20 Kasım 2008

SINIR TİCARETİ TAM HIZ

NUSAYBİN SINIR KAPISINDA HAREKETLİ GÜNLER YAŞANIYOR. *KURBAN BAYRAMININ YAKLAŞMASI İLE KARŞILIKLI ZİYARET VE VALİZ TİCARETİNDE HAREKETLİLİK BAŞLADI…

Mardin’in Nusaybin İlçesi ile Suriye’nin El Haseki Vilayeti Kamışlı İçlisi arasında bulunan sınır kapısında sınır ticareti kapsamındaki karşılıklı ziyaretlerde yoğunluk yaşandığı gözlendi.

Dini bayramlarda karışlıklı olarak alışverişlerin yoğunlaştığına dikkat çeken sınır kapısındaki görevliler, her zaman bayram günlerinin yaklaşması ile birlikte karşılıklı sınır ticaretinde artış meydana geldiğini söyledi. Suriye’nin El Haseki Vilayetinden gelen Semra Haşım, Mardin ve Nusaybin’den bayram için giyim ve çerez aldıklarını söyledi. Mardin’den cevizlu sucuk, telkari gümüş ve çerez ile bayramlık elbise aldığını belirten Semra Hasan “Ailece idari mektupla geldik. Üç gün boyunca Mardin’de ve Nusaybin ilçesinde çarşı Pazar gezdik. buradaki giyim bizdekinden daha kaliteli. Çerezleri de farklı. Ailece bayramlık giysilerimizi aldık. Mardin’de akrabalarımızı ziyaret ettik. İdari mektup imkanını bize tanıyan Suriye ve Türk yöneticilerine teşekkür ederiz.” Dedi.

Nusaybin sınır kapısından Suriye’nin Kamışlı ilçesindeki akrabalarını ziyaret etmeye giden Aydın Aysan, “hem ziyaret, biraz da ticaret yapıyoruz. Kamışlı ilçesinde akrabalarımız var. Onları ziyaret edip özlem gideriyoruz. Kamışlı’da giyim ucuz, şekerlemeler ucuz. Bayramlık ihtiyaçlarımızı da alıp geleceğim” şeklinde konuştu

Nusaybin Sınır Kapısından günde 600-700 dolayında karşılıklı giriş çıkışlar olduğu belirtildi.

Habermardin.com

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum