15 Eylül 2008

İlköğretim Haftası törenle başladı

Geçtiğimiz Hafta eğitim öğretim yılının başlaması nedeniyle ilçenin Atatürk Bulvarında düzenlenen Çelenk töreninin ardından bu defada Süleyman Demirel İlköğretim okulunda düzenlenen bir törenle ilköğretim Haftası kutlamalarına devam edildi.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan törene Kızıltepe Kaymakamı Osman Tunç, ilçe Emniyet Müdürü Hakan Halit Avcılar, Belediye Başkan yardımcısı Şehmus Karakaya, Milli Eğitim Müdürü Sıraç Atan,sivil toplum örgütleri temsilcileri, okul müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

Yeni eğitim ve öğretim yılının başlaması nedeniyle açılışta bir konuşma yapan ilçe Kaymakamı Osman Tunç, Yeni eğitim öğretim yılının başladığı şu günlerde İlçedeki eğitimin daha kaliteli bir hale getirilebilmesi için her kese görevler düştüğünü belirtti. Kızıltepe’de eğitim alanında özellikle derslik sıkıntısı konusunda sıkıntı yaşandığına dikkat çeken Kaymakam Tunç, “Derslik sıkıntımız vardır. Hatta var olan dersliklerimizde öğrenci mevcudu da çok fazladır. Bu sıkıntılar işimizi zorlaştırabilir ama kesinlikle yılmayacağız. ilçemizdeki eğitimin kalite kazanması için hep birlikte çaba göstereceğiz. Ben buradan okul müdürlerimizin aracılığıyla tüm öğretmenlerimize söz veriyorum: İlçemizdeki Eğitimin kalite kazanması konusunda; SBS ve ÖSS sınavlarında mesai içi ve dışında çaba gösterecek bütün öğretmenlerimizi ilçe kaymakamı olarak Taktir belgesi ile ödüllendireceğim” şeklinde konuştu.

Törende Konuşan İlçe Milli Eğitim Müdürü Sıraç Atan, “İlçedeki derslik sıkıntısının aşılması konusunda ilçede yapılan yeni okulların bir biri ardına eğitime başladığını ancak İlçede hala derslik açığı olduğuna işaret etti. Milli Eğitim Müdürü Atan; Okulların ders yılına başlamasının toplumda bir futbol sezonunun başlaması kadar heyecan yaratmadığına dikkat çekerek, “Dünyanın her yerinde kabul edilmiş bir gerçek vardır ki oda; Kalkınmanın lokomotifinin eğitim ve eğitilmiş insan olduğudur. Bunun için yapılacak en önemli yatırım da eğitime yapılan yatırımdır. Bundan dolayıdır ki sivil toplum kuruluşlarının ve basın önemli görevlerinden biri de insanların eğitimine katkı sağlamaktır. Bazen Eğitim kurumlarımızda ortaya çıkan olumsuzluklar gündeme getirilmektedir. Ancak kurumlarımızda yapılan olumlu çalışmaların da gündeme getirilmesi öğretmen, öğrenci ve velileri motive edeceği ve geleceğe daha pozitif bakmalarını sağlayacağını” ifade etti.

Milli Eğitim Müdürü Sıraç Atan Konuşmasının sonunda; Komuoyunda Mardin’deki eğitim ve öğretimin kalitesinin düştüğü yolundaki ifadelerin gerçeği yansıtmadığını, OKS’de bir önceki yıla göre alınan sonuçların daha iyi olduğunun gözardı edilmemesi gerektiğini savundu.

Törende yapılan konuşmaların ardından, Süleyman Demirel İlköğretim Okulu öğrencileri tarafından okunan şiirler ve söylenen şarkıların ardından tören sona erdi. Törenden sonra ilçede görev yapan okul müdürleriyle bir araya gelen İlçe kaymakamı Osman Tunç, okul müdürlerinin sorunları dinledi

Haber: www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum