12 Mayıs 2009

Mardinli asker Hakkari’de şehid oldu

7 çocuklu Mardinli ailenin en küçüğü şehidin babası Muhiddin Tekin (65) Başbakan Erdoğan'ın dediği gibi devletin içindeki 'kirli ellerin' kesilmesi gerektiğini söyledi.
http://www.haberler.com/haber-resimleri/773/sehit-lokman-tekin-in-adana-daki-ailesi-yasa-girdi_o.jpg
Hakkâri'nin Çukurca ilçesinde askerlik görevini yaparken bölücü terör örgütü PKK'nın yola döşediği mayına basarak şehit düşen Jandarma Komando Er Lokman Tekin'in (21) Adana'daki ailesi yasa girdi. 2'si engelli 7 çocuklu Mardinli ailenin en küçüğü şehidin babası Muhiddin Tekin (65) Başbakan Erdoğan'ın dediği gibi devletin içindeki 'kirli ellerin' kesilmesi gerektiğini söyledi.
Merkez Seyhan ilçesine bağlı Gülbahçesi Mahallesi'nde oturan ve inşaatlarda çalışarak geçimini temin eden gözü yaşlı baba Tekin, her operasyon öncesi mutlaka kendisini arayan oğlunun üç ay sonra terhis olacağını söyledi. İki engelli erkek çocuğunun askere gitmediğini, ancak daha önce iki oğlunun askerliğini bitirdiğini açıklayan Tekin, "Lokman, bana her gün telefon açıyordu. Nereye gittiğini bize bildirirdi. Bazen uzun süren operasyonları önceden söyleyip, 'merak etmememizi' istiyordu. Bir iki gün önce yine 'göreve gideceğim' diyerek, bizi aradı. Askerde mayın arama görevi vardı. Ama olayın nasıl olduğunu bilmiyorum." dedi.

Başbakan Erdoğan'ın, "Bu işte kirli eller var. Bu kirli ellerin kesilmesi lazım" dediğini ifade eden acılı baba, devletin içindeki kirli eller çekilmediği takdirde, bu işi kabul etmeyeceğini söyledi. Oğlunun şehit haberinin veriliş biçimini yadırgayan Muhiddin Tekin, gece saat 02.00 gibi polisin kendisini arayarak, karakola gelmesini istediğini anlattı. Tekin, şunları söyledi: "Polisler, gece beni aradı, karakola gelmemi istedi. Ben, 'hayırdır inşallah, 35 yıldır Adana'da oturuyorum. Bugüne kadar ne ben karakolun yolunu bilirim, ne polis bizim kapıyı…'dedim. Ama, onlar 'bir soru soracağız' şeklinde ısrar etti. Ben aracım yok deyince, polis aracıyla beni karakola götürdüler. Orada askerleri görünce, oğlumun şehit olduğunu tahmin ettim. Ama bu işi ben de anlamadım."

Amca İskender Tekin de şehit haberinin aileye veriliş tarzına tepki gösterdi. Tekin, "Ne de olsa şehit babasıdır. Düşünebiliyor musunuz, bir anne ve babaya oğlunun şehit haberini vermek için gece saat 02.00'de alıp karakola götürüyorsunuz. Gel kendin kapıda söyle. Haber, evde söylenemez miydi ?" şeklinde konuştu. Şehit Lokman Tekin'in cenazesi Adana Merkez Sabancı Camii'nde ikindi vaktinde kılınacak cenaze namazından sonra toprağa verilecek.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum