14 Ocak 2009

Okumayan Çocuk Kalmayacak

2008-2009 Eğitim yılının başında başlatılan Yetiştirici Sınıf eğitim Programı kapsamında açılan kurslarla ilgili değerlendirme toplantısı yapıldı.


Mardin Öğretmenevinde Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Turan Ateş başkanlığında ve bütün okul müdürlerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda ayrıca ilköğretim çağında olup, e-okulda olmayan öğrenciler ile okulda kaydı olup devamsız olan öğrencilerin Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı kapsamında ilköğretime kayıt ve devamlılığını sağlama çalışmaları da görüşüldü.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı (YSÖP) kapsamında bütün Türkiye’de olduğu gibi Mardin’de de 10-14 yaşları arasında okula gitmeyen çocuklar, görmedikleri sınıfların fark derslerini hızlandırılmış programla alarak, yaşına en uygun sınıfa yetiştirilecek.

Haydi çocuklar okula…

Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı (YSÖP) eğitiminden Mardin’de 10-14 yaş arasında olup, hiç okula gitmemiş, okula kayıt yaptırmış ancak devam etmemiş, okuldan ayrılmış tüm çocuklar faydalanabilecek.

YSÖP eğitimi, mevcut ilköğretim programları doğrultusunda hazırlanacak ve 1-3 A, 1-3 B, 4-5 ve 6-7. sınıf olmak üzere dört grupta verilecek. Çocuklar okuma yazma bilme durumuna veya daha önce okudukları sınıfa göre en uygun programdan başlayarak eğitime alınacak. Program kapsamında zorunlu derslerin yanı sıra seçmeli dersler de yer alacak. Okula devam zorunluluğu gerektiren Yetiştirici sınıf eğitim programına katılan çocuklar, sekiz hafta ve on hafta gibi kısa sürelerde fark programlarını tamamlayarak, kendi yaşlarına en uygun sınıfa yetişecek.

Bu proje kapsamında da yapılan alan taraması çalışmaları sonucu tespit edilen 10-14 yaş arası okumayan çocuklar için Mardin il merkezi ve ilçelerinde toplam 55 sınıfta Yetiştirici sınıf eğitim programı eğitimleri verilmeye başlandı.

Yenişehir semtinde bulunan öğrenciler Yalım İlköğretim Okulunda, eski Mardin’de bulunan öğrenciler ise 21 Kasım İlköğretim Okulunda açılan sınıflarda eğitimlerini sürdürüyorlar. Süreç içersinde yeni tespit edilen ya da tespit edilip ikna edilemeyen çocuklar da ikna edildikleri anda programa dahil edilecekler.

Mardin’de okumayan çocuk kalmasın…

Çocukların okula gitmemesindeki nedenler arasında vefat, aile isteği, yaş problemleri, maddi yetersizlikler, çocuğun çalışması veya çalıştırılması, engelli olma durumu gibi birçok faktörün etkili olduğunu belirten Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Turan Ateş, hedeflerinin Mardin’de okumayan çocuk kalmaması olduğunu söyledi. Turan Ateş sözlerini şöyle sürdürdü:

“Haydi Kızlar Okula Kampanyası’nın devamı niteliğindeki Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı sayesinde, bir defaya mahsus olmak üzere, 10-14 yaş grubundaki çocuklar ilköğretime geri dönme şansı yakalayacak. 2008-2009 eğitim öğretim yılında ülke genelinde uygulanmaya başlanan ve üç yıl sürecek olan proje için Mardin’de dönem başından beri hummalı bir şekilde sürdürülen çalışmalarımız devam ediyor.”

Bu proje bir can simidi…

Son yıllarda eğitimle ilgili önemli atılımların yaşandığını belirten Mardin TOKİ İlköğretim Okulu Müdürü Murat Bağış ise farklı nedenlerden eğitimlerine ara vermek zorunda kalmış ya da hiç başlayamamış olan çocuklar için bu projenin bir can simidi derecesinde önemli olduğunu belirterek bütün aileleri bu konuda duyarlı ve ilgili olmaya davet etti.

Mardinlife.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum