19 Kasım 2008

MARDİN GEZİCİ EĞİTİM MERKEZLERİ UMUT VERİYOR..

http://www.habermardin.com/haber_uploads/904_maxi.JPG


KONTEYNIRLARDA MESLEK EDİNME UMUT VERİYOR


İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Tekstil ve Hazır giyim sektörünün Anadolu’ya taşınmadan, yetişmiş eleman sorununu çözmek için Gezici Eğitim Merkezleri kurarak işsizlere umut oldu

Mardin Halk Eğitim Merkezi bahçesinde kurulan Konteynırda yerleştirilmiş konfeksiyon atölyesinde her dönem 16–20 kadına üretim içinde eğitim verilecek. Kadınlar üç hafta gibi kısa bir sürede konfeksiyonun her aşamasında çalıştırılacak eğitiliyor. Eğitimden geçen kadınların konfeksiyonlarda 3 yıl çalışanlara eş değer bilgilere sahip oldukları belirtiliyor. Halk Eğitim Merkezi Müdürü Seyhmus Sümer, Hazır Giyim sektörünün yetişmiş eleman ihtiyacını karşılamak ve geçim derdi çeken insanları yaşadıkları yerde iş ve aş sahibi yapmak amacıyla yola çıkan Eğitim merkezi kadınları çalışma hayatına kazandırarak daha önce hiçbir eğitim almamış gençleri sokaktan kurtardığını söyledi Sümer “Eğitime katılan genç kız ve kadınlarımıza hem meslek eğitimi veriyoruz, hem de kurs süresince 300 YTL ücret veriyoruz. Kursiyerlerimizin yiyecek ve yol masraflarını da biz karşılıyoruz” dedi.

Yerinde eğitim, yerinde Üretim sloganıyla hazırlanan proje kapsamında verilen eğitime katılan kadınların kesimci, tasnifçi, makineci, overlokçu, ütücü, İlikçi sertifikası alarak hazır giyim sektöründe iş sahibi olacaklarını ifade etti

Habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum