23 Aralık 2009

Gıda Kontrol Aracı Hizmete Girdi

Mardin Tarım İl Müdürlüğü tarafından kentte yürütülen gıda kontrol ve denetimlerinin daha sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi amacıyla 1 adet gıda denetim ve kontrol aracı hizmete sunuldu.
http://www.mardin.gov.tr/haber/resim/gidakontrol09.gif
Mardin Valiliğinde yapılan törene, Vali Hasan Duruer, Tarım İl Müdürü Hasan Çebi ve çok sayıda basın mensubu katıldı. Törende konuşan Vali Hasan Duruer, halkın sağlığı açısından gıda denetiminin büyük bir önem taşıdığını belirterek, "Vatandaşlarımızın sağlığı bizler için çok önemlidir. Yapılacak denetimlerde amaç bağcıyı dövmek değil, üzüm yemektir. Vatandaşlarımızın sağlığıyla oynanmasına asla müsaade edemeyiz’’ dedi.

Tarım İl Müdürü Hasan Çebi ise, Mardin ili genelinde 297 adet gıda üretim yeri ve 2.827 adet gıda satış ve toplu tüketim yerinin bulunduğunu ifade ederek, "Bu işletmelerin denetimi ve gıda denetim hizmetleri, Tarım İl Müdürlüğü Kontrol Şube Müdürlüğü’nde görevli 8 gıda denetçi ve yardımcıları tarafından yürütülmektedir. İl Özel idaresinin 2009 bütçesinden il müdürlüğümüze ayrılan ödenekle 1 adet yeni gıda denetim aracı alınmıştır. Araçlara denetim amacıyla alınan numunelerin bozulmadan muhafaza edilebileceği soğutucu ve dondurucu sistemler monte edilmiştir. Bu araçla 297 adet gıda üretim yeri ve 2827 adet gıda satış ve toplu tüketim yerinin daha hızlı ve etkin bir şekilde denetim ve kontrolü sağlanarak tüketicilere daha güvenli gıda arzı sağlanacaktır. Denetimlerdeki etkinliğin artması sadece tüketicilere değil, işletmelere ve ülke ekonomisine de büyük katkı sağlayacağını belirten Çebi, sık kontroller neticesinde üretimdeki teknik ve hijyenik şartlar daha uygun hale gelecektir ve böylece piyasaya daha kaliteli ürünler sunulacak ve işletmelerin doğal olarak pazar payları artacaktır. Pazar, bu işi layıkıyla yapanlara bırakılarak haksız rekabet önlenmiş olacaktır dedi.

Vali Hasan Duruer daha sonra gıda denetim aracının anahtarlarını yetkililere teslim ederek araçları inceledi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum