek.
    Sizlere bir sorum olacak,benim gibi sonradan pilatini kirilan oldumu hic,cok merak ediyorum.herkese cok cok gecmis olsun ve acil sifalar diliyorum.hollandadan sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Merhaba ben 14 yaşındayım 44 derece skolyozum var bu konu için cüneyt şara gittim içimizi hiç rahatlatmadı maddiyata cok önem veriyor bizde en yakın zamanda azmi hamzaogluna gitmeyi planlıyoruz ameliyat diyorlar peki size ameliyat olduktan sonra cok agrı sızı cekermıyım platınlerden falan rahatsız olurmuyum lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
  27. merhaba Prof. Dr. Azmi HAMZAOĞLU !
    ben 20 yaşındayım ve doğuştan belim öne doğru yani kifozum.ben tedavi olmak istiyorum.Ama biraz geç kaldığımı biliyorum ne yapacağımı bilmiyorum.bu durumum beni çok rahatsız ediyor.Belki ağrım yok ama görünüşüm ve bazı faaliyetleri yapamayışım rahatsızlık veriyor.Boyumun da bu nedenden kısa olduğunu düşünüyorum.bir kaç yere gittim ..bazı yerlerlerde geç kaldığımı ama ameliyat olabileceğimi söylediler başka bir yerde ise aksine fizik tedavi dediler uygulayabileceğim harekerler gösterip eve gönderdiler.Lütfen bana siz yardım edin ,ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  28. 1996 yılında çıkan sol omuzumu başarılı bir şekilde takamadı

    YanıtlaSil
  29. 1994 senesinde skolyoz amiliyati olmustum 46 dereceydi vesimdi cok saglikli bir hayat sürüyorum malesef 11 yasindaki kizimda bu nalet bu ilet hastaliga yakalan di skolyozve derecesi 31 cok hizli ilerliyor kizimida dr. azmi hazaogluna emanet edicem en kisa zaman da.

    YanıtlaSil
  30. Merhaba.ben Ayten Ismayilova,3yasimda kemik hastaligi teshisiyle tedavi ve ozel uyqulamalar yapilmis 2yila iliskin 1sure.tedavi sonunda asil hastaligin skolyoz oldugu ve sansimizi baska doktorda denememizi soylemis ardindan 1daha yalnis tedavi yapilmis ve hastalik dahada ilerlemis tabi ailemde maddi olarak cokmus ve sonrasi gelememis.simdi 21 yasindayim,4cu qurup 120derecelik S formali egilme mevcut.doktorlar ameliyyatdan ayagi felcli cikacagimi ve ya buyuk ihtimal cikamayacagimi soyluyor.ortoped uzman ararken tesaduf Sayin doktor Azmi HAMZAOGLU ismine rasladim ve haftalardir arastiriyorum ve gercekten harika yorumlar okudum.Ama nasil ulasacagimi bilmiyorum.baska ulke vatandasiyim hastaneye gitmem kolay olmuyor.ne yap bilirim nasil ulasa bilirim?lutfen yardim edin.

    YanıtlaSil
  31. prf azmi hamzaoğlu10 Aralık 2011 14:55

    hocam meraba sizi çok met ettiler..size bişey sorucam annem için 70 yaşında parkenson hastası kalcada kırık var ve kendi yürüye miyo 5 senedir..biz ne yapmamız gerekiyo...bana bi care lütfen..bide yegenim için aradım sizi lütfen bana dönüş yapınız saygılarımla...tlf 05424020806 aliye kanbur..

    YanıtlaSil
  32. prf azmi hamzaoğlu10 Aralık 2011 14:59

    slm annem 70 yaşında parkenson hastası...kalca kırıklıgı var 5 senedir yürümekte sıkıntı yaşıyo ve şimdi yürüyemiyo.bize bi care hocam ben kızı aliye kanbur tlf 05424020806 sizi bize tavsiye ettiler sigortası var sadece

    YanıtlaSil
  33. Özgür ERKAN
    Hocam 3 gün sonra 17.01.2012 Salı günü Spondylolisthesis tanısı konan rahatsızlığım için ameliyatımı yapacak. O kadar çok inanıyor ve güveniyorum ki; hiç böyle ciddi bir ameliyat olacakmış gibi hissetmiyorum kendimi. Sanıyorum dünyanın şanslı insanları içindeyim :)

    YanıtlaSil
  34. Aysel Aktepe.biliyorum yayınlamayacaksınız ama ben tekrar yazacağım...bundan tam 10 yıl önce Azmi hocanın kapısını çaldım ve kızımı emanet ettim. Şimdi o kadar pişmanımki allah daha beterinden korusun ama elime bir sihirli değnek geçse 10 yıl öncesine gider ve hayatımdan o muayahanenin kapı-sını çaldığım ve Azmi beyle tanıştığım anı tamamen silmek isterdim:(
    Ama ne yazıkki imkansız... Anlamadan dinlemeden tahlil yapmadan kızımı apar topar ameliyat etti ve sonuç hayal kırıklığı. Üstelik ufacık bir kan testi yapsa o ameliyatın ne kadar gereksiz olduğunu anlayacaktı Prof. oydu ben sadece çaresiz çırpınan bir anneydim nerden bilebilirdim. Hala pişmanlığını yaşıyorum. Başka bir hastanın dediği gibi vakaları her randevuda tekrar tekrar anlatmak zorunda kalıosunuz çünkü hiç birini hatırlamıyor. Fakat çok şükür idealist doktorlar hala var hayatımızda kızım yaklaşık 10 yıldır mükemmel insan Özgür KASAPÇOPUR tarafından takip ediliyor ve o kadar idealist bir doktorki gittiğim andan itibaren asla kızımın sorunlarını tekrar etmek zorunda kalmadım çünkü hastaları ve vakalar hep aklında olan insan üstü bir varlık... Allah bizi bazılarının şerrinden korusun bazılarını da başımızdan eksik etmesin...

    YanıtlaSil
  35. Çiğdem Kadıoğlu8 Mayıs 2012 01:44

    büyük bir trafik kazası geçirdim. En büyük şansım Azmi hocaydı.kendisine ve ekibine çok tş ediyorum. artık normal hayatımdayım.

    YanıtlaSil
  36. benimde 5 yaşında kifoskolyoz bir kızım var.geçen sen bugün vakıf guraba hastanesinde ameliayt oldu.şu an korse takıyor.herhalde ben de randevu alabilirsem azmi hocaya muayene ettireceğim.ne yapacağımı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  37. Tamam Hamzaoğlu çok iyi bir doktor da ona gitmeya maddi imkanı olmayanlar neyapacak peki?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısınız ama sağlık için insan evini de satıyor kredi de alıp oluyor hayatta en önemlisi sağlık...

      Sil
  38. Ben 2 Mart 2010'da Marmara Hastanesi doktorlarından birine Başıbüyük Neroşurji Enstütısı'nde ücretli ameliyat oldum 10 tane vida konmuştu. 3 ay sonra dizlerim daha sonra belım bükülüp iki büklüm oldum,ayrıca içten vücudum kasılıyordu ve bana müthiş ızdırap veriyordu.Şikayetlerimi belirttiğimde fizik tedavi ve hareketler önerildi.9ay olmuştu doktor böyle aksilikler oluyor tekrar ameliyat edeceğim dedi. Böylece 6ay daha ğeçti 3 kez hastaneye amelıyat için çağırıldığım halde çeşitli bahanelerle ertelendi...Artık sabrım tükenmiş 15 aydır iki büklüm yaşamaktan bıkmıştım böyle nasıl yaşarım diye çoğu zaman intiharı bile düşündüm. Fakat inançlıydım yapamazdım....Sonunda Azmi Hocama gittim çekilen miyorografi görüntüsüyle konan vidaların kiminin sıkı, kiminin gevşek, kiminin de sinire baskılı olduğunu tesbit etti.Daha önce gittiğim doktorlar da doktor hatasını vurgulamıştı işte bu da bir kanıtıydı...Düzeltebileceğini soyledı.Nitekim 14,5 saat gibi uzun bir süre süren ameliyatla düzeldim.Dik yürüyebildiğime İnanamıyordum boyum bile kısalmışken eski boyuma ulaştım...Ameliyat olduğum 16 ay oldu çok şükür çok iyiyim biraz yürümem ağır ama zamanla o da hızlanacak diye düşünüyorum. Allah razı olsun mükemmel bir doktor gece 22;50 de bile gelip kontrol ederdi...Allahım uzun ömürler versin de insan sağlığına uzun yıllar hizmet edebilsin...Allah başımızdan eksik etmesın...Hatasına sahip çıkmayan doktorlarında yüreğine vijdan duygusu versin nasıl Hipokrat yemini yapıyorlar....

    YanıtlaSil
  39. Ben Azmi HAMZOĞLU hocama 2011 de boyun vertikal, 2012 de skolyoz ameliyatları olmak üzere 3 kez ameliyat oldum. Allahıma çok şükürler olsun onun gayret ve çabaları ve mevlamın yardımıyla çok iyim. Azmi hocamı yaradan mevlama kurban olayım onu doğuran anaya hürmetkar olayım, ona terbiye veren babaya saygı duyayım mükemmel harkülade insan ve doktor allaha kendisine ailesine ve ekibine sağlıklı mutlu huzur dolu günler nasip etsin. ASLAN TORUN BELEK/ANTALYA

    YanıtlaSil
  40. Selam hocam 1992 yılında siz çapa tıp fakultesinde iken benim ameliyatımı gurebba hastanesinde yapmıştınız. ve kitap bastırmıştınız .bursa m.k.paşa
    MAHMUT AKSAN Selam eder Başarılar dilerim..

    YanıtlaSil
  41. Eğer bir kredi ihtiyacınız var mı? E-posta yoluyla Chevron kredi Şirketi İletişim ( chevronfinancialdepartment@gmail.com ) biz vb bireyler, firmalar, sigorta, hayat süresi fırsat kredisi veren herhangi bir mali zorluk ya da yatırım için kredi ihtiyacı misiniz yoksa, sizin ödemek için kredi gerekiyor tüm mali sorunları geçmişte bir şey yapmak için buradayız gibi faturaları başka arama. Biz% 2 faiz oranı ile herhangi bir para mezhep kredinin her türlü sunuyoruz. Ben size mali sorun olduğunu çözmek için kredinin her türlü size yardım etmeye hazır olduklarını bildirmek için bu büyük orta kullanmak istiyorum. Bize e-posta: chevronfinancialdepartment@gmail.com

    YanıtlaSil
  42. Selam hocam bu sene belimde tutulma oldu daha once sag bacagimds dayanilmaz agri oldu mr sonycunda bel kaymasi teshisi koyuldu igne ilac derken baska bir doktor simdilik ameliyat olma dedi ve celik korse ve hareketlerine cok dikkat et dedi hocam sorum su ben anasinifi ogretmeniyim sinifta surekli hareket halindeyim yasim 47 celik korse beni 1sene daha korurmu gercekten cok korkuyorum yine iki buklum tutulmKtan izin rapor almak isemiyorum

    YanıtlaSil

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com