26 Ağustos 2009

İlk Defa Resmi Bir Kurumda Kürtçe Dersi Verilmeye Başlandı

Kürt Açılımının yoğun bir şekilde konuşulduğu Türkiye’de ilk defa resmi bir devlet kurumunda Kürtçe dersi verilmeye başlandı.

Kürt Açılımının tartışıldığı bugünlerde Mardin’de açılan Kürtçe Kursunda Artuklu Üniversitesi öğretim görevlilerine eğitim veriliyor. Artuklu Üniversitesi bünyesinde açılacak Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümünde eğitim vermek üzere Bilkent Üniversitesi’nden transfer edilen Yrd. Doç.Dr. Selim Temo’nun eğitim verdiği Kürtçe Kursuna üniversite bünyesindeki öğretim görevlileri katılıyor.

Soysal Bilimler Enstitüsü yerleşkesinde verilen eğitime katılan Enstitü Müdürü Doç. Dr. İbrahim Özcoşar, bir aydan beri devam eden kursa 15 akademisyenin devam ettiğini söyledi.

Üniversitelerinin, sosyal bir üniversite olma vizyonu çerçevesi içinde başlattığı çalışmalardan birinin de Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümü açma çalışması olduğunu anlatan Özcoşar, “Hem bu çalışmanın altyapısı oluşturmak hem de üniversitemizde çalışan sosyal bilimci akademisyen arkadaşlarımızın bölge halkı ile daha çok rahat iletişim kurup bölge ile ilgili çalışmalarda bölgenin asıl kaynaklarına inmek için Kürtçe öğrenmek gerektiğini düşünerek bu kursu açtık.”dedi.

Kendisinin de Kürtçe’yi öğrenmek için kursa katıldığını hatırlatan Özcoşar, kursta öncelikle konuşma düzeyinde Kürtçe eğitimi verildiğini belirterek daha sonra Kürtçe Dilbilgisi eğitimi verileceğini ifade etti.

KÜRTÇE’NİN TELAFFUZU ÇOK ZOR

Kursa katılan akademisyenlerden Şakire Çelik ise bir halk edebiyatçısı olarak kursa katılma amacının Kürt Mitolojisini araştırmak için Kürtçe’yi öğrenmek olduğunu ifade ederek, “Bu bölgede ileride Kürt Mitolojisi üzerine çalışmak istiyorum. Burada yaşayan halk Kürt olduğu için onların dilini öğrenmem lazım. Burada yaşayan halkla konuştuğumda her zaman tercüman tutamayacağıma göre kendim de bu dili öğrenmeye karar verdim.”diye konuştu.

Kürtçe’yi öğrenmenin Türkçe’den daha zor olduğunu belirten Çelik, Kürtçe’nin telaffuzunda ise zorluk çektiğini dikkat çekti.

Eğitim veren Yrd. Doç.Dr. Selim Temo ise Kürtçe’nin o kadar da zor bir dil olmadığını söyleyerek kursun iki dönem devam edeceğini kaydetti. Kursta Latin Alfabesi ile Kürtçe’nin kirmancı lehçesini öğrettiklerini anlatan Temo, kursta ayrıca bütün katılımcılar için özel olarak hazırlanan sözlük ve eğitim seti dağıttıklarını belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum