11 Ocak 2009

Mahsun Kırmızıgül, Türkiye gerçeğini gördü

Mahsun Kırmızıgül, Güneşi Gördüm filminin çekimlerini Kars'ın insanın iliklerini donduran soğuğunda tamamladı. Sinemada, yıllardır değinilmeyen dramları hikâye edindiğini söyleyen Kırmızıgül, yeni filminde terör nedeniyle göç etmek zorunda kalan insanların dramını beyazperdeye aktarıyor.

Mahsun Kırmızıgül: GÜNEŞİ GÖRDÜM hepimizin hikâyesini anlatıyor

Fragmanları, iki günde 150 bin kişi tarafından izlenen Güneşi Gördüm filminin çekimleri için Kars'a gidiyoruz. İnsanın iliklerini donduran soğuğun oyunculara büyük zorluklar yaşattığına şahit oluyoruz. Rol gereği yerel kıyafetler giyen oyuncuların çekim biter bitmez lastik ayakkabılarını çıkarıp fistanlarının altına markalı botlarını giymesi gülüşmelere neden oluyor. Tüm olumsuzluklara rağmen, -başta Mahsun Kırımızıgül olmak üzere- tüm ekibin iyi bir film için gösterdiği büyük özveri takdire şayan...

Kendi sinemasında yıllardır değinilmeyen dramları hikâye edindiğini söyleyen Mahsun Kırmızıgül, yeni filminde terör yüzünden göç etmek zorunda kalan bir ailenin dramını anlatıyor. Filmin detaylarını anlatmaktan özellikle kaçınan Mahsun Kırmızıgül, fragmanlar sonrası oluşan 'film terörü anlatıyor' yargısı için, "Film sadece terörle ilgili değil." demekle yetiniyor. "Ben istediğim her kareyi çektim. O kadar mutluyum ki anlatamam." diyen Kırmızıgül, "Güneşi Gördüm benim için Beyaz Melek'in çok önünde bir film!" diyor.

Yeni filminin çıkış noktasının Beyaz Melek'in seti olduğunu söyleyen Kırmızıgül, senaryoyu yazmaya nasıl karar verdiğini şu sözlerle anlatıyor: "Beyaz Melek'in Tarlabaşı setinde yaşlı bir amcayla karşılaştıktan sonra yazmaya karar verdiğim bir filmdir Güneşi Gördüm. O amcanın çok gerçekçi bir hikâyesi var. 21 nüfuslu aile, 15 yıl önce terör nedeniyle göçe zorlanmış. Başlarından bir sürü olay geçmiş. Bu, benim için küçük bir öyküydü. Çıkış noktamız yaşlı amca; ama filmin içinde daha pek çok konu var."

Filmin en önemli özelliği, 5 ayrı ülkede çekilen ilk Türk filmi olması... Türkiye, Norveç, İsveç, Danimarka ve Bulgaristan topraklarında çekilen filmin, Beyaz Melek'teki gibi 120 dakika olması planlanıyor. Beyaz Melek'in kendisi için çok anlamlı ve çok özel bir film olduğunu söyleyen Kırmızıgül, Güneşi Gördüm için şöyle diyor: "Bu film hepimizin hikâyesi... Bunu, filmi izleyen herkes hissedecek. Güneşi Gördüm, herkesin üzüleceği ve salondan çıkarken kendini sorgulayacağı bir film olacak."

Güneşi Gördüm için herkesin merakla beklediği en önemli ayrıntı ise filmin müzikleri... Beyaz Melek'in müzikleriyle Türk filmi müziklerinin çıtasını yükselten Kırmızıgül, Güneşi Gördüm'de de 160 kişilik Prag Senfoni Orkestrası'yla çalışacak ve içeriğinde etnik müzik de yer alacak. Filmin efekt ve sesleri ise Londra'da dünyaca ünlü bir ses mühendisiyle tamamlanacak.

Hiçbir zaman insanları ağlatmak ya da güldürmek gibi bir derdinin olmadığını belirten Kırmızıgül, filmlerini, kurduğu hayallerini gerçekleştirmek için çektiğini söylüyor. İlerleyen zamanlarda farklı senaryolar da yazabileceğini ifade eden Kırmızıgül; yönetmenliği, senaristliği ve oyunculuğu hakkında şunları ifade ediyor: "Benim yazmadığım senaryoları da çekebilirim, her şeyi ben yapacağım diye bir şey yok. Yarın çok önemli bir teklif gelir bana, çok beğendiğim bir senaryo olur, oyuncu olarak da yer alabilirim."

"Bu filmden sonra kimse yönetmenliğim hakkında konuşamayacak"

Beyaz Melek'in vizyona girişinden sonra "Türkücüden yönetmen mi olur?" eleştirilerine maruz kalan Kırmızıgül, kendisini eleştirenler ve kendisine yöneltilen eleştiriler hakkında şunları söylüyor: "Ben bu tür yazılara hiçbir zaman gücenmedim; çünkü ben sanatın içindeyim ve benim sinema yapmam kadar doğal bir şey olmaz. Sektöre baktığınız zaman doktorların, mimarların, mühendislerin sinemada olduğunu ve kimsenin onlara tek kelime bile söylemediğini görüyorsunuz. Keşke bana da söylemeseler; ama inanıyorum ki bu önyargılar zamanla kalkacaktır. Özellikle de bu filmden sonra kimse yönetmenliğim hakkında konuşamayacak."

6 milyon dolara mal olan ve 12 Mart'ta vizyona girmesi beklenen Güneşi Gördüm için Kürtçe dublaj yapmayı şu an için düşünmediğini dile getiren Mahsun Kırmızıgül, "Aslında TRT'nin Kürtçe yayın başlattığı bir dönemde Kürtçe seslendirme çok hoş olurdu. Ama şu an bizim film için bu mümkün değil. Belki DVD'lerinde Kürtçenin de olduğu birçok yabancı alt yazı seçeneği verebiliriz." diyor. Sponsorsuz çekilen filmin tüm masraflarını ise yapımcı Murat Tokat karşılıyor.

SERKAN KARA

http://zaman.com.tr/haber.do?haberno=791086&title=mahsun-kirmizigul-turkiye-gercegini-gordu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum