18 Nisan 2009

Yetersiz A ve C vitamini astım sebebi

http://medya.zaman.com.tr/2009/04/18/astim.jpg
Uzmanlar, yeterince antioksidan olan A ve C vitamini almayan kişilerde astım riskinin yüzde 12 daha yüksek olduğunu belirtiyorlar.

Thorax dergisinde yayınlanan çalışmada, İngiliz araştırmacılar, 1980 ve 2007 yılları arasında yürütülen 40 çalışmadan toplanan sonuçların astımlı kişilerin beslenmelerinde A vitamini önemli ölçüde az aldıklarını gösterdiğini söyledi. Astımlı kişiler arasında ortalama A vitamini alımının günlük 182 mikrogram olduğu, bu oranın ise önerilen günlük vitamin alımının çeyreği ile 3'te biri kadar olduğu belirtildi.

Araştırmacılar, aynı zamanda astımlı kişilerin C vitaminini de önemli ölçüde az aldıklarını buldular. İlaveten kanda dolaşan düşük C vitamini seviyesinin ve C vitamini içeren gıdaların daha az alınmasının astım riskini yüzde 12 artırdığını kaydettiler.

E vitamini alımıyla astım riski arasında bir bağ bulunmazken, E vitaminin kandaki seviyesinin astımlı insanlarda daha düşük olduğu bulundu. Astımlı insanlarda günlük E vitamini alımının 2 mg yani önerilen dozdan yüzde 20 daha az olduğu açıklandı.

Nottingham Üniversitesi Halk Sağlığı ve Epidemiyoloji Bölümü'nden Dr. Jo Leonardi-Bee, bu bulguların kanıt olmadığını, ancak geçen yıl yayınlanan antioksidanlarla astım riski arasında bir bağ olmadığını gösteren çalışmaya karşı bir meydan okuma olduğunu söyledi.
www.zaman.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum