19 Şubat 2009

MARDİN’DE AĞAÇ DİKME CEZASI

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1188_maxi.jpg

Adalet Bakanlığı Mardin Cumhuriyet Başsavcılığı’na bağlı Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürü Yavuz Kaya Denetimli serbestlik sistemi Türkiye’ye getirilen ve hapis cezasına alternatif olarak uygulanan bir infaz sistemi olduğunu söyledi.

Mardin Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürü Yavuz Kaya, Denetimli serbestlik hizmetleri, suç şüphesinin öğrenilmesinden infazın tamamlanmasına kadar 5 ayrı alanda verildiğini söyledi. Alanların, infaz Hizmetleri, Madde Bağımlılarının Rehabilitasyonu, rapor hazırlama, Kamu yararına çalışma cezalarının yerine getirilmesi ve rehberlik çalışmaları olduğunu ifade eden

Kaya, Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde olan Türkiye’nin, son yıllarda Ceza adalet sisteminde önemli reformların gerçekleştirdiğine dikkat çekti. Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürü Yavuz Kaya, Yeni infaz kanunu ile birlikte her adliyede kurulan Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezleri, 2 yıl ve daha az hapis cezası alanları mahkemenin verdiği karara göre, psikososyal destek verilerek, suç işleyip işlemediklerini kontrol ederek belirlenen bir kamu hizmetinde çalıştırdığını ifade etti. Mardin Başta olmak üzere 133 ağır ceza merkezinde kurulan Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürlükleri ile “Koruma Kurulları” tarafından yerine getirildiğini kayd eden Kaya, “Kurulun görevleri, Suçtan zarar gören kişilerin suç nedeniyle karşılaştıkları, sosyal, ekonomik ve psikolojik sorunların çözümünde yardımcı olmak ve ceza infaz kurumlarından salıverilen hükümlülerin meslek veya sanat edinmelerinde, iş bulmalarında, sanat sahibi olanlar ile tarım işletmeciliği yapmak isteyenlere araç ve kredi sağlanmasında, işyeri açmak isteyenlere yardım edilmesinde ve karşılaştıkları diğer güçlüklerin çözümünde yardımcı olmaktır. “dedi.

Mardin Koruma Kurulu’na 2’si suç mağduru 22’si ise eski hükümlü olmak üzere toplam 24 kişi başvurmuş bunlardan 21 eski hükümlü ile 2 mağdura; gıda, ayni, nakdi, iş ve eğitim yardımı yapılmıştır.

MARDİN DENETİM SERBESTLİK VE YARDIM MERKEZİNE 500 ÜZERİNDE KARAR, İNFAZ EDİLMEK ÜZERE GÖNDERİLDİ.

Mardin Denetimli Serbestlik ve Yardım Merkezi Şube Müdürlüğü’ne kuruluşundan bu yana 500’ün üzerinde karar infaz edilmek üzere gönderildiğine dikkat çeken Kaya, “Bu kararların ağırlıklı olanı uyuşturucu madde bağımlıları için verilen Tedavi ve Denetimli Serbestlik Kararlarıdır. Yine kararların önemli bir kısmı da tutuklamaya alternatif olan soruşturma ve yargılama aşamasında verilen adli kontrol kararlarıdır. Bir diğer önemli denetimli serbestlik kararı da kamu hizmetinde ücretsiz çalışma cezasıdır. 2008 yılı içinde yoğun olarak gönderilen bu kararlar ile hükümlüler 3 bin 218 saat süreyle kamu hizmetinde ücretsiz olarak çalıştırılmıştır. Haklarında kamu hizmetinde çalışma cezası verilen kişilerin önemli bir kısmı Çevre ve Orman İl Müdürlüğünün ağaçlandırma sahalarında çalıştırılmış ve sahalarda toplam bin 880 saat ağaç dikim ve bakım çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar halen devam etmekte olup 2009’un Ocak ayı itibariyle kamu hizmetinde toplam 592 saatin 224 saati ağaçlandırma faaliyetlerinde çalıştırılmıştır.”diye konuştu.

KAMU HİZMETİNDE ÜCRETSİZ ÇALIŞMASINA KARAR VERİLEN KİŞİLERİN ÇALIŞTIRILDIĞI DİĞER KURUMLAR

Kamu hizmetinde ücretsiz çalışmasına karar verilen kişilerin çalıştırıldığı diğer kurumlar ise; kaymakamlıklar, milli eğitim müdürlükleri, adliyeler ve okullar olduğu belirtildi. Kaya,Şube Müdürlüğüne gönderilen diğer denetimli serbestlik kararları ise, Konutta infaz (ev hapsi), meslek ve sanat sahibi olmayanlar ile eğitimi yarıda kalan çocuklar için verilen eğitim kurumu ya da programına devam etme yaptırımı, içkili yerlere gitmeme, Cafe, kahvehane ve internet kafelere gitmeme, ehliyete el koyma, toplantı ve gösteri yürüyüşlerine katılmaktan yasaklanma ve mükerrer suç işleyenler ile etkin pişmanlık hükümlerinden yararlananlar hakkında uygulanan denetimli serbestlik kararları olduğunu söyledi. Kaya Denetim serbestlik Merkezinin Vizyonu olarak uluslararası standartlara uygun, denetim ve gözetim çalışmaları kapsamında; şüpheli, sanık ve hükümlülerin en etkili şekilde denetlenmeleri ve yeniden topluma kazandırılması olduğunu sözlerine ekledi.

Hab.Mehmet Çelik

www.habermardin.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum