29 Kasım 2008

Bodrum'dan eğitim için geldi

Türk işaret dili uzmanı Gülşen Durna, Fatih İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 18 işitme http://www.kenthaber.com/Resimler/2008/11/27/00060780.jpg

Türk işaret dili uzmanı Gülşen Durna, Fatih İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 18 işitme engelli öğrenciye Türk işaret dilini öğretiyor.

Türkiye'de bir ilke imza atarak Muğla'nın Bodrum ilçesinde işitme engellilere hitap eden bir kafe işleten ve Türk işaret dili alanında uzman olan Gülşen Durna, Türkiye Sakatlar Derneği Şubesi'nin davetlisi olarak Mardin'e geldi. Fatih İlköğretim Okulu'nda öğrenimlerini sürdüren 18 işitme engelli öğrenciye Türk işaret dilini öğreten Durna, işitme engelli bir anne ve babanın kızı olduğunu belirterek şunları söyledi:

"Sakatlar Derneği Mardin Şubesi'nden öğrencilere Türk işaret dilini öğretmem konusunda teklif aldım. Hiç tereddüt etmeden teklifi kabul ettim. Annem ve babam işitme engellidir. İşitme engellilerin yaşamlarında karşılaştıkları zorlukları çok iyi biliyorum. Çünkü işitme engelli bir anne ve babanın kızıyım. Buradaki öğrencilere yararlı olabildiğim ölçüde mutlu olacağım. Dört hafta süre ile öğrencilere Türk işaret dilini öğretmeye çalışacağım. İşitme engelliler çok zekidir. Yörenin çocukları da çok zeki. İki olumlu faktör bir araya gelince amaca daha çabuk ulaşacağım."

Sakatlar Derneği Şube Başkanı Hasan Anuk, Gülşen Durna'nın Bodrum'dan Mardin'e gelerek öğrencilere Türk işaret dilini öğretmesini çok anlamlı bulduğunu belirtti.

Anuk, "Gülşen hanımı aradık ve öğrencilerimize yardımcı olmasını istedik. Hemen teklifimizi kabul etti. Gösterdiği fedakarlığa teşekkür ediyorum" dedi.
Mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum