6 Ekim 2009

Okulun zil sesi mahalle sakinlerini adeta çıldırttı...

Mardin merkez birinci cadde de yer alan Atatürk ilköğretim okulunda teneffüsler için çalan zil`in yüksek sesi adeta mahalleyi ayağa kaldırıyor.

Mardin’deki çevre kirliliğine bir de ses kirliliği eklenince mahalle sakinleri adeta çılgına döndü. Okulların yeni eğitim ve öğretim yılına girmesi ile birlikte okullarda farklı zil sesleri yükselmeye başladı.

Ses desibeli’nin ölçülmediği tarihi kentte, bazı okulların teneffüs için çaldırdığı zil sesleri, okul civarındaki semt sakinlerini yüksek ses sebebi ile çileden çıkardı.

Mardin merkez birinci cadde üzeri Çabuk mahallesinde yer alan Atatürk ilköğretim okulu da, ses rezaletine göz yuman okullar kervanına katıldı. Çabuk mahallesi sakinlerinden Ömer Erken, “Hastamız var. Okul idaresini uyardık. Ama dinleyen kim? Zil sesi çok ama çok yüksek ve insanları adeta çileden çıkarıyor. Bizim dışımızda da çok sayıda mahalle sakini okul idaresine şifahi olarak şikayette bulundu. Okulun zil sesini kısacaklarını söylediler ama bizi yanıltmaktan öteye gitmediler. Konuya Valimizin ve il Milli Eğitim Müdürlüğünün gerekli hassasiyeti göstererek, okul idaresinin yüksek ses zil sesinin makul bir dereceye indirmesini umut ediyoruz. Aksi halde gürültü kirliliği kapsamında okul idaresini ilgili adli makamlara şikayet edeceğiz. En nihayetinde okulda eğitim görenler bizim çocuklarımızdır. Onların bile çok rahatsız olduğu bu zil sesi, hiçbir okulda bu kadar yüksek şekilde çalmıyor? Acaba okul idaresinde sağır olan idareciler mi var, diye de düşünmemek elde değil” şeklinde tepkisini dile getirdi.

Mardin Atatürk ilköğretim okulunda, yüksek sesle çalan zilin sesinin kısılıp kısılmayacağı veya olayın adli boyuta taşınıp taşınmayacağı ise şimdiden merak konusu oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum