6 Kasım 2008

KIRK YILDIR GÜVERCİN BESLİYOR..

VEYSİ TOPARLI “ GÜVERCİNLERİN DİLİNDEN ANLIYORUM

Mardin’de kırk yıldır güvercin besleyen Veysi Toparlı, güvercinlerin dilinden anladığını söyledi. Toparlı Mardin Güvercin’inin marka olduğunu, Güvercinsiz bir hayatı düşünmediğini belirtti.

Mardin’de kırk yıldan beri Mardin Güvercini besleyen aynı zamanda Teker Mahalle Muhtarlığını 1980 yılından beri yürüten Veysi Toparlı, gelirini güvercinlere yatırıyor. Marka olan Mardin güvercinlerini özel mekânlarda besleyen Toparlı, zamanının büyük bir bölümünü, güvercinlerle geçirdiğini ifade etti. En büyük sıkıntılarını güvercinlerini besleyerek ve uçurarak atlattığını söyleyen Toparlı “Güvercin kutsal bir hayvan. Nuh’un gemiye aldığı ilk canlıdır güvercin. Ve Nuh tufanında yine karaya çıkan ilk canlıdır. Mutluluk habercisidir güvercin. Bu bakımdan güvercinlere karşı özel bir tutkum var. En üzüntülü en sıkıntılı anlarımda güvercinlere yem vereyim, onları izleyeyim rahatlıyorum. Sinir hastalıklarına, bunalıma girenlere güvercin ilaç gibidir. Hareketleri, üremeleri, uçuşları insana huzur verecek niteliktedir” dedi.

Güvercin merakının ilkokul yıllarında başladığını söyleyen Veysi Toparlı “Babam Mardin’in en güzel güvercinlerini besliyordu. Mardin güvercinlerinin dünyada eşi benzeri yok. Benim merakım da o yıllarda başladı. Düşündüğüm tek şey Mardin güvercinlerinin nesillerini sürdürmelerini sağlamaktı. Bu güne kadar başardığıma inanıyorum. Binlerce güvercin besledim. Güvercin sevenlere bazen ücretsiz verdim. Benim amacım ticari değildir. Hastalandığım zaman bile güvercinleri seyrettiğimde iyileşiyorum. Güvercinlerin dilinden anlayanlar benim ne demek istediğimi daha iyi biliyor. Güvercinlerle ilgilendiğim zaman dünyamı unutuyorum, sorunlarımı unutuyorum. Böyle bir uğraş, böyle bir güzellik olmaz.”

Hastalanıp ölen güvercinlere çok üzüldüğünü belirten Veysi Toparlı, güvercinlere çocukları gibi baktığını söylüyor. Toparlı “Bir güvercinim hastalandığı zaman, çocuğum hastalanmış gibi hissediyorum kendimi. Sabah kalktığımda ilk işim çocuklarımdan önce güvercinlerime koşuyorum, yemlerini veriyorum, sularını veriyorum. Güvercin tutkusuna kapılanlar bir daha asla vazgeçemez. Ben güvercinlere hastayım ve herkese güvercin beslemeyi tavsiye ediyorum. Güvercin beslemenin verdiği hazzı tarif etmek mümkün değildir” şeklinde konuştu.

Bir erkek güvercin’in bin bazen bin beşyüz doları bulduğuna dikkat çeken Toparlı “Ben ticaret için beslemiyorum. Genelde satmamaya kararlıyım. Güvercin sevdalılarına çok bedava güvercin verdim. Mardin güvercinin neslini gelecek nesillere taşımak en büyük zevkimdir.”dedi.

28 yıllık Muhtar Veysi Toparlı kazancının büyük bir kısmını birkaç ayrı yerde beslediği Mardin güvercinlerinin yem ve ilac’ına harcadığını vurguladı.

Habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum