23 Kasım 2008

İnternethaber.com nasıl başladı, nasıl başardı?

http://www.gazeteciler.com/images/news/53107.jpg

Dakika dakika haber geçiliyor, sürekli güncelleniyor. Okurlar dünyadan ve Türkiye’den her habere 24 saat, kesintisiz bir şekilde ulaşıyor; yorum yapabiliyor. Bu saydıklarımız, internet medyasının avantajlarından sadece birkaçı..

Star Gazetesi Yazarı, İnternet Medyası Derneği Başkanı, internethaber.com’un sahibi Hadi Özışık ‘Artık alternatif bir medya var’ diyor ve iddialı konuşuyor; ‘İnternethaber için ortaklık gelse gazetelerin internet sitelerini aşağı indiririm!’

Son birkaç yıldır medya bambaşka bir alana yöneliyor. Habercilikte daha hızlı, ayrıntılı ve özgür bir ortam sunan internet medyası, gün geçtikçe güçleniyor; okur sayısı hızla artıyor. Gazete ve televizyonlarla rekabet eden, bir haberci deyimiyle onlara ‘haber atlatmaya’ başlayan internet medyası, zengin içeriği ve sınırsız imkanlarıyla hem okuyuculara hem de habercilere büyük fırsatlar sunuyor.

Yılların gazetecisi, star Gazetesi Yazarı Hadi Özışık da 2000 yılından bu yana, kurucusu olduğu internethaber.com adlı sitenin genel müdürlüğünü yapıyor. Aynı zamanda İnternet Medyası Derneği (İMD) Yönetim Kurulu Başkanı olan Özışık, günümüzde artık gazetelerin internet medyasına ayak uydurmaya çalıştığını vurguluyor. Özışık ile internethaber’i ve sanal alemde gazetecilik yapmanın inceliklerini konuştuk.

UFUK GÜLDEMİR’LE AYNI ANDA BU İŞE BAŞLADIK

Benim yıllar önce internetin i’sinden bile haberim yoktu. Hatta Ankara’da bir gazetede çalışırken yazı işlerindeki arkadaşlardan maillerime bakmalarını istiyordum. Ancak bir süre sonra işsiz kaldım ve kitap yazmaya başladım. İnternetle ilk tanışmam da o yıllarda oldu. Çok tedirgindim başlarda... Bir gün internette gazete okurken sohbet odasında Radikal yazarı Serdar Kuzuluoğlu’yla karşılaştım. O, interneti öğretmek için gece yarılarına kadar benimle uğraştı. Daha sonra kitabımı bitirdim, İstanbul’a geldim. O sırada da ‘Kitabımla ilgili internette bir şeyler yapabilir miyim?’ diye düşünmeye başladım ve sonunda bir web sayfası hazırladım. İnternete iyice ısındıktan sonra kendi kendime dedim ki ‘Madem ki gazetecilik yapamıyorum ve tüm kapılar yüzüme kapanıyor, o zaman internette bir şeyler yapmaya çalışayım.’ Böylece elimdeki 350 dolar ile web sayfası yaptığım bir şirket kurdum. Daha sonra internette gazetecilik yapma fikri aklıma geldi ve internethaber ismini satın alarak işe koyuldum. 1999-2000 yıllarında oldu tüm bunlar. O sırada rahmetli Ufuk Güldemir de Habertürk’ü yayına sokunca daha çok heveslendim ve biz de internethaber.com’dan yayına başladık. Dolayısıyla Güldemir’le aynı anda internet gazeteciliğine başlamış olduk.

VURAL SAVAŞ KONUŞTU SİTEMİZ O ZAMAN PATLADI

2001 yılında yazarımız Ertan Uygun bir gün beni aradı ve Vural Savaş’ın kendisine gündemle ilgili çok çarpıcı açıklamalarda bulunduğunu söyledi. Biz de bu açıklamaları anında sitemizde yayınladık. İşte sitemizin patlaması o anda oldu. Bu haberle birçok gazete ve televizyona manşet olduk. Daha sonraki dönemde site kapanma noktasına kadar geldi ama ben devam ettirmek için büyük çaba sarfettim. Yıllar içinde internethaber’i zirveye taşıdık ve Türkiye’nin en önemli haber sitelerinden biri haline getirdik.

HÜRRİYET VE MİLLİYET’TEN SONRA EN ÇOK TIKLANAN İNTERNETHABER.COM

İnternet haberciliği alanında Türkiye’de birçok ilki gerçekleştirdik. Örneğin okur yorumlarını ilk kez biz girmeye başladık. Hatta abartısız söylüyorum, ben bu konuda Ufuk Güldemir’e de örnek olmuşumdur. Sadece internethaber değil, gazeteoku.com, gazeteciler.com ve internetspor.com da var. Dolayısıyla ben bu alanda çok iddialıyım. Bugün piyasada kaç tane haber sitesi varsa arkasında dev gibi kuruluşlar var. Ben bu işi tek başıma başardım ve internethaber.com’u bugün Türkiye’nin üçüncü haber sitesi haline getirdim. Hürriyet ve Milliyet’in sitelerinden sonra internethaber.com geliyor ve en çok biz tıklanıyoruz. Günde bir buçuk milyon ziyaretçi alan bir siteyiz ve geleceği satıyoruz. Dolayısıyla internethaber’i dokuz yılda en az dokuz kez yeniledim. Piyasadaki tüm sitelere bakın her yerde bizim formatımızı göreceksiniz. İlkelerimizden de asla vazgeçmeyeceğiz. En önemlisi asla çıplak kadın ticareti yapmayacağız. Bugüne bakıyoruz bütün sitelerde çıplak kadın var.

BAŞBAKAN ERDOĞAN VE DTP’Lİ AHMET TÜRK ÇOK İLGİ GÖRÜYOR

Bir suikast haberi olduğunda çok okunuyor. Aynı şekilde anketler de öyle. Siyasilerden Deniz Baykal hiç okunmuyor mesela. Ama Tayyip Erdoğan’ın yaptığı her açıklama ilgi görüyor. Ahmet Türk’ün ya da DTP’lilerin yaptığı açıklamalar da çok ilgi görüyor. Deprem haberleri, dolar, euro haberleri, sivri demeçler çok okunuyor. Mesela kapatma davasında bizim ziyaretçi oranımız yüzde 200 arttı. Dink cinayetinde de öyle.

BAZI SİTELERİN KAPATILMASI BİLGİ EKSİKLİĞİNDEN

Bu bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor. Davayı açan kişi, hakimin bilgisiz olduğunu biliyor ve dilekçeyi veriyor. Hakim de haberin kaldırılmasına karar veriyor ve bunu Türk Telekom’a gönderiyor. Ama gönderirken Telekom’un bunda yetkisi olmadığını da biliyor. Karar hakime geri dönüyor ve hakim de sitenin kapatılmasına karar veriyor. Bu tamamen bilgi eksikliğiyle ilgili. Bu yüzden internet konusunda büyümemiz ve ilerlememiz lazım.

ULAŞTIRMA BAKANI’NIN EŞİ HAKKINDAKİ YALAN HABERİ ORTAYA ÇIKARDIK

İnternet medyasından sonra her şey şeffaflaştı ve gizlilik kalmadı. Çünkü yalanı anında tespit ediyor. Mesela geçtiğimiz aylarda Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın eşiyle ilgili bir haber yapıldı. Haberde Sayın Bakan’nın eşiyle ilgili bir fotoğraf bulunuyordu. Yıldırım’ın eşi tek başına bir masada otururken çekilmişti. Erkeklerin bulunduğu masa ise ayrı bir yerdeydi. O fotoğraf büyük bir infial yarattı. Ben bunun üzerine Bakan’ı aradım. O da fotoğrafın yalan olduğunu ve kendisine iftira atıldığını söyledi. Aslında eşi bir ara lavaboya gitmiş ve geldiğinde yerinde bir milletvekili oturduğu için onu nezaketen kaldırmamış. Sonra da yan masaya geçip oturmuş. Sayın Bakan yarım saat önce aynı masada eşinin de bulunduğunu ve bunun fotoğraflandığını söyledi. Ben o fotoğrafı istedim ve hemen gönderdi. Bizim yayınladığımız bu fotoğraf, gelmiş geçmiş en çok okunan haber oldu. Büyük bir yalanı ortaya çıkardık. Bu yüzden internet medyası çok kuvvetli.

YAYIN YÖNETMENLERİNE ÇAĞRIDA BULUNUYORUM

İnternet medyası olmasaydı, gazetelerin internet sayfaları 24 saat güncellenmezdi. Gazeteler artık haberlerini bir sonraki güne bırakmıyor, bize ayak uyduruyorlar! Ama tüm bunların yanı sıra internet gazeteciliğinin sorunları da var. Türkiye’de biz henüz gerçek medya olamadık. Çünkü internet medyasının şu anda bir yasası yok. O yasa olmadığı için benimle birlikte gerçek gazeteci kimliğiyle çalışan arkadaşlarım 212 sayılı yasaya göre kadrolu olamıyorlar. Ben İMD Başkanı olarak bizi sorunlu gazeteci olmaktan çıkarmalarını, sorumlu hale getirmelerini istiyorum. Yasamız olunca göreceksiniz ki Türkiye’de alternatif medya kendiliğinden gelişecek. Ben gazeteciyim ama Türkiye’nin en büyük spor sitesi olarak statlara eleman gönderemiyorum. Yasa şart! Mehmet Barlas ‘İstikbal internettedir’ der. İnternet medyası dev bir sektör olma yolunda. Dolayısıyla Türkiye’de internet medyasına toplu iğnenin ucu kadar yatırım yapılsa önümüzdeki beş yılda devrim olur. Örneğin, internethaber.com için bana bir ortaklık gelse ben tüm gazetelerin internet sitelerini aşağı indiririm... Öncelikle Türkiye’de internet konusunda eğitim verilmeli.. Mesela yerel bölgelerde neredeyse internet hiç yok. Ayrıca internet reklamları konusunda da çok bilgili değiliz. Örneğin gazetede bilgisayarların reklamı yapılır ama internette yoktur. Ben tüm gazetelerin genel yayın yönetmenlerine çağrıda bulunuyorum: İnternetin gücünün farkında olsunlar.

Kaynak: Star - ASLI DAĞARCIKOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum