9 Kasım 2008

Yaşarken Öldürdüler!...

Kızıltepe ilçesine bağlı Çakır köyü nüfusuna kayıtlı Serdar Yalçın, yaklaşık bir ay önce kalp krizi geçiren Ninesi Adle Yalçın’ı önce Kızıltepe devlet hastanesine ardından da Mardin devlet hastanesine götürdü. Her iki hastanede de Kardiyoloji uzmanının bulunmaması üzerine refakat ettiği hastasıyla birlikte Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi hastanesine gönderilen Serdar Yalçın, 4 gün süren yoğun bakım ünitesindeki tedavisine müteakip hastanın yaşamını yitirmesi üzerine hastane personeli tarafından cenaze teslimi için ilgili işlemler başlatılır. Vefat eden Adle Yalçın’ın torunu olan Serdar Yalçın, ninesinin kimliğinin yanlarında olmadığını defin işlemlerinden sonra kimliği teslim etmek üzere kendilerine yardımcı olunması karşılığında kendi kimliğini hastane personeline emaneten teslim eder.

Başından geçen olayı şaşkınlıkla anlatan Serdar Yalçın, vatani görevini yaptıktan sonra bir yıl önce evlendiğini ve bu evlilikten 8 aylık bir çocuk babası olduğunu belirtirken,“Cenazemizle birlikte köyümüze döndük. Taziye yöremizin adetleri gereği uzun sürdü. Bende kronik astım hastasıyım, çok önemli bir işim olmadığı sürece şehre gelemiyorum. Şehrin kirli habasından mümkün olduğu kadar uzak durmaya çalışıyorum. Bir bankaya gelen havale işlemini yapmak üzere ilçeye gelmek zorunda kaldım. İşlem sırasında banka memurunun beni şok eden tepkisiyle karşılaştım. Bana, “siz yaşamıyor görünüyorsunuz” deyince adeta beynimden vurulmuşa döndüm. Görevliye tepki gösterdim, tekrar baktı ve acı gerçekle yeniden karşılaştım. İlçe nüfus müdürlüğüne gittim ve aile nüfus örneğini istedim, aynı gerçekle burada da karşı karşıya kaldım.” Şeklinde konuştu.


VEFATI BİR GÜN ÖNCEDEN KAYDA GİRMİŞLER



Hastane görevlilerinin yaptığı bir yanlıştan dolayı yaşadığı acı bir olayın ardından çok daha ağır bir acıyla karşı karşıya kaldığını belirten Serdar Yalçın, insanların ağlanacak haline güldüğünü belirterek, “Böyle bir hata olur mu? Üstelik hata üzerine hata yapılıyor. Hastam 3 Eylül’de vefat etti. Hastamın yerine 3 Ekim’de ben kimlik vermişim benim ölümümü 2 Eylül tarihiyle kayıt altına almışlar. Benim hastam yaşıyorken beni öldürmüşler Bu hatalar dizisini denetleyen kimse yok mu?. Ben şimdi hiçbir kurumda resmi işlem yapamıyorum. Kronik bir astım hastasıyım ve ilaçlarım bitti. Yaşadığımı ispatlamak için mahkeme köşelerinde sürünecem. Bu hatayı yapanların peşini bırakmayacağım. Yaşadığım ruhsal çöküntüden ötürü bedenen de yayaşayan bir ölüden farksızım. Beni bu hale getirenlerden davacıyım.” dedi. Kadir ÜRÜN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum