6 Ekim 2009

Vali Duruer: Eğitimde Başarısızlığa Asla Tahammül Edilemez

http://www.mardin.gov.tr/haber/resim/ysop.gif
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2008 - 2009 eğitim - öğretim yılında hayata geçirdiği “Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı” ile, okula kazandırılan10 -14 yaş arasındaki çocukların, özel sınıflarda hızlandırılmış eğitimle yaşıtlarına yetişmeleri sağlanıyor.

Proje kapsamında, zorunlu eğitim çağında olup, okula devam etmesi gerekirken herhangi bir nedenle okula gidemeyen 10-14 yaş grubundaki çocukların eğitimlerine akranları ile birlikte devam edebilecekleri yeterliliği kazandırarak, ilköğretime devamlarının sağlanması amaçlanıyor.

Konuyla ilgili olarak Atatürk Kültür Merkezi Konferans Salonunda düzenlenen toplantıda, “Yetiştirici Sınıf Öğretim Programı (YSÖP)” ile ilgili olarak ilimizde yapılan çalışmalar anlatıldı, görüş alışverişinde bulunuldu.

Toplantıya Mardin Valisi Hasan DURUER, Vali Yardımcısı Yavuz Selim SÜZER, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan DAL, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Murat ALTUĞ, İlköğretim Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Niyazi Kaya, Bakanlık Program Koordinatörleri Unıcef Yetkilileri, Sivil Toplum Kuruluşları, Eğitimciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Milli Eğitim Müdürü Hasan DAL, YSÖP kapsamında 2009 yılı Eylül ayında 10.499 çocuğun okulda kayıtlarının bulunmadığının tespit edildiğini ve yapılan çalışmalar sonucunda bu sayının 5629’ a indiğini belirterek ; “ ilimizde çeşitli noktalarda 53 adet yetiştirici sınıf açılmıştır. Bu sınıflarda 352 çocuğa eğitim verilerek bu gün yaşıtlarıyla birlikte öğrenimlerine devam etme şansı verilmiştir dedi.

Vali Hasan DURUER in eğitime olan büyük katkıları ile başarılı çalışmalar yürütüldüğünü kaydeden Milli Eğitim Müdürü Hasan DAL, 2009-2010 yılı hedeflerinin 5629 olan kapsam öğrenci sayısından en az 3000 öğrencinin eğitime kazandırılması olduğunu kaydetti.

Toplantıda, ilimizin 2400 derslik ihtiyacını karşılamak için bir takım çalışmalar yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini ifade eden Vali Hasan Duruer, öğrencilerin her alanda iyi yetişmesi için okullardaki fiziki şartların düzeltilmesi gerektiğini belirtti. Eğitimde başarısızlığın asla kabul edilemeyeceğini belirten Vali DURUER, Eğitimdeki Başarısızlıktan kademe kademe herkesin sorumlu olduğunu ve her kesin bu sorumluluk çerçevesinde çalışması gerektiğini belirtti.

Toplantı, Milli Eğitim Bakanlığı Yetkilileri ile Unicef Yetkililerinin YSÖP kapsamında yapılan çalışmalar ve öğrenimlerine devam edemeyen 10-14 yaş grubu çocukların okula kazandırılabilmeleri için alınması gereken tedbirler ile ilgili bilgi alışverişinin ardından sona erdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum