27 Mart 2010

Guinness'in bekâr Sultan'ı evlenecek kız bulamıyor

http://medya.zaman.com.tr/2010/03/20/sultan.jpg
Sultan Kösen dünyanın en uzun adamı; boyu 2 metre 46,5 santim. Mardin'de anne babasıyla mütevazi bir hayat süren Kösen'i bütün dünya tanıyor, ama o ülkesinin ilgisizliğinden yakınıyor.

Parada ve şöhrette gözü olmadığını söyleyen Kösen'in istediği sakin bir hayat, bir eş ve ayakları üstünde durmasını sağlayacak bir iş...

Mardinli Sultan Kösen, dünyanın en uzun insanı. 2 metre 46,5 santimlik boyuyla adını Guinness Rekorlar Kitabı'na yazdırdı. 28 yaşındaki dev adam, şu ana kadar 12 ülke gezdi. Dünyanın en önemli gazete ve televizyonlarına haber oldu, röportajlar verdi. Bir İngiliz televizyonu hayatını belgesel yapmak için teklifte bulundu. Uluslararası camiada el üstünde tutulan Sultan Kösen, Türkiye'de yeterli ilgi görememekten şikâyetçi.

Rekorlar kitabına girdikten sonra hayatı değişen Kösen, Mardin'in Derik ilçesine bağlı Alibey Köyü Dede Mezrası'nda mütevazı bir hayat sürüyor. Kerpiçten yapılmış evde anne ve babasıyla yaşayan Kösen'in en büyük hayali evlenip yuva kurmak. Kimseye yük olmak istemeyen uzun adam, alın teri ile para kazanmak için yetkililerden iş talep ediyor.

Kösen, sitemini şöyle anlatıyor: "Hangi ülkeye giderseniz gidin beni 'dünyanın en uzun Türk'ü' olarak gösteriyorlar. Türkiye'nin adını ve Türk bayrağını bütün dünyada tanıtmak bana gurur veriyor. Yabancılar beni el üstünde tutarken, maalesef ülkemde kimse bana gereken ilgiyi göstermiyor. Benim parada, pulda, şöhrette gözüm yok. Sevgiye, sevilmeye, sayılmaya ihtiyacım var. Bir lokma ekmekle de karnımı doyururum. Yamalı elbise ile de çıkıp gezebilirim. Önemli olan sevgi ve hatırlanmak."

Sultan Kösen, Guinness'a girdikten sonra hayatının yüzde yüz değiştiğini belirtiyor. Daha önce her şeyden bıkmışken şimdi hayat dolu olduğunu vurguluyor. "Her şeyden önce yaşamanın değerini anladım. Çok şükür artık dünyanın dört bir yanını geziyorum. Yeni insanlar, yeni medeniyetler tanımaya başladım. Hayatın tadını çıkarıyorum. Şöhret beni değiştirmeyecektir. Tek isteğim, kendi ayaklarım üstünde duracak bir iş ve mutlu bir yuva kurmak." diyor.

Her hafta iğne yaptırıyor

Çocukluğundan beri sağlık sorunları yaşayan Kösen, üç kez beyin ameliyatı geçirmiş. Halen ilaç tedavisi devam ediyor. Her hafta düzenli olarak bir iğne yaptırması gerekiyor. Ancak bu ilaç pahalı. Heyet raporu alarak ilaç parasından kurtulmak istiyor. Ama bir türlü randevu alamadığını söylüyor.

Amacım Barış Manço gibi ülkemi tanıtmak

Sultan Kösen'in hayallerinden biri de Barış Manço gibi Türkiye'yi dünyada tanıtmak. Ünlü sanatçının misyonunu devam ettireceğini anlatıyor: "Rahmetli Barış Manço gibi Türkiye'yi dünyanın dört bir yanında tanıtmak için çalışacağım. Özellikle Mardin'e bir faydam dokunsun istiyorum. Türkiye'nin barış elçisi olacağım. Mardin'in kalkınması ve turizmin gelişmesi için elimden geleni yapacağım. Yeter ki Türkiye bana sahip çıksın."

***

Obama ile tanışmak istiyorum

Kösen, 'dünyanın patronu' olarak tanımladığı ABD Başkanı Barack Hüseyin Obama ile tanışmayı da çok istiyor. Gerekçesi ise tanıtım: "Türkiye'nin adını Beyaz Saray'da bir kez daha duyurmak istiyorum. Bu hayalimi gerçekleştireceğim." Kösen, hükümetin başlattığı demokratik açılıma tam destek veriyor. Artık çatışmaların, ölümlerin sona ermesi gerektiğini vurgularken, "Barış ve kardeşlik projesi mutlaka başarıya ulaşmalı. Özgür yaşamak herkesin doğal hakkıdır. Bu açılım Türkiye'ye huzur ve barış getirecektir. Herkesin bu açılıma destek vermesini istiyorum." diyor.

Dizi ve sinema filmi yapabilirim

Sultan Kösen, oyunculuk ve mankenliğe sıcak bakıyor. Çok yakında İngiltere'den bir kanalın Mardin'e gelerek hayatını belgesel yapacağını dile getiren dev adam, çekimlerin köyde, Hasankeyf'te ve Ankara'da gerçekleşeceğini belirtiyor ve "Zaten sinemaya merakım vardır. Türkiye'den dizi ve film teklifi olursa bunu en iyi şekilde yapacağıma inanıyorum." diyor.

Evlilik tekliflerine açığım

Artık 30 yaşına merdiven dayadığını ifade eden Sultan Kösen, evlenecek bir kız bulamamaktan yakınıyor. "Dünyanın 12 ülkesini gezdim. Yunanistan'da birçok bayanla tanıştım. Ama Türk kızları gibi güzel değiller. Şu ana kadar kendime göre bir kız bulamadım. Türkiye'de evlilik için 2 kızla görüştüm; ama benden çok şey istedikleri için anlaşamadım. Hayatını benimle paylaşacak temiz bir aile kızı arıyorum. Evlilik tekliflerine açığım." diyor.
ZAMAN
ŞEYHMUS EDİS

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum