2 Ocak 2009

ESKİ BİR HOBİM; UYDU TV YAYINCILIĞI VE www.uydutvhaber.net SİTESİ

-------------------------------------------------------------
http://img163.exs.cx/img163/6240/serdermmotorluanten5rx.jpg
Merhaba Uydu Tv Haber sitesi (www.uydutvhaber.net) yöneticileri ve üyeleri. 8 yıl aradan sonrailk defa bugün tesadüf eseri Uydu Tv Haber sitesi ile tekrar karşılaştım.

8 yıl önce günde bir kaç kez sürekli bu siteyi ziyaret edip, Uydu ve Tv teknolojisi ile ilgili yazıları okurdum. O zamanlar Uydu yayını ile ilgili çok kafa yormuştum. Hatta o zamanlar foruma yazdığım bir yazı ile Uydu Kumandalarında Otomatik ZAP fikrini ilk defa gündeme getirmiştim. Daha sonra bu fikrimi Next firması kumandaya bu özelliği koyup 2ile 9 saniye arasında kanallar arasında Otomatik Zap yapmayı sağlamıştı. Hatılıyorum da o zamanlar ben bir kullanıcı olarak uydu yayıncılığının adeta bir fanatiği idim. Bu günler gibi Uydularda otomatik kanal taraması gibi özellikler yoktu. Yani her gün yeni çıkan fırekansları internetten alıp uydunun manuel ayarı kısmından ekleyip, çıkan kanalları heyecanla izlerdim. Öğleki hiç unutmam 55 ekran Tv mi 5. katın çatısına çıkarıp sahip olduğum 3 çanağı (TÜRKSAT 1B, TÜRKSAT 1C ve HOTBİRD13) ayarlamıştım. Yani çanakları öğle sağlam ayarlamışımki o zamandan bu yana bu kadar kar ve fırtına çıkmasına rağmen ayarlarda hiç bir bozulma olmadı. 2003 te eve bilgisayar alıp memleketim ile ilgili web sayfası www.surgucum.com yapınca zaman bulamamaktan uydu merakım ve hobim kalmadı. Hatta öğleki o zamandan bu yana neredeyse pek tv izlememeye başladım. Çünkü internet tüm zamanımı alıyor. Sonuç itibariyle bu gün tesadüf olarak tekrar UYDU TV HABER sitesi ile karşılaşınca çok duygulandım. İyi varsınız dostlar. Çünkü beni 8 yıl öncesine götürdünüz. 8 yıl önce yaşadığım hobileri ve o hobileri yaşarken duyduğum heyecanı bana tekrar yaşattınız. Sitede benim gibi heyecanlı ve bilgi aktarma gönüllüsü üyeleri görünce çok sevindim.

Ha unutmadan şimdiye kadar kullandığım Uydu cihazlarını da söyliyeyim. İlk aldığım uydu cihazı Analog Goldmaster, Sonra onu Analog Next 5000 ile değiştirdim. Sonra bunu da üstüne para vererek Next 2001 aldım. O zamanlar Digital Analog uydu alıcıları pek yaygın değildi Türkiyede. Bu bana 500 $ dolara mal olmuştu. Sonra Next Digital Analog 2001 i Tüketici Gazetesine verdiğim ilanla 150 $ dolara satıp 125 $ dolara Digital Next 2000 i aldım. Ve ozamdan beri bu uydu alıcısını kullanıyorum.
Sonuç olarak insanın bazı hobilere sahip olması çok güzel bence. Bundan sonra sürekli sitenizi ziyaret edip nostalji yaşamak için siteme linkinizi koyacağım. Hepinizin yeni yılını kutlar, sağlık ve esenlikler dilerim.
Selamlar.

Mehmet AYAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com