15 Mayıs 2009

MARDİNLİ KADINLARIN ÜRETTİĞİ SABUN İLAÇ FİRMALARINA SATILIYOR

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1570_maxi.JPG
KADINLARIN ÜRETTİĞİ SABUN İLAÇ FİRMALARINA SATILIYOR. -MARDİN’DE İKİ KADIN VE TENCERE İLE BAŞLANAN SABUN YAPIMI ATÖLYEYE TAŞINDI. - MARDİN KEDEV TEMSİLCİSİ BERNA YAĞCI “İKİ KADINLA GÜNDE 70 KALIP SABUN YAPMAKLA İŞE BAŞLADIK, BUGÜN İLAÇ FİRMALARINA SABUN SATACAK SEVİYEYE GELDİK” DAHA ÖNCE TENCERE SİSTEMİ İLE ÜRETİLEN SABUNLAR ATÖLYEDE KAZANLARDA ÜRETİLMEYE BAŞLANDI ZEYNEP DEMİR, ÇALIŞINCA KENDİNİ İFADE ETMEYİ ÖĞRENDİĞİNİ SÖYLEDİ

Mardin’de Kadın Emeği Değerlendirme Vakfı (KEDEV)’in destekleri ile başlatılan yöreye özgü ev yapımı sabun ilgi görünce atölye ortamında yapılmaya başlandı. KEDEV Temsilcisi Berna Yağcı, yöreye özgü sabun yapımına iki kadınla başladıklarını, bugün atölyede 10 kadınla sabun yapımını sürdürdüklerini söyledi.

KEDEV Desteği ile 2005 yılında Sosyal Riski Azaltma Biriminin fon sağladığı proje ile sabun imalatına iki kadınla başladıklarını belirten Mardin KEDEV temsilcisi Berna Yağcı, 18 ay devam eden proje kapsamında iki kadın ile tencerelerde ev üretimi şeklinde günde 70 adet sabun üretmekle işe başladıklarını söyledi. Yağcı, Botan Bölgesine özgü, Bıtım, Badem, Defne, Yasemin, Lavanta özünden hazırlanan sabunların yerli ve yabancı turistler tarafından yoğun ilgi görmesi üzerine işi büyütme kararı aldıklarını belirtti.

PRENS CHARLES SABUN ALMIŞTI

Mardin’e gelen İngiltere Veliahttı Prens Charles’in bıtım sabunu almasının ardından, dış ülkelerden de münferit talepler gelmeye başladığını ifade eden Yağcı “2009 yılında KEDEV tarafından SODES kapsamında hazırlanan ”Mardinli Kadınların Ekonomik Faaliyetlere Katılımlarının Arttırılması” projesi ile sabun üretimini geliştirdik. Tencere ile başladığımı üretimi atölyelere taşıdık. Atölyede ev üretiminden daha sistemli ve gelişmiş kazan tipi üretim yapma şansını yakaladık. Daha önce günde iki kadınla 70 kalıp sabun üretebiliyorduk. Bu gün bin kalıp sabun üretebiliyoruz. Merkezi İstanbul’da bulunan Actavis ilaç firmasına ayda 20 bin kalıp dolayında sabun satıyoruz.” Dedi.

ATIK YAĞ KULLANMIYORUZ

KEDEV Desteği ile Kurulan İpekyolu Kadın Kooperatifi bünyesinde üretilen sabunların, Dicle Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi laboratuarlarında tahlillerinin yapıldığını söyleyen Yağcı “Sabun üretiminde atık yağ kullanmıyoruz. Birinci sınıf malzeme kullanıyoruz. Ürettiğimiz sabunların saç dökülmesine iyi geldiği ve cilde zarar vermediği laboratuar ortamında kanıtlandı. Kar elde etmekten ziyade yöre kadınlarına istihdam alanı yaratmak ve kendilerini ifade edebilecek duruma gelmelerini sağlamaktır” şeklinde konuştu


PSİKOLOJİM BOZULMUŞTU, KENDİME GELDİM.

Sabun yapımına başlanıldığı 2005 yılından beri sabun üretiminde çalışan Sabriye Demir, inşaat işçisi olan eşine destek verdiğini belirterek, bozulan psikolojisinin sabun üretimine başlaması ile birlikte düzeldiğini söyledi. Demir ”Arka arkaya dört çocuk doğurdum. Evde sorunlar büyük. Eşim her zaman çalışma imkanı bulmuyordu. Alice psikolojimiz bozulmuştu. İşe başladıktan sonra gözlerdim açıldı. Evin bütçesine katkı yapmaya başladım, kendime olan güvenim arttı.Evime istediğim gibi eşya almaya başladım.Eşim iki yıldır işsiz eve ben bakıyorum. Evdeki sorunları işe gelince unutuyorum. Bize bu imkânı sağlayanlara teşekkür ediyorum” dedi.


ÇOCUKLARIM BENİ DAHA ÇOK SEVMEYE BAŞLADI

Sabun Üretiminde ustalaşan Zeynep Demir ise, işe başladıktan sonra, aile içindeki saygınlıklarının da arttığını söyledi. Zeynep Demir “Benim de 4 çocuğum var. Eşimin dışında evimin eksikliklerini karşılayınca kendimi işe yarıyor ve mutlu hissediyorum. Burada kendi haklarımı savunmayı, kendimi anlatmayı, ifade etmeyi öğrendim. Çalışmaya başladığım için çocuklarımın bana karşı olan sevgilerinin arttığını hissediyorum. Atölyede çalışan kadınlar birbirimize destek vererek, hem ekonomik hem sosyal hem de psikolojik olarak ayakta daha sağlam durmaya çalışıyoruz. “ şeklinde konuştu.

Mardin KEDEV Temsilcisi Berna Yağcı Kadın Emeği Değerlendirme Vakfına Valiliğin ciddi anlamda destek verdiğini hatırlatarak, KEDEV’in 2001 yılından bu yana kadına ve çocuklara dönük bir çok projeyi hayata geçirdiğini söyledi.

www.habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum