12 Aralık 2009

Şenocak (Şuté) Köyünde doğdu, Hakimlikten emekli oldu, köyüne okul yaptırdı.

Ankara'da ceza hakimliğinden emekli olduktan sonra emekli ikramiyesiyle baba ocağı Mardin'in Savur İlçesi'ne bağlı Şenocak Köyü'ne 5 derslikli ilköğretim okulu yaptıran Beyazıt Boran, "Çok zor şartlar altında eğitim görerek hakimlik mevkiine yükselmemde katkısı olan hemşerilerime olan borcumu kısmen de olsa ödemenin mutluluğunu yaşıyorum" dedi. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, düzenlenen törenle Boran'a şükran plaketi verdi.
http://samanyolu.com/resimler/2009/09/09/1305865.jpg
Mardin'in Savur İlçesi'nde dünyaya gelen 52 yaşındaki 2 çocuk babası Beyazıt Boran, yıllarca Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde hakimlik yaptı. 2006 yılında Ankara 12'nci Sulh Ceza Mahkemesi hakimliğinden emekli olan Boran, emekli ikramiyesiyle memleketindeki çocuların kendi yaşadığı güçlükleri yaşamaması ve daha iyi bir eğitim alması için okul yaptırmaya karar verdi. Emekli ikramiyesini alan Boran, üç yıl önce dönemin Mardin Valisi Mehmet Kılıçlar'ı arayarak memleketine bir okul yaptırmak istediğini bildirdi. Boran, Vali Kılıçlar'ın Savur'un Şenocak Köyü'nde ahırdan bozma bir okulda ders görüldüğünü ve buraya okul yaptırmasını istemesi üzerine, hemen çalışmalara başladı ve 23 bin liralık harcamayla 5 derslikli bir okul yaptırdı. Yaklaşık 2 bin nüfuslu köye 1 yılda yapılan okul geçen yıl eğitim döneminde açılarak 450 öğrencinin eğitim görmesi sağlandı. Boran, okul yaptırma sürecini şöyle anlattı:

"Çocukluğumda memleketimde karşılaştığım aynı zorlukları gençlerin çekmemesi için çocukluk hayalim olan okul yaptırmak için kolları sıvadım. Dönemin Mardin Valisi Mehmet Kılıçlar'a Savur'a bir okul yaptırmak istediğimi söyledim. Vali Kılıçlar ise, Şenocak Köyü'nde okula ihtiyaç olduğunu söyledi ve hemen bir protokol yaparak kolları sıvadık. Savur Kaymakamı Hüseyin Yılmaz'ın da büyük katkılarıyla bir yıl içerinde okulun inşaatı tamamlandı. Daha önce ahırdan bozma bir okulda çok zor şartlar altında eğitim gören gençlerimize, evlatlarımıza böyle bir hizmet vermenin mutluluğunu yaşıyorum. Gençlerimizin iyi bir birey olarak yetişmenizde sayısız fayda olduğuna bir kez daha inandım."

BAKANDAN ŞÜKRAN PLAKETİ

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, bugün Mardin'de çeşitli okul açılışlarına katıldı. Bakan Çubukçu, Mardin'in Yenişehir Mahallesi'nde Mahmut Tatlıdere İlköğretim Okulu'nun açılış töreninde emekli hakim Beyazıt Boran'a düzenlenen törenle şükran plaketi verdi.

Boran, plaketi aldıktan sonra Savur'un Şenocak Köyü'nde yaptırdığı okulda eğitim alan öğrenciler ziyaret etti. Öğrenciler tarafından sevgi gösterileriyle karşılanan Boran, onlarla sohbet edip, nasihatlarde bulunup, "Sizlerden tek bir isteğim var derslerinize çok çalışın ve ülkemize, milletimize birer hayırlı gençler olarak katkı sağlayın. Sizden tek isteğim, çalışmak, çalışmak ve çalışmak" dedi.

İlkokulu Savur'da okuyan ve ilçesi ve köylerindeki eğitim şartlarının zorluğunu yakından bilen Beyazıt Boran, tüm hayatı boyunca hayalinin memleketine okul yaptırmak olduğunu belirterek, "Hayalim gerçek oldu. Devletin kıt imkanlarıyla herşeyi yapmasının mümkün olmadığını çok iyi biliyorum. Herkesin kendi imkanları ölçüsünde doğduğu topraklara yatırım yapması gerektiğine inanarak yaşadım ve bugünleri görmenin mutluluğu içerisindeyim" dedi.

Emekli hakim Beyazıt Boran, eşi Nurşen Boran ile avukat ve mühendis iki çocuğunun da böyle bir hizmeti yapmasında sağladıkları manevi katkıya teşekkür etti.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum