26 Eylül 2008

Öğretmen Sıkıntısı Had Safhada

771 okulda eğitim veren 6 bin 500 öğretmen bulunmasına rağmen Mardin'de halen 2 bin 800 öğretmen ihtiyacı var. Mardin'de öğretmen atamasının yapılmadığı birçok köyde üst sınıflarda okuyan öğrenciler ders vermeye başladı.
Kızıltepe ilçesi Haznedar köyü İlköğretim Okulu'na bu yıl öğretmen ataması yapılmayınca, 5'inci sınıf öğrencisi Rozerin Aydın, okuldaki 50 öğrenciye ders vermeye başladı. Kadrolu üç öğretmeni bulunması gereken köyde hiç bir öğretmen ataması yapılmayınca 11 yaşındaki Rozerin Aydın, arkadaşlarının eğitimden yoksun kalmaması için günde 2 saat ders vermeye başladı. 22'si kız toplam 50 öğrencisi bulunan İlköğretim Okulu'nun kadrolu öğretmenlerinden birinin askere diğerinin de başka bir yere ataması yapılınca okul öğretmensiz kaldı.
İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü tarafından ders ücreti karşılığında ataması yapılan 2 öğretmen de görevlerine başlamadı. Her gün okula gidip öğretmen bekleyen öğrencilerin derslerinin boş geçmesi üzerini devreye 5'inci sınıf öğrencisi Rozerin Aydın girdi. Rozerin, öğrencilere günde 2 saat yeni başlayanlara harfleri, okuma-yazma bilen öğrencilere ise Türkçe, sosyal bilgiler ve matematik dersi vermeye başladı.
Bir an önce öğretmene kavuşmak istediklerini söyleyen Rozerin Aydın, "Öğretmenlerin gelmemesi üzerine arkadaşlarıma ders vermeye başladım. Öğrendiklerimi alt sınıftaki arkadaşlara aktarıyorum. Öğretmenimiz gelene kadar bu dersleri vereceğim. Büyüdüğümde kendi köyümdeki öğrencilere eğitim vermek için öğretmen olmak istiyorum. Köylüler, Kaymakamlık ve Milli Eğitim Müdürlüğü'ne defalarca kadrolu öğretmen atanması için müracaatta bulunduklarını, ancak bir sonuç alamadıklarını belirttiler. Köyde okula giden dört öğrencisi bulunan Tarık Aydın ise, Geleceğimiz olan çocuklarımızın cahil kalmasını istemiyoruz. Çocuklarımızın acilen 3 kadrolu öğretmene ihtiyacı var. Çocuklarımızı okuldan soğutmamak için Rozerin isimli çocuğumuz onları okulda tutmaya çalışıyor. Bu gidişle çocuklar eğitimden yoksun kalıyor" dedi.
Okulda olması gereken iki kız çocuğunun evde oturduğunu belirten Fahri Çırak ismindeki köylü ise yetkililere tepki göstererek "Devlet kampanyalarla kızları okula göndermek istiyor. Biz de kızlarımızı okula göndermek istiyoruz ama öğretmen bulamıyoruz" dedi. Mardin'deki öğretmen açıklarıyla ilgili bir açıklama yapan Mardin Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı Hasan Ekinci Türkiye'de en fazla öğretmen ihtiyacının Mardin'de yaşandığını ifade ederek, "Eğitim - öğretim yılının Mardin için sıkıntılı başladı. Şu an itibariyle Mardin'de 2 bin 800 öğretmen açığı var. Ülke genelinde sınıf mevcudu ortalaması 38 iken ilimizde bu rakam ilköğretimde 48, ortaöğretimde ise 41 civarındadır. AB standartlarına göre derslik başına düşen öğrenci sayısı ise 24'tür. Yaklaşık 2 bin dersliğe ihtiyacımız vardır" diye konuştu.
Haber: www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum