27 Nisan 2009

Hoşgörü Diyarında Hoş Görünmeyen Şey!

http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/kadirbuyuk.jpg
5 Nisan 2008 Çarşamba saat 20.30!

Artuklu Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi!

Shaman Dans Tiyatrosu!

Mardin Kültür Müdürlüğü’nün 15-22 Nisan Turizm Haftası Kutlama Programı çerçevesinde düzenlediği etkinliklerin ilk gününde, ilimiz valisi Sayın Hasan Duruer’in ismiyle hazırlanan davetiyelerden biri de benim elime geçti.

İl kültür müdürlüğünün öncülüğü ile hazırlanan bu etkinliklere kalemimle katkıda bulunmayı düşündüm ilk olarak. Derin tarihinin yanı sıra engin hoşgörü diyarı olmasıyla bizlerin gurur kaynağı olan Mardinimize yakışan bu etkinliklerin planlayıcılarını elimden geldiğince desteklemek, elbette ki kendime biçtiğim görevlerden bir tanesiydi.

İşte bu duygularla salondaki yerimi aldığımda, karşılaşacağım manzarayı aklımın ucundan bile geçirmiyordum tabi ki! Şimdi bu manzarayı siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum.

Gecenin sunucusu biraz heyecanlıydı. Çok doğal bulduğum heyecanına rağmen yaptığı sunum güzeldi. Etkinliklerin başlama vuruşu konuşmasını yapan il valimiz Sayın Hasan Duruer’in konuşmasında zikredilenler de gayet normaldi.

Valimizin konuşmasını takiben yapılan slayt gösterisine gelince!...

Reyhani müziği eşliğindeki slayt gösterisinde yer alan fotoğraflar, bir Mardin sevdalısı olarak yüreğimin bir köşesini ısıtırken bir kenarda unutulan üç tane ilçemizle ilgili hiçbir karenin yer almaması yüreğimin diğer köşesini maalesef ki soğuttu. Bu anlamda verebileceğim bir yığın örnekten sadece birini siz değerli okurlarımla paylaşmak istiyorum şimdi.

Selçuklu Mimarisinin bir basamağı olarak kabul görmesinin yanı sıra bölgenin en büyük camisi olan Dunaysır Cami’sinin bu slâytta yer almamasını düşündürücü bulduğumu ifade etmek istiyorum. İl kültür müdürlüğünün bu yapıdan haberdar olmadığını söylemek ne kadar yanlışsa, unutulduğunu söylemek de o kadar yanlış olur herhalde. Zira Dunaysır Camisi, unutulmayacak kadar muhteşem bir eserdir. Hal böyleyken aklıma gelen soruyu üzülerek sormak istiyorum.

“Bu eserin bulunduğu yer Kızıltepe ilçemiz değil de Mardinimizin merkezi olsaydı es geçilir miydi?”

İşte bu sorunun cevabını, yüreğimi soğutan il kültür müdürlüğünden değil, siz değerli okurlarımdan bekliyorum. Zira sizlerin vereceği cevaplarda yer alacak olan fikirler, bu soruya asıl olarak cevap vermesi gerekenlere de doğru bir yön verecektir diye düşünüyorum. Ayrıca; il kültür müdürlüğüne bağlı olan bazı görevlilerin, Mardinimize gelip Kızıltepe’yi de görmek isteyen turistlere ve televizyonculara Kızıltepe’de kayda değer bir şeyin olmadığını söyledikleri duyumlarımın yanlış olduğuna inanmak istiyorum. Zira zikrettiğim cami bir tarafa dursun, Ğurs Vadisi bile Kızıltepe sınırları içinde yer alan ve Mardinimizinin görülmesi gereken ender değerlerinden biridir.

Değerli okurlarım,

Mardin için Mardinimiz sözünü en sık kullanan bir gazeteci olduğumu beni takip edenler çok iyi bilir. Ancak; Mardinimiz dediğim her zaman için sadece ilimizin merkezini zikrettiğimi kimse düşünmesin. Mardinimiz söylemimin yüreğimdeki kapsam alanında, her zaman için tüm ilçelerimiz de yerini almıştır. İl müdürlüklerimizin kapsam alanı da bu olmalıdır.

Turizm haftası ile ilgili olarak hazırlanan ve çok iyi bulduğum programın böylesine önemli bir ayrıntıyla gölgelenmiş olması benim için üzücü oldu. Hoşgörüler diyarımızda hoş olmayan bu tip ayrıntıların bir daha yaşanmamasını dilerken bana müthiş bir keyif veren Shaman dans gurubunun Mardinimize gelmesine vesile olanlara da teşekkür ediyorum.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum