13 Nisan 2009

OKULUN DURUMU İÇLER ACISI

http://www.habermardin.com/haber_uploads/1393_maxi.JPG

MİDYAT İLÇESİNE BAĞLI YEMİŞLİ KÖYÜ İLKÖĞRETİM OKULU İÇLER ACISI

Mardin’in Midyat İlçesine bağlı Yemişli Köyü İlköğretim Okulu öğrencileri, tuvaletler çalışmayınca, tuvalet ihtiyaçlarını açık havada gideriyor. Öğrenci Velisi Mehmet Emin Akkurt, okulun eğitim verecek durumda olmadığını, okulun tuvaletlerinin kullanılamadığı için öğrenci açık havada tuvalet ihtiyaçlarını giderdiğini söyledi.

TUVALETLER PİSLİKLE DOLU

Yemişli Köyü İlköğretim Okulunda öğrenim gören 64 öğrenci tuvalet ihtiyaçlarını ders aralarında evlerine giderek yada açık havada gideriyor. Okul tuvaletlerinin susuzluktan pislikle doldu, öğrenciler tuvaletleri kullanamıyor.

ÖĞRENCİ VELİSİ MEHMET EMİN AKKURT “OKUL VE TUVALETİ PROTESTO AMACIYLA BİR GÜN ÖĞRENCİLERİ OKULA GÖNDERMEDİK”

15 Çocuk babası ve öğrenci velisi Mehmet Emin Akkurt, okulun öğretime elverişli olmadığını, tuvaletlerin ise kullanılamaz durumda olduğunu söyledi. Bir süre önce okul ve tuvalet durumunu protesto etmek amacıyla çocuklarını bir gün okula göndermediklerini belirten Akkurt, İlçe Milli Eğitim Müdürü Şeyhmus İleri’nin devreye girerek tuvaletlerin işler hale getirileceğine dair söz vermesi üzerine çocuklarını okula gönderdiklerini, ancak bugüne kadar herhangi bir işlem yapılmadığını söyledi.

AÇIK HAVADA TUVALETLERİNİ YAPAMAYAN KIZ ÖĞRENCİLER ZOR DURUMDA KALIYOR

Akkurt “Biz kız erkek ayırımı yapmadan çocuklarımızı okul göndermek ve okutmak istiyoruz. Çocuklarımız okulun tuvaletlerini pislikten kullanamıyor. Köyümüzde sondaj var ama tuvaletlerin deposu arızalı. Erkek öğrenciler tuvaletlerini açık havada yapıyor, ama kız öğrenciler ders aralarında evlerine gidiyor. Birinci yarıda durumu protesto ettik ve öğrencilerimizi bir gün okula göndermedik. İlçe Milli Eğitim Müdürü Seyhmus İleri gerekli tamiratı yapacaklarını söyledi. Ama şimdiye kadar herhangi birşey yapılmadı. Böyle devam ederse çocuklarımızı okula göndermeyeceğiz “şeklinde konuştu.

Yemişli İlköğretim Okulunda 64 öğrenciye 3 öğretmen tarafından eğitim veriliyor. Yağışlı havalarda okul çatısının aktığı belirtildi. Okulun bahçe düzenlemesinin olmadığı ve tuvaletlerin de dışkı ile dolup taştığı gözlendi. Köylüler, okulun ve tuvaletlerin yapılmaması halinde önümüzdeki öğretim yılında çocuklarını okula göndermeyeceklerini ifade etti.

Hab.Mehmet Çelik

www.habermardin.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum