10 Temmuz 2008

Şampiyon İlgisizlikten Yakındı















Uluslararası alanda aldığı şampiyonluklarla Mardin’in adını bütün dünyaya tanıtan Münir Cura ile bugün sizler için ufak bir söyleşide bulunduk. Bazen sitemkar bazen neşeli cevaplarıyla, bizlere konuk olan Şampiyonu tanıtmak için yaptığımız bu söyleşiyi siz okurlarımızla paylaşıyoruz.
Atletizme ne zaman başladın?
1989 yılında tesadüfen amatör olarak okullar arasında hafta sonu koşularına katıldım. Atletizmden önce basketbol ve futbol oynardım ama atletizm yönüm ağır bastı ve atletizme devam ettim.
1992 yılında İzmir de Milli Takım Antrenörü, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Fizik Bölümü Öğretim Görevlisi Prof.Dr. Doğan Demirhan’la tanıştım. Kendisi yetenekli olduğumu mutlaka İzmir’e gelmemi istedi. Şimdi olduğu gibi ilgisizlik mecburiyetini görünce İzmir’e gitmek zorunda kaldım ve profesyonelliğime böyle başladım. Hem eğitimi hem sporu beraber sürdürdüm. Bu günlere gelmemin en önemli etkenlerinden birisi de İzmir’e gitme kararım oldu.
İlk profesyonel başarını ne zaman kazandın?
1994’te Antalya’da yapılan Balkan Şampiyonası’nda 120 sporcu arasında Türkiye sekizincisi olarak ilk başarımı elde ettim.
Milli Takıma ne zaman seçildin?
1998 yılında Sakarya’da gerçekleştirilen Türkiye Kros Şampiyonasında 12 km de Türkiye dördüncüsü olarak, Dünya Şampiyonasına katılmaya hak kazandım. Dünya Şampiyonasında İngiltere’nin Luton kentinde yapılan ve dünyadan 220 sporcunun katıldığı bu şampiyonada Dünya 46.’sı oldum. O günden bu güne de Milli Takımın içerisinde 10 yıldır Aralıksız 11 kez resmi olarak Milli Takımda yer aldım. Gayri resmi olarak ta 100 den fazla yarışlarda ülkemizi temsil ettim.
En önemli başarılarını saysan bize ne söylersin?
2006 Dünya 14.’lüğü takım halinde Dünya üçüncülük madalyası, Almanya’nın Hannover kentinde yapılan maratonda Avrupa 12.’liği, geçen hafta kazandığım Balkan Şampiyonası. Türkiye de özel yarışmalarla birlikte 5 şampiyonluğum, Türkiye’de 10’a yakın 2.’lik,10’a yakın 3.’lüğüm var.
Mardin’de beklediğin ilgi ve desteği buluyor musun?
Bundan kısa bir zaman önce Mardin Eski Bağımsız Milletvekili Süleyman Bölünmez benim birkaç yarış için sponsorluğumu yaptı. Fakat daha sonra görevlendirdiği kişiler bu desteği ondan habersiz kestiler. Öbür taraftan ne Siyasi ne de idari yetkililerden destek almadım bu desteği bulsaydım, inanıyorum ki daha iyi yerlerde olabilirdim.
Balkan Şampiyonasını kazandığında neler hissettin?
Anlatmam zor yaşamak lazım o gece o kadar mutluydumki sabaha kadar uyuyamadım. Balkan Şampiyonu olarak Mardin’e dönecek olmam beni gururlandırdı. Bütün Balkan Ülkelerine İstiklal Marşını okutmak göndere ay yıldızlı bayrağı çekmek benim için tarifi zor bir mutluluktu. Her sporcunun ulaşmak için çabaladığı ama herkese nasip olmayan bu başarıya sahip olduğum için çok mutluyum.
Atletizmi ne zaman bırakmayı düşünüyorsun?
Şartlar beni zorlamakta...
Şartlardan kasıt?
Yeteri kadar destek görmediğimden her an bırakabilirim
Bu seviyeye gelen bir sporcunun bırakması doğru mu?
Hayır! Fiziki olarak çok iyi durumdayım. Performans olarak ta yükselen bir grafiğim var. Şartlar böyle devam ederse her an bırakabilirim.
Bu Başarının Sırrı nedir?
Çalışmak çok çalışmak... yaz kış demeden Mardin’in dağlarında ovalarında belirlediğim parkurlarda her gün koşuyorum bazen doğa şartlarıyla bazen de köpeklerle mücadele etmek zorunda kaldım ama yine de vazgeçmedim .
Son söz olarak ne söyleyebilirsiniz?
Bu başarımı öncellikle dualarını benden esirgemeyen aileme, Mardin halkına beni destekleyen herkese armağan ediyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum