26 Ocak 2009

Bağlama kursuna büyük ilgi

Midyat ilçesindeki Halk Eğitim Merkezi'nde bağlama kursuna büyük ilgi gösterildiği belirtildi. İlk hafta olmasına rağmen kursa 14 başvuru yapıldı.

Midyat ilçesindeki Halk Eğitim Merkezi'nde bağlama kursuna büyük ilgi gösterildiği belirtildi. İlk hafta olmasına rağmen kursa 14 başvuru yapıldı. Bağlama öğretmeni Zeki Akkurt, kısıtlı imkanlara rağmen kursa talebin yoğun olduğunu kaydetti.

Midyat Halk Eğitim Merkezi'nde (HEM) cumartesi ve pazar günleri bağlama kursu veriliyor. Haftada 8 saat verilen kurs 100 saat devam edecek. Bağlama kursu öğretmeni Zeki Akkurt, "Otuz yıldan beri bağlama çalıyorum. Bu benim için vazgeçilmez bir tutkudur. Kursa katılan kursiyerlerden her yaş ve gruptan öğrencilerimiz bulunuyor. Amacımız Türkülerimizi ve milli çalgılarımızı tanıtmak ve müzik aletlerimizi en güzel şekilde icra etmelerini sağlamaktır. Kısıtlı imkanlarımız bağlamanın yetersiz olmasına rağmen ilginin artarak devam etmesi bizleri sevindiriyor" dedi.

Kurs öğrencilerinden olan ve ellerini rahat kullanamayan Abdullah Seven(12) ailesi tarafından kursa egzersiz yapması için gönderiliyor. Dargeçit ilçesinden hafta sonu kurs için gelen öğretmen Kader Cebe, kursa katılmak için her türlü engeli aştıklarını belirtiyor. Cebe, "Ulaşım sorunu ve yer sıkıntısı olmasına rağmen, hafta sonu bağlama ve saz öğrenmek için HEM'in açmış olduğu bağlama kursuna geliyorum. Çok isteyerek ve severek elimden gelen gayretle öğrenmek istiyorum. Çünkü Türkülerimizi ve müziğimizi çok seviyorum" diye konuştu.
www.mardinlife.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum