11 Şubat 2009

ENGELLİ BOYACI

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1152_maxi.JPG

Mardin’in Mazıdağı İlçesinde engelli Ramazan Men (23) Kaymakamlık tarafından verilen sakat arabasında ayakkabı boyayarak ailesini geçindiriyor.

Mazıdağı ilçesine bağlı Kocakent köyünde oturdukları evin 1995 yılında taranması sonucu sırtından aldığı kurşun yarası ile bacakları felç olan Ramazan Men, ilçede beş yıldan beri ayakkabı boyacılığı yaparak ailesini geçindiriyor. Ramazan Men “1995 yılında köyümüz saldırıya uğradı ve evimiz tarandı. Benimle birlikte 6 kişi yaralanmıştı. Sırtıma isabet eden kurşun bacaklarımın felç olmasına neden oldu. İlçeye yerleştik. Kaymakamlık bana sakat arabası aldı. Babamın işi yok ve 4 kardeşim okula gidiyor. Beş yıldan beri ilçede ayakkabı boyacılığı yaparak hem aileme bakıyorum hem de kardeşlerimi okutuyorum “ dedi

Üç ayda bir 550 lira sakat maaşı aldığını söyleyen Ramazan Men, 6 kişilik ailenin bu para ile geçinmesinin mümkün olmadığı için boyacılığa başladığını, en büyük hayalinin ise kardeşlerini okutmak olduğunu söyledi. Men “Babam çalışmıyor, annem ev işleri ile uğraşıyor. Lisede iki, ilköğretimde iki kardeşim eğitim görüyor. Ben okuyamadığım için kendimde hep eksiklik hissettim. Kardeşlerimi okutmak ve bir yerlere gelmelerini sağlamak istiyorum. Önceleri sakat arabasında boya yapmak zoruma gidiyordu. Ama şimdi alıştım. Geçimimizi sağlayacak kadar para kazanıyorum” şeklinde konuştu

Hab.Hakan Sakıcı
www.habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum