16 Ocak 2010

TEGV MARDİN ÖĞRENİM BİRİMİ AÇILDI

http://www.habermardin.com/News_Picture%5C0533273378940739.JPG
Türkiye Eğitim gönüllüleri Mardin Merkez Öğrenim Birim Sorumlusu Zeynep Fikriye Araz, Sosyal sermayenin ülkelerin kalkınmasına ciddi katkısı olduğunu, Mardin’de Türkiye’nin geleceğine katkıda bulunmak isteyen ve bilgi ve becerilerini çocuklarla paylaşmak isteyen herkesi gönüllü olmaya davet ettiklerini söyledi.

Birim sorumlusu Zeynep fikriye Araz AA muhabirine yaptığı açıklamada, “Eğitim Gönüllüleri’nde bütün etkinlikler gönüllülerimizin desteği ile hayata geçiriliyor. Ülkemiz çocuklarının birbirlerinden ayırt edilmeksizin umutlarını gerçekleştirme hakkına inanan gönüllülerimiz emeklerini, zamanlarını, bilgi ve deneyimlerini sosyal sorumluluk bilinciyle çocuklarımıza aktararak, yarının aydınlık insanlarının oluşmasına en büyük katkıyı sağlıyorlar. Sosyal sermayenin ülkelerin kalkınmasına ciddi katkısı olduğunu düşünüyoruz. Mardin’de Türkiye’nin geleceğine katkıda bulunmak isteyen ve bilgi ve becerilerini çocuklarla paylaşmak isteyen herkesi gönüllü olmaya davet ediyorum ” Dedi.

Gönüllülerin, yalnızca çocukların eğitimlerine destek olmakla kalmadığını, aynı zamanda toplumsal duyarlılığın artmasına ve sivil toplum kuruluşları olgusunun hayatiyet kazanmasına da katkıda bulunduğunu ifade eden Araz şöyle konuştu;

Tümüyle gönüllü desteği ile yürütülen eğitim faaliyetlerimiz sadece çocuklarımıza değil bizzat gönüllülerimize de çok şey kazandırıyor: Gönüllülerimiz yaşadıkları topluma yarar sağlayacak projeler içinde yer alarak sosyal sorumluluklarını yerine getirme fırsatı bulurken bir yandan da mesleki gelişimleri konusunda kendilerine de fayda sağlıyorlar. Eğitim gönüllüleri'nde gönüllü olmak için 18 yaşını bitirmiş olmak, Lise mezunu, üniversite öğrencisi/mezunu olmak, Vakfın amaç, vizyon ve misyonunu benimsemek, Vakfın belirlediği etkinlik ve fonksiyonlara somut katkıda bulunabilecek eğitim, meslek ve kişilik özelliklerine sahip olmak gerekiyor. Ve Vakfımızda gönüllü olmak için, Adım Adım Gönüllülük prosedürü aşamalarından geçilmesi gerekir” dedi.

GÖNÜLLÜ OLARAK NELER YAPABİLİRSİNİZ

Eğitim Gönüllüleri gönüllü adaylarına, kendi bilgi, beceri, tecrübe ve tercihleri doğrultusunda Etkinlik Gönüllüsü ve/veya Destek Gönüllüsü olarak çalışma olanağı olduğunu vurgulayan Araz “Etkinlik Gönüllüsü: Türkiye geneline yayılmış bulunan Eğitim Parkları, Öğrenim Birimleri, Sosyal Etkinliklere Destek Projesi Protokolü kapsamında İlköğretim Okulları, Toplum Merkezlerinde ve İl Temsilciliklerinde gerçekleşen eğitim etkinliklerine gönüllü olarak katılır. Gönüllülerimizden beklentimiz bir eğitim etkinliğini 8 hafta boyunca haftada en az iki saat olmak şartıyla verebilmeleridir. Ateşböceği gönüllüleri, bir eğitim etkinliğine haftada en az 3 saat olmak şartıyla destek verebilmelidir. 3 hafta süren Yaz Etkinliklerimiz yalnızca hafta içinde uygulanmaktadır. Gönüllülerimizden beklentimiz haftanın 5 günü destek verebilmeleridir. Destek Gönüllüsü: Vakfın, eğitim faaliyetleri dışında kalan altı farklı alanda destek verir. İletişim Gönüllüsü; Vakfın etkinlik noktalarında, stand tanıtımı vb. gibi iletişim faaliyetleriyle ilgili konularda destek verir.” Diye konuştu.

TEGV ‘in 1995 yılından bu yana Türkiye’nin 84 noktasında çocuklara eğitim desteği vererek etkinliklerine büyük bir hızla devam etiklerini belirten birim Sorumlusu Araz sözlerini şöyle sürdürdü ; “Çocukların Çağdaş eğitim olanaklarından yararlanmalarını ve sorumlu birey olmalarını sağlayarak farklı bakış açıları kazandırmayı hedefliyor.

Büyük gücünü gönüllülerinden alan Çocukları sevgileri, bilgi ve becerileriyle kucaklayan gönüllüler sayesinde çocuklar geleceğe umutla bakan donanımlı bireyler olarak büyüyorlar.

1999 yılından itibaren Cumhuriyet Meydanında faaliyet gösteren Eğitim gönüllülerinin etkinlik noktası olan Mardin Merkez Öğrenim birimi, yılda ulaştığı 1,288 çocuğa 75 gönüllüsüyle destek veriyor.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum