17 Haziran 2005

HER ŞEYİ HALKLA PAYLAŞIYOR

Mardin'in Sürgücü (Ewên) Belde Belediye Başkanı Zeyniye Öner, bir yandan beldesine hizmet verirken, bir yandan da evi ve çocuklarına karşı sorumluluklarını yerine getirmeye çalışıyor. Tek hedefinin beldeye en iyi şekilde hizmet vermek olduğunu kaydeden 47 yaşındaki Öner'den belde halkı memnun. Sürgücü kadınları, kadın olmasından dolayı Öner'e sorunlarını rahat anlatabildiklerine dikkat çekerken, devletten beldelerine gerekli yardımı yapmasını da istedi.

Mardin'in Savur ilçesine bağlı Sürgücü beldesinin belediye başkanı Zeyniye Öner, aslen Kızıltepeli. 47 yaşında ve ilkokul mezunu olan Öner 17 yaşında evlendi. Bu dönem Sürgücü'ye yerleşen Öner, 10 çocuk annesi. 30 yıldır evli olan Öner, sürekli tarla ve bahçelerde çalışarak çocuklarına bakan bir ev kadınıydı. Öner, 28 Mart 2002'de yapılan yerel seçimlerde Demokratik Güçbirliği listesinden Sürgücü Belediye Başkanı seçildi. Öner, 'Bu yaşıma kadar belediye başkanlığını hiç düşünmedim. Halkın talebi üzerine adaylığımı koydum. İlk teklif geldiğinde inanamadım' diye konuştu. Halkın seçimiyle bu koltukta oturduğunu kaydeden Öner, 'Acısıyla, sevinciyle, üzüntüsüyle herşeyi halkla paylaşıyorum' dedi.'

Belediyenin sorunları ağır'

Belediye Başkanı olmadan önce beldenin bu kadar ciddi sorunları olduğunun farkında olmadığını kaydeden Öner, çabalarıyla sorunları çözmeye çalıştığını belirtti. Beldeye hizmet etmekten mutluluk duyduğunu ifade eden Öner, şunları dile getirdi: 'Hizmet etmekten mutluluk duyuyorum. Belde halkı için canımı bile verebilirim. Yöneticilikte bir düzeye ulaştığımı düşünüyorum. Çünkü şimdiye dek ev kadınıydım ve evimin işleriyle uğraşıyordum. Ama şu an beldemin belediye başkanıyım. Halkın güç ve desteğiyle yönetime geldim. Hem anneyim hem de evimin emekçisiyim. Eve gittiğimde çocuklarıma bakıyor, evimin temizliğini yapıyorum. Sabah da belediyeye gelip burdaki işimi yapıyorum. İki işi birlikte yapıyorum. Yoruluyorum ama halkıma hizmet etmekten ötürü mutluyum.'

2 oda var
Harabe konumunda olan belediye binasında sadece 2 odanın bulunduğunu ve bunun da yetersiz olduğunu kaydeden Öner, eksiklikleri imkanlar dahilinde gidermeye çalıştıklarını belirtti. Şimdiye kadar yaptıkları çalışmaları ise şu şekilde anlattı: 'Eksik olan malzemeleri aldık. Okulun bahçesini yaptık. Bin 200 metre kanalizasyon borusu döşedik. 2 bin metre su şebekesi getirdik. Değirmen makinalarını değiştirdik. Şu an ise beldenin altyapı ve su sorunlarını çözmeye çalışıyoruz. Beldenin yol yapımı, Çok Programlı Lise, Sağlık Ocağı Binası tamiri için gerekli yerlere başvurduk.'


Kadınların yükünün çok ağır olduğuna işaret eden Öner, 'Yaşamın tüm ağır yükü, kadının omuzlarında. Erkeğin işi de kadının omuzlarında. Kadın olduğum için, belde kadınları rahatça gelip sorunlarını anlatabiliyorlar. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum' dedi.

Devlet yardım etmeliBelde sakinlerinden, 11 çocuk annesi Vesile Atıl (50), belediye başkanlarından memnun olduklarını belirterek, 'Belediye başkanımız kadın olduğu için çok mutluyuz. Sorunlarımızı biliyor. Bizim için elinden geleni yapıyor. İhtiyaç duyulması halinde biz de ona yardımcı oluyoruz' diye konuştu. 55 yaşındaki Silhan Poyraz da, Belediye Başkanı Öner'in belediyenin sorunlarını çözmede çaba harcadığını belirterek, şunları söyledi:'

Devlet beldeye yardım elini uzatmalıdır. Kadınlar erkeklerden daha iyi, bu nedenle de memnunuz.' 38 yaşındaki Fatma Altundere ise, Öner'in kadın olmasından dolayı sorunlarını rahat anlattıklarını ifade ederek, 'Belediye çalışmaları iyi ve sorunlarımızı anlatıyoruz. İmkanlarımız doğrusunda yardım etmeye çalışıyoruz. Belediye başkanımız kibirli bir insan değil. Büyükle büyük, küçükle küçük oluyor ve gönlümüze göredir' diye kaydetti.

REYHAN AKGÜN
DİHAÖZGÜR GÜNDEM
17.06.2005

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum