28 Aralık 2008

Bıttım Sabunu Yeni Yıl Hediye Paketlerinde

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1008_maxi.JPG
Mardin’e gelen İngiltere Prensi Charles’ın bıttım sabunu alarak dünyaya tanıttığı ’bıttım sabunu’ şimdi de özel bir ilaç firması tarafından verilen sipariş ile yeni yıl için hediye paketlerinde yerini aldı. Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’na bağlı olarak çalışan İpek yolu Kadın Kooperatifi sorumlusu Berna Yağcı “özel bir ilaç firması tarafından verilen sipariş üzerine Bıttım sabunları şimdi de Yeni Yıl hediye paketlerinde olacaktır” dedi.

Mardin`de Bıttım sabunu şampuandan daha çok ilgi görüyor. Saç dökülmesine ve kırılmasına karşı etkili olan Bıttım Sabunu, esnafın raflarından hiç eksik olmuyor. Bıttım sabunu Mardin`de üretilirken, Mardinliler, hem sabunu şampuan yerine kullanıyor hem de dışarıya ihraç ediyor.

Kepek oluşumu ve saç dökülmesini önleyen ürün artık Mardinli kadınların elinde şekil alarak yeni yıl hediye paketlerine konuldu. Kimyasal madde içermeyen doğal sabun, kente gelen yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Ekonomik kriz ve Terör nedeniyle istihdamın neredeyse durma noktasına geldiği kentte sabun üreten kadınlar aile bütçesine katkıda bulunuyor. İpek yolu Kadın Kooperatifi sorumlusu Berna Yağcı, Bıttım sabununu dünyada aranılan bir ürün haline getirmek istediklerini söyledi.

İpek yolu Kadın Kooperatifi tarafından kurulan sabun üretme atölyelerinde beş kadının çalıştığını belirten Berna Yağcı “Bıttım sabunu konusunda iddialıyız. Bölgede en kaliteli sabunu biz üretiyoruz. Hijyenik ortamda ürettiğimiz sabunlara ilgi duyulması doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Atölyemizde şimdilik beş kadın çalışıyor. Talep arttıkça çalışanlarımızın sayısın da arttıracağız. İsteyenlere kargo ile sabun gönderiyoruz” şeklinde konuştu. Mardinli kadınların ürettiği sabunlar menengiç bitkisinden elde ediliyor.

Kadın Kooperatifi sorumlusu Berna Yağcı ”Bıttım sabunu konusunda iddialıyız”

Habermardin.com


BITTIM SABUNU NEDİR?

Güneydoğu Anadolu bölgemize özgü bir çeşit yabani fıstık olan “Bıttım”ın yağı özellikle saçları besleyip yumuşatması ve saç derisine iyi gelmesi ile tanınıyor. Ünü Ülkemizi aşan Bıttım sabunu bu özellikleriyle Galler Prensi Charles’ın da tercihi olmuştur. Kendisinin Mardin Gezisiyle tanıştığı ve hala kullanmakta olduğu Bıttım Sabunu, yakın gelecekte sadece otel müşterilerine değil bu değerimizden faydalanmak ve sahip çıkmak isteyen herkese ulaştırabilmek adına çalışmalar sürmektedir. Bıttım Sabunu Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Mardin ilinde üretilen özel bir güzellik sabunudur. Bıttım Sabunu Bölgede “Botan Sabunu” olarak da bilinmektedir. Sabunun asıl vatanı Mardin Botan Bölgesidir.

Bıttım Sabun Sipariş için Adres ve Telefon

Orta Çeşme Mahallesi Eski Köşk Meydanı No:133
MARDİN
süleyman BORA
Cep: 05 32 386 26 20 - 0 534 326 86 08



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum