14 Nisan 2009

Resimlerini sergileyecek yer bulamayınca köyde resim sergisi açtı

Derik ilçesi Beşbudak köyü Çatalca mezrasında çobanlık yapan ressam Abdullah Aksu sergi açacak salon bulamadığı için köy meydanında sergi açtı.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifecbn.jpg
Mardin'de ''Çoban ressam'' olarak ün salan Abdullah Aksu, özel olarak Selçuk Üniversitesi öğrencileri ve öğretim üyeleri için resim sergisi açtı. Aksu, yaptığı resimleri sergileyecek salon bulamayınca çareyi köy meydanında sergi açmakta bulduğunu söyledi.
Yıllardır köyünde hem çobanlık yaptığını, hem de resim çizdiğini belirten Aksu, ancak 20 yıldır yaptığı yağlı boya tablolarını sergileyecek salon bulamadığından yakınarak, ''Sergimi görmek isteyen insanlara ancak kendi köy meydanında resimlerimi
sergileyebiliyorum'' dedi.
Köy alanındaki evinin ve çobanlığını yaptığı hayvanları barındırdığı ahırın duvarını yaptığı resimlerle donatan çoban ressam Aksu'nun, devlet adamlığı niteliğiyle özel hayranlık beslediği Gazi Mustafa Kemal Atatürk ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a ait resim panolarını en güzel yerde sergilemesi ise dikkat çekti. Büyük ilgi gören tablolarını çok özenerek yaptığını anlatan ressam Aksu, "Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'e karşı çok büyük bir sempatim var. Büyük devlet adamlığından esinlenerek her defasında yeni yeni resimlerini çizmekten büyük bir haz alıyorum. Bu aralar Başbakanımıza karşı bir sempatim oluşuyor. Ülkemizde başarıyla Başbakanlık görevini yürüten Erdoğan'ın herkes tarafından beğenilen bir karizması var. Özellikle Davos'taki olağanüstü cesareti beni çok etkilemişti. Ben de bu hal ve hareketlerinden etkilendiğim ve özellikle de köyümüzün yolunu asfaltlamak onun iktidarına nasip olduğu için resmini çizdim. Bu iki değerli büyüğümüz ile diğer yaptığım resimleri evimin duvarı yerine, Ankara ve İstanbul gibi büyük şehirlerimizin sergi salonlarında sergilemek isterdim. Bu konuda bana destek olacak büyüklerimizin desteğini bekliyorum" diye konuştu.
Çoban ressamın yaptığı resimleri ilgiyle izleyen Selçuk Üniversitesi öğrencileri ve öğretim üyeleri meraklı bakışlarla tabloları yakından inceleme fırsatı buldular. Yapılan eserlere hayran kaldıklarını açıklayan öğrenciler daha sonra köylüler tarafından hazırlanan yemeğe katıldılar. Sergiye ve yemeğe Selçuk Üniversitesi'nden yaklaşık 70 öğrenci katıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum