16 Kasım 2008

Habur'daki Çileye Son Verilsin


Habur Gümrük Kapısı’nda kuyrukta beklemenin bir günlük maliyeti 500 bin dolar


Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Mardin Çalışma Grubu Başkanı M. Tahir Aydoğan Habur Sınır kapısında oluşan araç kuyruklarında Şoför Esnafının mağdur olduğunu, Nakliye ve Şoför esnafı sorunlarının görünmezden gelindiğini söyledi.
Aydoğan, UND Mardin bürosunda yaptığı basın açıklamasında son dönemde Habur Gümrük Kapısın’nın Türkiye tarafında yaklaşık 3 bin 500 aracın kuyrukta beklediğini bunun yanısıra Kuzey Irak’ta ise, yaklaşık 12 bin aracın kuyruklarda beklediğini bir şoförün çıkış yada giriş yapabilmesi 20-25 gün beklediğini ifade etti. Aydoğan kuyrukta bekleyen bir şoförün günlük maliyetinin 30 dolar olduğunu 20-25 gün gibi uzun bir süre bekleyen bir şofö,r aldığı yükün parasını kuyruklarda harcayarak mağdur olduğunu söyledi.
Aydoğan; Habur Gümrük Kapısı’nın Türkiye üzerinden Ortadoğu’ya açılan bir kapı olduğunu bu yüzden ağır aksak çalışması, başta Bölgemizi yanısıra Nevşehir’deki bir patates üreticisini etkilediği gibi Edirne’deki yağ üreticisini etkilemektedir. Habur’un eski işlevliğini kaybettiğini dikkat çeken Aydoğan 1990 yılında yaşanan Körfez Krizi ile 2002 yılına kadar Türkiye`nin 100 milyar dolar kaybı olduğunu söyledi.
Aydoğan Hükümetin son zamanlarda Güneydoğuya yönelik açılımları desteklediklerini bu noktada Habur Gümrük kapısının büyük bir işlev gördüğünü, Habur sorunun acilen çözülmesi gerektiğini ifade etti. Aydoğan çözüm noktasında Habur’a bir Koordinatör valisi atanarak Irakla oluşan sıkıntıları daha aktif ve Sivil Toplum Örgütleriyle istişare halinde bu sıkıntıların aşılabileceğini dile getirdi.
Irak pazarının Güneydoğu nakliye sektörü için önemli bir pazar olduğuna vurgu yapan, Aydoğan bu gibi basit ve çözülmesi mümkün olan sorunların, nakliyecilik yapan onbinlerce şoförün ekmeğine mani olduğunu, Nakliyeciye ve Şoför esnafına uygulanan üvey evlat muamelesinden vazgeçilmesi gerektiğini sorunların aşılmasında başta Mardin Milletvekilleri olmak bütün Güneydoğu milletvekillerinden destek beklediklerini ifade etti.
Aydoğan; "Bütün olumsuzluklara rağmen, bu ülkenin nakliye pazarını kimseye kaptırmak gibi bir gaflet içinde olamayacağını. Dünyanın sayılı filosuna sahip olan Türk nakliyecilerinin Irak pazarına büyük önem verdiğini. Bunun için de mücadelemiz devam edecektir."şeklinde konuştu.
Mardinnethaber.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum