19 Temmuz 2009

Sağlıklı kilo kontrolü için 3 altın öner

http://medya.zaman.com.tr/2009/07/19/kilo.jpg
Fazla kilolarından rahatsız olan insanlar ya parklarda düzensiz spor yapıyor ya da ku-laktan dolma diyet reçeteleri uyguluyor. Uzmanlar, kişinin ideal kilosunu korumasıiçin iyi bir diyet, düzenli spor ve disiplinli bir kontrolün şart olduğunu belirtiyor.

İnsanların hayatları boyunca vücut ağırlıklarını sabit bir seviyede tutması sağlık açısından son derece önemli. Bu konu hekim önerilerinin sürekli en başlarında yer alıyor. Sağlıklı kilo kontrolü için bazı ön bilgilerin mutlaka öğrenilmesinin zorunlu olduğunu ifade eden Prof. Dr. Mustafa Tayar, ideal kiloya sahip olanların da mevcut durumlarını korumak için çaba harcaması gerektiğini söyledi. Ayrıca kilosu çok fazla ya da az olanların kilo kontrolüne başlamadan önce doktor ve diyetisyenden mutlaka yardım alması gerekiyor. Prof. Dr. Tayar, ideal kilo için sabırlı uygulanması gereken şu 3 aşamanın ise mutlaka bilinmesi gerektiğini kaydediyor: "Kilo kontrolünde dikkat edilmesi gereken noktalar, davranış şekilleri ve sağlıklı kilo verme yöntemlerinin bilinmesi."

Prof. Dr. Tayar, "Aslında konu çok basit, ancak kulaktan dolma bilgilere değil uzman yardımına ihtiyacımız var. Sağlıklı beslenme, uygun diyet ve düzenli spor konusunda bizim önerilerimiz öğrenilip uygulandığında kısa sürede netice alınabilir." diyor.

dİkkat edİlmesİ gereken noktalar

çocuklar, gebeler ve 65 yaş üzerindeki kişilerin doktor tavsiyesi olmadan kesinlikle kilo kontrolü programına başlamamaları gerekiyor.

Süreklİ kilo verip geri alma döngüsü sağlık problemi olan kişilerde olumsuz sonuçlara yol açabiliyor.

Yeme alışkanlıklarında, fiziksel aktivite düzeyinde ve hayat tarzında değişiklikler yapmak gerekiyor.

Sağlıklı kilo vermede kurallar

kendİNİzİ sorgulayIn: Kendinize neyi, ne zaman ve niçin yediğinizi ve içtiğinizi sorun. Hatalarınız olup olmadığını bir uzmana danışın.

Hedef belİrleyİn: Amacınızı bilin, gerçekçi olun. Bir besinle ilgili alışkanlığınızı değiştirmek için o besini diyetinizden tamamen çıkartmayın, dengeli tüketmeye odaklanın.

YENİ BESLENME planI yapIn: Beslenmenizi değiştirmek için plan yaparken köklü değişikliklerden önce daha küçük ve spesifik hedeflerinizi ortaya koyun ve uygulayın. Örneğin daha çok sebze tüketmeyi veya hamur işlerini az yemeği hedeflemek gibi. Hedeflerinizin listesini yapın ve atacağınız adımları sıralayın.

Kilo kontrolü için doğru davranışlar

SağlIklI yemekler tercih edilmeli.

SağlIklI bir yaşam tarzı ile kazanılan kilo kabullenilmeli.

ZayIflama programınız bütçenize, aile hayatınıza ve kişisel ihtiyaçlarınıza uygun olmalı.

Kİlo kontrolünde başarıya ulaşmak için fiziksel aktivitenin artırılması gerekli. Örneğin her öğle arası 15 dakika yürüyüş yapılmalı.

Kİlo almak veya vermek için gerçekçi hedefler oluşturulmalı. Hedefler uygulanabilir ve kısa süreli olmalı. Örneğin bir seferde 2 kg zayıflamak, 10 kg veya daha fazlası zayıflamaya çalışmaktan çok daha uygulanabilir bir hedeftir.

Çok az yiyecek tüketerek veya aç kalarak uygulanan diyetler sonucu kilo kaybı olabiliyor, ancak bu kayıp çoğunlukla vücudun su kaybetmesinden kaynaklanıyor. Ve kısa sürede o miktar geri alınabiliyor.

AğIr egzersiz programları ile vücut forma sokulabilir fakat bu yaşam tarzı sürekli olmadığından başarılı sonuca ulaşılamaz. Kilo vermede kısa süreli çözümler yerine yaşam tarzında ve yeme alışkanlıklarında gerçekçi değişiklikler yapılmalı.

Fazla kilolar bir gecede oluşamayacağı gibi kısa sürede de kilo vermek mümkün değil. Diyet yaparken fiziksel olarak aktif bir yaşam tarzı, sağlıklı ve bilinçli bir beslenme alışkanlığı oluşturulmalı.
ZAMAN
NURULLAH KAYA İSTANBUL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com