6 Mart 2010

Okumanın Yaşı Yok

Ömerli ilçesine bağlı Kocasırt köyünde yaşayan 57 yaşındaki Reşit Metehan, 1972 yılında kayıt yaptırdığı, ancak 3 sınıfta bıraktığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden bu yıl mezun olmak için gündüz tarlada çalışırken akşamları ise evde ders çalışıyor.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinliferesitt.jpg
Mardin'in Ömerli ilçesine bağlı Kocasırt köyünde yaşayan 57 yaşındaki Reşit Metehan, 1972 yılında kayıt yaptırdığı, ancak 3 sınıfta bıraktığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden bu yıl mezun olmak için gündüz tarlada çalışırken akşamları ise evde ders çalışıyor.

Reşit Metehan, 1972 yılında İstanbul Hukuk Fakültesine kayıt yaptırdığını ancak maddi imkânsızlık nedeniyle 1982 yılında okulu bırakmak zorunda kaldı. Aradan geçen zaman içinde evlenen, 6 çocuk sahibi olan Metehan, geçimini bağından elde ettiği ürünlerin yanı sıra küçük atölyesinde ürettiği heykel eserlerini satarak sağlıyor. 2008 yılında çıkan afla hayalini gerçekleştirmek için üniversiteye yeniden kaydını yaptıran Metehan, avukat olacağı günleri saymaya başladı. Geçen yıl fakültenin 3. sınıfında kayıt yenileyen ve şuan 4 sınıfta olan ve yıl sonunda mezun olmak için çalışan Metehan, ilk dönem için girdiği bütün derslerde başarılı olmuş.

HASİP KAPLAN’IN SINIF ARKADAŞI

Sanatçı kişiliğini de sahip olan Metehan, fakülteyi bitirememenin üzüntüsünü hep içinde yaşadığını ifade ederek, "Sınıf arkadaşlarım hakim, savcı veya mülki amir olarak görev yapıyor. Sınıf arkadaşlarımdan biri Hasip Kaplan önce avukat oldu şimdi de milletvekili. Okulu bitirememenin üzüntüsünü yaşadım."dedi.

Geçen yıl çıkarılan af ile fakülteye yeniden devam etme imkânı bulduğunu bildiren Metehan, "Af çıkınca bana da gün doğdu ve tekrar kaydımı yeniledim. Bu yıl son sınıfı okuyorum, sürekli ders çalışıyorum. En büyük özlemim kısa süre de olsa avukatlık yapmak. Bu yaşımda özlem duyduğum diplomaya kavuşacağım için çok mutluyum. Hayalim avukatlık yapmak. Yaşım avukat olmama mani değil. Ömerli ilçesinde avukatlık yapan kimse yok. Onun için inşallah bitirdikten sonra ilçede avukatlık yapmayı düşünüyorum."diye konuştu.

6 çocuğu olduğunu belirten Metehan, "Bana zamanında kimse destek çıkmadı. Maddi durumu iyi olanların yoksul öğrencilere destek vermesini istiyorum. Yoksulluk nedeniyle gençler eğitimini yarıda bırakmasın." dedi.

KENDİSİNİ KIZ ÇOCUKLARINI OKUMASINA ADAYACAK

Okuma macerasını anlatırken duygulu anlar yaşayan Metehan, okulu bitirdikten sonra bütün mücadelesini kız çocuklarının okumasına vereceğini söyledi.

Kocasırt ilkokulunu bitirdikten sonra Mardin'de ortaokul ve liseyi tamamlayan, ardından 1972 yılında kazandığı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne kaydını yaptıran Metehan, “Maddi imkanlarımız yeterli olmadığı için üniversiteyi yarıda kesmek zorunda kaldım. O dönem bize sahip çıkan olmadı. İstanbul gibi bir şehirde yaşam tecrübem de yoktu. Bu nedenle köyüme geri döndüm. Fakülteyi bitirememenin üzüntüsü içindeydim ve her geçen zaman bu üzüntü daha da artıyordu. 2008 yılında çıkan aftan yararlandım. Yeniden kaydımı yaptırdım.'dedi.

Kaydını yaptırdığında köylülerin kendisine “Bu yaştan sonra bitirsen ne olur'' şeklinde zaman zaman eleştirdiklerini belirten Metehan, ''Fakülte eğitimi sadece bir meslek için alınmamalı, önemli olan bilgilenmektir. Ben bu arada evlendim ve şimdi 6 çocuğum var. 5’ni okutuyorum. Bunlardan ikisi kız. Benim için kızların okuması daha önemli. Üniversiteden mezun olduktan sonra köy köy dolaşıp okula gitmeyen kızları okullaştırmak için çalışacağım. Bölgemizdeki eğitimsizliğin cahilliğin tek nedeni kızlarımızın okumaması. Okumanın yaşı da olmaz cinsi de olmaz. Herkesin okuması gerekir. Zaten dinimizde de doğuştan mezara kadar ilim öğrenin emrediliyor.”

KÖYÜN GURURU OLDU

Metehan'ın eşi Gazal(50) da, eşinin tekrar fakülteye dönmesine çok sevindiğini eşini her konuda desteklediğini söyledi.

Köy muhtarı Nadır Bingöl de bir dönem maddi sıkıntı nedeniyle okulunu tamamlamayan Resşit’in köylerinin gururu olduğunu söyleyerek, “Köyümüzde herkes Reşit Metehan'ın Başarsınız ve azmini konuşuyor. Ben ortaokul mezunuyum. Reşit ağabeye bakınca acaba bende okuyabilir miyim diyorum. O, azmiyle hepimize örnek oluyor O ders çalışırken köylülerimizde ona özenip çocuklarının okula devam etmesi için daha çok sahiplenmeye başladılar.''şeklinde konuştu.
Nezir Güneş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum