15 Ocak 2009

MOBİL EĞİTİM TIR’I KIZILTEPE’DE

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1058_maxi.JPG

Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TGEV) tarafından başlatılan “Ateş Böceği” projesinde kullanılan eğitim TIR’larından biri, çocuklara bilgisayar ve drama çalışmaları vermek amacıyla Mardin’in Kızıltepe ilçesinde çalışmalarını sürdürüyor. Gezici Öğrenim Birimi Sorumlusu Neşet Obuz, ‘’Çocuklarımızın, Cumhuriyetin temel ilke ve değerlerine bağlı akılcı sağduyulu, özgüven sahibi düşünen sorgulayan, barışçı ve farklı düşünen inançlara saygılı, ırk, din farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunacak okul dışı eğitim programları oluşturmak ve uygulamaktır.’ dedi

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, (TEGV) tarafından yürütülen ve çocukların eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefleyen Ateşböceği Mobil Eğitim Tır’ın ilk durağı Kızıltepe oldu. İlçede yılsonuna kadar kalacağı öğrenilen araç, Süleyman Demirel İlköğretim Okulu öğrencilerin vazgeçilmez çalışma alanlarından biri oldu. Ülke genelinde çocukların rehabilitasyonu amacıyla hizmet veren 18 araçtan biri olan ve Gezici’ olarak adlandırılan Ateşböceği Mobil Eğitim Birimleri’nde 12 bilgisayarlı bir bilgisayar odası, bir de serbest aktivite odası bulunuyor. Her çocuk 12’si bilgisayarlı, 12’si seçmeli kategoride olmak üzere 12 saatlik bilgisayar eğitimi alıyor. Ateşböceği Eğitim Programı’nın temel yaklaşımı, çocukların duygularını ve kendine güven, kendini ifade edebilme, yaratıcılık ve sevecenlik gibi becerilerini geliştirmesi için hizmet sunuyor. Eğitim Tır’ı en yeni eğitim teknolojilerinden faydalanarak çeşitli konularda öğrencilere milli eğitim imkânlarını ulaştırıyor. Ateşböceği Mobil Eğitim Tır’ı Sorumlusu Neşet Obuz, TGEV’in Türkiye’nin önde gelen Sivil toplum Kuruluşlarından biri olduğunu belirterek,’’ STK’ler içerisinde en geniş kapsamlı çalışan bir kurumdur. 33 ilde faaliyet gösteren TGEV 57 birimi, 11 eğitim parkı ve 18 Ateşböceği Gezici Birimi ile faaliyet göstermektedir. Amacımız Gönüllü eğitmenlerle birlikte; çocuklara bilgisayar kullanımını öğretmenin yanı sıra onları geliştirmek amacıyla drama çalışmaları yapıyoruz. Günde 12 saat süren faaliyetlerimizden her gün 50 kadar ilköğretim okulu öğrencisi yararlanıyor. Kızıltepe ilçesinde bir yıl süre ile öğrencilere hizmet vereceğiz. Gönüllü üniversite öğrencileriyle birlikte bu hizmeti yürütüyoruz" şeklinde konuştu

Eğitimin sadece 4 duvar arasında değil farklı mekan ve ortamlarda yapılabileceğini çocuklara göstermek olduğuna dikkat çeken Ateşböceği Mobil Eğitim Birim Sorumlusu Neşet Obuz, Çocuklara yönelik etkinliklerde özellikle Kişisel gelişim, Sağlık öz bakım haklarımı öğreniyorum, trafik ve bilgisayar olmak üzere 12 saat etkinlik yapıyoruz. Şuan Süleyman Demirel İlköğretim okulunda bin 500 öğrenci ile birlikte çalışmalarımızı yürütüyoruz’ dedi

Habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum