21 Mayıs 2008

RTÜK Başkanı sözünü tuttu

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu(RTÜK) Başkanı Zahid Akman, televizyonlarda yayın yapan kadın programların kız çocuklarının okullaşmasını olumsuz yönde etkilediğini mektupla kendisine bildiren kız öğrencisi ile görüştü.

RTÜK tarafından yerel ve bölgesel yapan radyo ve televizyon kuruluşlarının program ve teknik sorumlularına yönelik olarak, Mardin’de verilecek eğitim seminerine katılmak üzere Mardin’e gelen RTÜK Başkanı Zahid Akman kendisine kadın programlarının daha eğitici olması yönünde mektup yazarak tanışan 8. sınıf öğrencisi Melek Adıbelli’yi RTÜK üyeleri ile birlikte okulunda ziyaret etti.

Yeşilli Yatılı Bölge İlköğretim okulunda eğitim gören 13 yaşındaki Melek Adıbelli isimli kız öğrencinin RTÜK başkanı Zahit Akman’a ulusal televizyonlarda kadın programlarında ele alınan, evden kaçma, okuldan kaçma ve kadına şiddet programlarının aileri kızlarına okula göndermekten soğuttuğunu ve bu konuda RTÜK başkanının önlem alınmasını gönderdiği mektupla istemişti. Bununu üzerine, kız öğrenciye mektup yazan Akman konunun üzerinde durulacağını ve Mardin’e geldiğinde Melek’i ziyaret edeceğini belirtmişti. Seminer için Mardin’e gelen Akman ve üst kurul yöneticileri Melek Adıbelli’nin öğrenim gördüğü YİBO’yu ziyaret etti. Kız öğrenciler Akman ve kurul üyelerini çiçeklerle karşıladı. Melek Adıbelli’nin öğrenim gördüğü sınıfa giden Akman, okula bir bilgisayar, öğrencilere de kalem hediye etti. Akman “ Melek kızımız bana mektup yazdı. Kadın programlarında ele alınan kaçırma ve aileleri kızların okumasına karşı soğutan programlara karşı duyarlı olmamızı istedi. Çok olumlu karşıladık ve yayın kuruluş temsilcileriyle bir toplantı yaparak konuyu dile getirdik. Karartıcı programların yerine olumlu, eğitici programların yer almasını istedik. Melek kızımızın adını vermeden mektubundaki haklı şikayetlerini anlattık. Olumlu karşılandı ve oylumsuzluklar giderildi” şeklinde konuştu.

Kadının eğitiminin çok önemli olduğuna değinen Akman, yayın konusunda şikayeti olan vatandaşların şikayet hattına başvurması halinde şikayetinin değerlendirileceğini vurguladı. Akman “Melek kızımıza verdiğimiz sözü yerine getirdik kendisini okulunda ziyaret ettik. Melek kızımızın okuluna devam edeceğine dair söz aldım. Bu okul artık bizim himayemizde. Eksiklikleri ve aksaklıklarında destek olmaya hazırız”dedi.

Dereyanı köyünde oturan ve yatılı olarak Yeşilli YİBO’da öğrenim gören Melek Adıbelli, 8 kardeş olduklarını, anne ve babasının ise okuma imkanı bulmadığını belirterek, “Ben okumak istiyorum. Buradaki bütün kızlar okumak istiyor. Ama kadın programlarında bu kız kaçtı, bu kıza şöyle oldu bu kıza böyle oldu denilince ailelerimiz okumamıza karşı soğuk davranıyor. RTÜK Başkanına mektup yazdım bana cevap yazınca çok sevindim. Beni ziyaret edeceğini söyledi ama inanmadım. Şimdi şoktayım. Teşekkür ediyorum. Söz veriyorum eğitimimi sonuna kadar sürdüreceğim” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum