Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliğine getirilen kısıtlamalardan sonra işsiz kalma tehlikesi ile karşı karşıya kalan kamyoncular C2 taşıt kartının iptal edilmesinden rahatsız olduklarını belirterek Ulaştırma Bakanlığını faks yağmuruna tuttu.
Mardin Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkanı İhsan Emen Ulaştırma bakanlığı bölgede taşımacılık sektöründe çalışan 8 bin 500 kamyoncunun C2 taşıt kartını iptal edeceğini iddia etti. UND Yönetim Kurulu Üyesi ve Mardin Bölge Çalışma Grubu Başkanı Tahir Aydoğan ise bölgede nakliyecilik yapan 8 bin 500 kamyoncunun C2 taşıt kartı iptal edilmesi halinde nakliye sektörünün yeni bir krizle karşı karşıya kalacağını belirterek bu sıkıntının giderilmesi için Ulaştırma Bakanlığının derhal acil bir çözüm yolu bulması gerektiğini söyledi.
Konu ile ilgili bir açıklama yapan Mardin Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkanı İhsan C2 Taşıt Kartlarının iptal edilmesi ile birlikte yaklaşık 10 bin insanın işsiz kalacağını ifade ederek “Bu kartların iptal edilmesi ile birlikte kamyoncularımız artık yurt dışına çıkamayacak duruma gelecektir. Ayrıca bu kamyoncuların yurt içinde çalışabilmesi içinde gereken izin belgesi için 12 bin TL ödemek zorunda kalacak. Şu anda bu konunun iptal edilmesi için Ulaştırma bakanlığına nakliyecilerimiz faks yağmuruna tuttu. İptal edilmesi halinde 8 bin 500 kamyoncumuz konuyu protesto etmek için yollara dökülecektir.”dedi
UND Yönetim Kurulu Üyesi ve Mardin Bölge Çalışma Grubu Başkanı Tahir Aydoğan ise Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği ile asgari kapasite yaş şartının 14’e yükseltilmesi mevcut global kriz döneminde sektör açısından son derece olumlu bir gelişme olduğunu ancak, Madde 25’in 2. bendinde yapılan düzenlemelerle yaklaşık 40 bin aracın üçte ikisinin sektörde atıl durumda kalacağını ileri sürdü.
Ankara’da mevcut bürokratların sektörden kopuk ve her şeyi biz biliriz anlayışı ile hazırladıkları bu yönetmenliğin 25.Maddesini 2.bendini Sözleşmeli taşıt oranının Irak için sözleşmeli taşıt oranının 1/3’e yükseltilmesi BDT ülkeleri içinde ½’yükseltilmesini talep etmekteyiz.
Ankara’da mevcut bürokratların sektörden kopuk ve her şeyi biz biliriz anlayışı ile hazırladıklarını ileri süren Aydoğan açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:
“Maddede “C2, L2 ve M3 yetki belgesi sahipleri özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler” denilmektedir. Burada bugüne kadar faal olarak taşıma yapan araçların 3’te 2’si oranında atıl duruma düşeceğidir. Bölgemizde mevcut 39.321 araç bulunmakta olup sektörden geçimini sağlayan 60.000 kişi bulunmaktadır. Bu durumda atıl durumda kalacak olan araçlar ya K1 alarak yurtiçi taşımacılığa dönecek, yada yeni firma kurma yoluna gideceklerdir. Mevcut durumda Sektörde 1400 civarında C-2 yetki belgesine sahip şirket bulunmakta olup, kapasite fazlalığı bulunmaktadır. Atıl durumda kalacak olan araçlar MTV borçları,Bağkur SGK primlerini ödeyemez duruma gelecek ve dolaylı olarak motorinden alınan ÖTV’nin alınamaz duruma gelmesi ülkemiz için ayrıca vergi kaybına neden olacaktır. Bu konuda Mecliste bulunan Güneydoğu Anadolu bölge milletvekillerinden bizlere destek olmalarını bekliyoruz.”
www.mardinlife.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum