22 Temmuz 2008

Hem Çocuklara Hem Annelere Yaz Okulu...

Yaz boyunca sürecek projeyle Diyarbakır, Mardin ve Batman illerinde 900 çocuk ile 750 anneye ulaşılması hedefleniyor. Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Rengin Onay, insana yatırım odaklı bu projeyle eğitimde bölgesel eşitsizliklerin azaltılmasına ve Türk toplumunun bilgi toplumuna geçişine katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirtti.

Projenin tanıtımı için Mardin’de Cercis Murat Konağında düzenlenen kahvaltılı basın toplantısında konuşan Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Rengin Onay, Birleşmiş Milletler Binyıl Kalkınma Hedefleri arasında kız ve erkek çocukların ilköğretimlerini eksiksiz tamamlaması hedefinin en ön sıralarda yer aldığına dikkat çekerek şunları söyledi. Onay“Ülkemizin AB adaylık sürecinde, Türkiye’nin geleceğini temsil eden çocuklarımızın eğitim eksikliklerinin tamamlanması ve ülkemizin eğitim karnesinin iyileştirilmesi büyük önem taşıyor. Ancak iyi eğitimli bir toplumun oluşturacağı sağlam temellerle dünyayla rekabet etme gücümüzü artırabiliriz.” Dedi.

Bu hedeflere ulaşmak için kurumlar arası işbirliğinin önemine değinen Onay, “Türkiye Vodafone Vakfı ile AÇEV’in elele yürüttüğü bu projeyle sosyo-ekonomik açıdan yetersiz durumda bulunan, kalkınmada öncelikli illerimizden Diyarbakır, Mardin ve Batman’daki 62 yaz anaokulu ile bu yıl okula başlayacak 900 çocuğa, 49 anne destek kursu ile de 750 anneye ulaşacağız. Türkiye Vodafone Vakfı olarak çocuklarımızın ve gençlerimizin gelişimini destekleyecek projelerde her zaman var olacağız” diye konuştu.

AÇEV Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayla Göksel de, bu üç ilde yoğun ve yapılandırılmış bir okul öncesi eğitim programı ile çocukların okulda başarılı olmaları için gerekli dil ve bilişsel becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak proje kapsamında, annelere de haftada bir gün anne destek eğitimi verileceğini kaydetti. Ayla Göksel “Farklı işbirlikleriyle uyguladığı programlarla AÇEV, bugüne kadar 450.000 kişiye eğitim hizmeti sunmuş ve 5.500 eğitimci yetiştirmiştir.” dedi

Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İnanlı ise okul öncesi eğitimin olmazsa olmaz olduğuna dikkat çekerek, batı ile doğu arasındaki okullaşma oranında dengesizliğin söz konusu olmadığını, okul öncesi eğitime yapılan yatırımın ülke ekonomisine %9 fazlasıyla geri döndüğünün belirlendiğini söyledi.

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı öğretmenler tarafından uygulanacak eğitim programlarıyla, çocukların dil becerilerinin gelişmesine, zihinsel, fiziksel ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine ve beslenmelerine katkıda bulunulacak.

Basın toplantısına Vali Yardımcısı Yavuz Selim Süzer,Milli Eğitim Müdür A.Menaf Bilgin ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Basın toplantısının ardından Kızıltepe ilçesinde Okul Öncesi Eğitim Programı ve annelere yönelik Anne Destek Programı olarak geliştirilen Yaz Anaokulları ve Aile Destek Projesi’nin uygulaması yerinde görüldü, anne ve çocuklarla sohbet edildi.

K:Ü
Haber: www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum