31 Ağustos 2008

ÖSYM`den Mardinli Gençlere İkinci Şok!

Mardin ve ilçelerinde ikamet eden gençler KPS Sınavında Mardin ve Diyarbakır'ı tercih etmelerine rağmen sınav yerleri Gaziantep olarak geldi.

Memur olmak için binlerce üniversite ve liseli gencin başvurduğu KPS sınavında sınav tercih yeri olarak Mardin ve Diyarbakır yazan bütün gençlerin sınav yerinin Gaziantep olarak değiştirildiği iddia edildi.

Konu hakkında açıklama yapan Eğitim Sendikaları yaşanan adaletsizliğe tepki gösterdiler. Mardinli binlerce gencin sınava yerinin tercih ettiği yerler haricinde geldiğini anlatan Eğitim-bir-sen Başkanı Hasan Ekinci ÖSYM’nin yaptığı hatayı düzeltmemesi halinde çok sayıda gencin mağdur olacağını söyledi. Ekinci, “ÖSYM çok ciddi bir merkez ve çok ciddi iş yapan bir kurum olması lazım. Bölge halkı oldukça fakir ve öğrenciler zor şartlarda okuyor. Kendi imkânlarını zorlayarak sınavı kazanmak için dershanelere giden öğrencilerimiz var. Bazen il veya ilçe dışında sınava girdikleri zaman sıkıntı yaşayabiliyorlar çünkü bazılarının yol parası olmuyor. Görevlendirilen yerlerde de bazen sorun oluyor gidilen yerlerde kalınacak yer bulunamıyor. Yüzlerce öğrenciyi siz oraya gönderdiğiniz zaman ve öğrenciler bir gün öncesinden giderse bu öğrencilerin çoğu dışarıda kalır. Bu konuda öğrencilerimiz bayağı tedirgin. Bundan dolayı görevlendirmeler yapılırken biraz daha hassas düşünülmelidir." dedi.

Sınava giriş yeri olarak Mardin ve Diyarbakır yazan gençlerden Faruk Güneş, "Gaziantep buraya çok uzak, psikolojim alt üst oldu. Ben bu halde sınava nasıl gireceğim. ÖSYM'ye telefon açtım. Bana sistemden kaynaklandığını söylediler. ÖSYM’nin sistemi sadece Mardin olunca mı hata yapıyor? Sadece ben mağdur olmadım, benim gibi daha yüzlerce insan var. Arkadaşlarım da benim gibi tercihlerini Mardin Diyarbakır, Batman veya komşu iller vermelerine rağmen herkese Gaziantep, Hakari, Antalya gibi yerler gelmiş." dedi.

, Mardin ve Diyarbakır'ı özelikle işaretlediği halde sınav yeri Gaziantep gelen Yusuf Diren de, "Tercihlerimi yaparken özellikle bütçeme uygun ve rahat edebileceğim yerleri seçtim. Mardin ve Diyarbakır yazdım. Ama ÖSYM'den gelen giriş belgemde Gaziantep vermişler. Ben Mardin Diyarbakır'da hatta özellikle Mardin'de sınava girmeyi istiyordum. Ancak Gaziantep’te sınava gireceğim ve Antep’e iki gün öncesinden gitmem gerekiyor. Acaba yer bulabilecek miyim bilmiyorum." ifadesini kullandı.

Nezir Güneş

Haber: www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum