12 Mayıs 2009

Katliam Köyünde Buruk Dersbaşı

Mazıdağı İlçesi’ne bağlı Bilge Köyü’nde 4 Mayıs’ta 44 kişinin katletilmesi nedeniyle bir hafta kapalı kalan Bilge İlköğretim Okulu, dün 15 eksik öğrenciyle açıldı.
http://www.haberler.com/haber-resimleri/178/katliam-koyunde-buruk-ders-basi_o.jpg
Katliam öncesi 40 öğrencinin eğitim gördüğü Bilge köyü ilköğretim okulu, katliamda 7 yaşındaki Ayşe Çelebi’nin hayatını kaybetmesi ve katliamdan sorumlu tutulan ailelerle birlikte 14 öğrencinin de göç etmesi nedeniyle öğrenci sayısı 25’e düştü. Okul bitişiğindeki ayrı binada ise yeni açılan anaokulu sınıfına ise 15 minik öğrenci başladı. Diğer taraftan Katliamdan önce nüfusu 250 olan Bilge Köyü’nde şu anda sadece 140 kişi yaşıyor.

BİLGE KÖYÜ'NDE BURUK DERS BAŞI
Geçen hafta 6'sı çocuk 16'sı kadın toplam 44 kişinin öldüğü, 3 kişinin ise yaralandığı saldırının ardından eğitime ara verilen Bilge Köyü İlköğretim Okulu'nda öğrenciler bugün düzenlenen törenin ardından ders başı yaptı.

Saldırıda yaşamını kaybeden 2. sınıf öğrencisi Ayşe Çelebi ile saldırıyı gerçekleştiren ailelere mensup oldukları için köyden göç etmek zorunda kalan 14 öğrencinin yer almadığı törende, öğrenciler öğretmeni Sadık Bulut nezaretinde İstiklal Marşı okuduktan sonra dersliğe alındı.
Okulda ilköğretim öğrencilerinin yanı sıra yeni oluşturulan ana sınıfında eğitime başlanırken, bu çocukların rehabilitasyon çadırında yaptıkları ve duygularını ifade eden resimleri sınıfın duvarını süsledi. Ayrıca, bu arada ilköğretim okulundaki öğrencilere kırtasiye yardımı yapıldı.
Törene, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er, Vali Yardımcısı Yavuz Selim Tüzer ile çok sayıda yetkili de katıldı.

“OKULUN EĞİTİME AÇILMASI İÇİN YOĞUN ÇALIŞMA YÜRÜTTÜK”

Afet Koordinasyonu Okul Sorumlusu ve Psikoloji Danışmanı Osman Çakır, okulun eğitime açılması için 3 gündür yoğun çalışma yürüttüklerini belirterek, şöyle konuştu:
“Bu çalışmalar sonucunda okulu hazır hale getirdik. İlk etapta acil müdahale eyleminin artık kurumsal anlama geçmesi için çalışmalarımızı ana okul oluşturarak, sürdürmek istedik. Köydeki vatandaşlarımız çadırdan ziyade hijyenik açıdan okul ortamında bulunmasını istediler. Mardin Valiliği ile Milli Eğitim Müdürlüğü Rehberlik Araştırma Merkezi olarak özverili çalışma gerçekleştiriliyor. Buradaki eğitim verdiğimiz çadırımız da duracak. Psikososyal destek programı ve Rehberlik Araştırma Merkezi'nin iş birliğiyle devam edecek. Çocuklar okuldan çıktıktan sonra saat: 15.00'te çadırda etüt yapacak. Daha sonraki çalışmanın boyutu çadırdaki gibi olmayacak, farklı desteğimiz olacak. Rehabilite çalışmalarına bu köyden taşımalı eğitim ile başka okullarda eğitim gören çocuklar da alınacak. İlköğretim de 25, anaokulda ise 15 çocuk eğitim görecek. Bu köyden göç eden 14 çocuk da bulundukları yerde takip edilerek, eğitim desteği verilecek.”
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum