2001 yılında yaşanan kriz sonrasında internet sektöründe başarıya ulaşan kişi ve projelerin incelenmesi sonucunda belirlenen özellikler şöyle:
-"ORTAKLARINIZI İYİ SEÇİN"-
Şirketlerin en önemli sermayesinin insan kaynağı olduğu fikrinden hareketle, girişimcilerin güvenilir ve uyumlu çalışabilecekleri kişileri seçmeleri gerekiyor. En iyi arkadaşların en iyi iş ortakları olmayabileceğini belirten uzmanlar, A Takımı'nın uzun süre beraber çalışılabileceğine inanılan kişilerden kurulmasını öneriyor. Bu kapsamda ayrıca, kendine güvenen ve işi tek başına yürütebileceğine inanan girişimcilerin ortaklık kurmaksızın profesyonel yöneticiler ile birlikte çalışmasının daha doğru olacağına da değiniliyor.
-"DOĞRU FİKRİ BULUN"-
Girişimcilerin 'faydayı ortaya koymaları' gerektiğine inanan uzmanlar, bir fikrin ilginç olmasının yeterince önemli olmadığını, bunun yerine müşterilere sağlanacak faydanın açıklıkla anlatılmasının daha doğru olacağını söylüyorlar. Gelir modeli olmayan fikirler üzerinde çok fazla zaman kaybedilmemesi gerektiğini belirtilirken, gelir modeli sadece reklama dayanan fikirlerin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğinin de altı çiziliyor.
-"HIZLI HAREKET EDİN"-
Sanal dünyada geçerli kurallar çok hızlı değişiyor. Bu nedenle fikrini hayata geçirmek isteyen bir girişimcinin hızlı davranması gerekiyor. Aylarca iş planı yapmakla uğraşmak ise bir zaman kaybı niteliği taşıyor.
-"FİKRİNİZİ GERÇEKLEŞTİRİN"-
Bir fikir ne kadar güzel, yeni veya bulunmaz olsa da hayata geçirilmediği sürece hiç bir değer taşımıyor. Bu nedenle girişimcilerin, fikir üzerinde belli bir süre kafa yorduktan sonra internet fikrini gelir modelini de içine alacak şekilde hayata geçirmek için adım atmaları gerekiyor. Fikir toplantılarının uzatılmaması gerektiği belirtilirken, bu noktada ön araştırmanın önemi de vurgulanıyor ve benzer projeleri üretenlerin tecrübelerinin okunması öneriliyor.
-"MÜŞTERİNİZİ ANLAYIN VE DİNLEYİN"-
Bir internet girişimi kurulduğunda ilk müşterilerin kritik önem taşıdığını belirten uzmanlar, işin büyümesine ve ağızdan ağza yayılmasına bu ilk öncü kullanıcıların karar vereceklerine dikkat çekiyorlar. Müşterilerin arkadaşlarına tavsiye ederek girişimi büyütebileceklerini ifade edilirken, geri bildirimlerin dikkate alınması da başarıya ulaşmada büyük rol oynuyor. Müşteri memnuniyetini artırmak için ise hizmet kalitesinin mümkün olduğunca yüksek tutulması gerekiyor.
-"KULLANICILARI AŞIK EDİN"-
'Sıradan marka olmayın' çağrısında bulunan uzmanlar, markaya aşık müşterilerin işin anlatılması be tanıtılmasında daha etkili olacağını vurguluyorlar. Bunu sağlamak isteyen girişimcilere de, müşterilerine bu bağımlılığı sağlayacak ürün ve hizmetler vermeleri öneriliyor.
-"ODAKLANIN"-
Girişimcilerin belli bir pazara odaklanarak ölçeklenebilir şekilde büyüyen bir pazarda hizmet verecek bir ürün seçmeleri gerekiyor. Bu noktada yan işlerle uğraşmak ise hiçbir fayda sağlamıyor. Bir girişimcinin 24 saatini işine adaması gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, gerektiği durumlarda risk alınmasının ve müşterilerin dikkatli bir şekilde dinlenmesinin önemine de değiniyorlar.
-"KAYNAKLARINIZI VERİMLİ KULLANIN"-
İnternet girişimlerinin başlangıç günlerinde kısıtlı sermayeye sahip oldukları biliniyor. Bu nedenle büyük sermayeli gruplara yenilmemek için harcamaların dikkatli yapılması ve işe odaklanması gerektiği vurgulanıyor. En ucuz yolları bulmak, şirkete yeni eleman almak yerine dış kaynak kullanımına yönelmek ve diğer internet siteleri ve şirketlerle işbirlikleri yapmak da bu doğrultuda atılması gelen adımlar arasında yer alıyor. Girişimcilere her iş için para harcamamalarını önerilirken, kısılacak masraf kalemlerinin başında da ofis harcamaları geliyor.
-"YAPTIKLARINIZI ÖLÇÜN"-
Bir girişimcinin işin her aşamasında nerede olduğunu analiz etmesi gerektiğini belirten uzmanlar, planlamaya uzun zaman ayırmak mümkün olmasa bile gerek başlangıç aşamasında gerekse diğer dönemlerde nerede olunduğunu ve nereye gitmek istendiğini yazmak gerektiğini söylüyorlar.
-"MORALİNİZİ YÜKSEK TUTUN, VAZGEÇMEYİN"-
Girişimcilere başarısızlıktan korkmamaları ve gerekirse tekrar denemeleri tavsiye ediliyor. Bunu sağlamanın en etkili yolu da bu dönemde ümitsizliğe sevk eden, yapıcı olmayan, desteksiz eleştiriler yapan kişilerden uzak durmaktan geçiyor. İnternet girişimciliğinin her aşamasında olaylara objektif yaklaşan, yapıcı ve çözüm odaklı insanlarla bir arada olmanın önemini vurgulanırken, işe her sabah aynı heyecanla başlamanın büyük önem taşıdığı da belirtiliyor.
www.zaman.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum