20 Aralık 2008

Gözünüz Aydın Tıp Fakültesi Kuruluyor

Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Serdar Bedii Omay, Mardin Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin 2009 yılında kurulacağını müjdeledi.

Daha geçen yıl kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi hamle üstüne hamleler gerçekleştirmeye başladı. Mardin Artuklu Üniversitesi’nin bir tabela Üniversitesi olmayacağını her fırsatta dile getiren Rektör Prof. Dr. Serdar Bedii Omay, her alanda bilimsel araştırmalara dönük birimlerin kurulması ve Sosyal Bilimler ağırlıklı bir Üniversite kurmanın büyük çabası içinde olduklarını söyledi. Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde Arkeolojik Bilim dalının kurulduğunu da açıklayan Rektör Omay, bununla da yetinmeyip Mardin’in sağlık problemlerine neşter vuracak Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin 2009 yılında kurularak hizmete verileceğini ifade etti.

Halen Devlet Planlama Teşkilatında ihale sürecine girmeyi bekleyen Mardin Artuklu Üniversitesi kampus alanı ile ilgili olarak da konuşan Rektör Prof. Dr. Serdar Bedii Omay, “Tarihi kentte oturan ve ciddi bir beklentileri olan Mardinli vatandaşlarımızın sağlık sorunlarına köklü çözümler sağlayacak Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin kurulmasına Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) onay verdi. Geçici binada bu hizmeti sağlamak için ne gerekiyorsa onu yapacağız. Döner sermayesi olan Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi sayesinde, mali yönden de sıkıntılarımız kalmayacaktır. Bu nedenle kurulacak fakülteler arasında ivedilikle bu fakültemizi ve hastanemizi hizmete vereceğiz” dedi.

Diyarbakır Dicle Üniversitesi bünyesinde açılan ve daha sonra Mardin Artuklu Üniversitesi’ne bağlanan Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi’nin, eğitim ve öğretim yılının ilk devresinde bunun Mardin’e naklinin yapılacağını da hatırlatan Rektör Serdar Bedii Omay, bununla ilgili bina sorununu da il Özel İdaresi Müdürlüğüne ait Yenişehir’de kurulan Atatürk Kültür Merkezi binasına tahsisi ile çözdüklerini belirtti.

Ekrem Arslan

Mardinlife.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum