11 Mayıs 2009

UYARILARA RAĞMEN MARDİN`DE KALDI

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1542_maxi.JPG
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde; gençleri, gençlik çalışanlarını ve gençlik alanında çalışan sivil toplum kuruluşlarını bir araya getirecek olan Uluslar arası GAPGENÇ Festivaline katılmak üzere Mardin’e gelen İngiltere vatandaşı Ashley Wernerde De Sondberg’ye arayan İngiliz Konsolosluğu Mardin’den uzaklaşması gerektiğini söylediği ortaya çıktı.

Mardin’in Mazıdağı ilçesine bağlı Bilge Köyünde yaşanan katliam nedeniyle kendisini İngiliz Konsolosunun aradığını ve Mardin den ayrılmasını istediğini ifade eden İngiltere Vatandaşı Ashley Wernerde De Sondberg “Birkaç gün önce yaşanan olay nedeniyle İngiliz Konsolosluğu beni aradı. Orası çok tehlikeli diye buradan uzaklaşmamı istedi. Ama ben bir gün düşündüm. Burada kalmam gerektiğine karar verdim.”

Sondberg “Çünkü buradaki gençlerin bir şeyler yaptığını hissettim. Ve ben neden burada kalmayayım diye karar verdim. Yurt dışındaki arkadaşlarıma ve yerli ve yabancı turistlere sesleniyorum. Mardin e gelip görmelerini isterim. Burası güvenli şu ana kadar hiçbir tehlike yaşamadık. Burada olmaktan çok mutluyum buradaki insanların bize karşı sıcak davranmalarından çok memnunum. Kendi ülkem kadar burası güvenlidir. Buranın çok tehlikeli olduğunu düşünüyorsunuz düşündüklerini biliyorum ama buraya gelip sıcaklığı, arkadaşlığı ve dostluğu gördükleri zaman her şey çok değişir. Burada olmadan ne düşündüğünüzü karar veremezsiniz. Buraya gelmeniz gerekiyor” dedi.

GAPGENÇLİK Festivaline katılmak üzere Güney Kore’den gelen Sooyung Son ise, Burada olmaktan çok mutlu olduğu ve görüldüğü gibi çokta tehlikeli bir durumun olmadığını söyledi Son, “Burada olmaktan çok mutluyum. Bilgi köyünde yaşanan olay beni ciddi bir şekilde üzmüştür. Fakat yaşanan olaya rağmen Güvenlidir şekilde festival kutlamalarını sürdürüyoruz. Bilindiği kadarıyla çok tehlikeli bir durum ortada yok. Yurt dışından gelecek olan gereçlerimizin buraya gelip görmeden karar vermemeleri gerektiğini düşünüyorum” şeklinde konuştu
www.habermardin.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum