12 Eylül 2008

Tehlikeli Eğitim!

Yaklaşık 600 öğrencisinin eğitim gördüğü, 22 öğretmen ve 2 idarecisinin görev yaptığı okulun çatlak duvarları ve dökülen sıvaları ürkütüyor.

Çocuklarının hayatlarından endişe eden öğrenci velileri ise göz göre göre evlatlarının hayatını tehlikeye atmayacaklarını ve çocuklarını okula göndermeyeceklerini belirti.

Öğrenci velilerinden Zührenur Meyveci, "Biz bu okulun sorununu yıllardır dile getiriyoruz. Ama şu ana kadar tek bir olumlu adım atılmadı. Çocuğumun kaydını başka okula aldırmak istedim ancak aynı mahallede okul olduğu için başka okullar bizi kaydımızı kabul etmedi. Okul yıkılma tehlikesi ile karşı karşıya, çocuğumun başına bir kaza gelirse şayet yetkilinin yakasını bırakmayacağım." dedi.

Dağ Mahallesi Muhtarı Aziz Söylemez, Valilik dahil tüm idari kurumlara yazılı olarak resmi başvuru yaptıklarını belirterek, "2007 yılından buyana okulun yıkım kararı çıkmasına rağmen hala çocuklarımız burada mecburen eğitime devam etmek zorunda kalıyor. Yetkililerin bu konuya bir faciaya neden olmadan mahalleli olarak acil çözüm bulmalarını istiyoruz." diye konuştu.

Eleştirilerin hedefindeki Derik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ise kendilerine yıkılma kararı tebliğ edilmediği için tahliye kararı almadıklarını ifade etti.

Mardin Milli Eğitim müdürü Hasan Dal, okul ile ilgili gerekli incelemeleri başlatacaklarını belirterek, gerekirse okulu yıkıp yeniden yapacaklarını söyledi.

Öğrencilerin daha rahat bir ortamda eğitim görmeleri için yeni okul binası şart olduğunu ifade eden Dal, "Okulu henüz görme fırsatı bulmadım. Ancak aldığım bilgiler doğrultusunda okul gerçekten eğitim veremez duruma gelmiş. Bunun için gerekli incelemeleri başlatacağız." dedi.

Ali Çelik / Derik
Haber: www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum