10 Mayıs 2009

Katliamda Kızı ve Damadını Kaybeden Yaşlı Kadın 9 Torunu ile Baş Başa Kaldı

Mazıdağı İlçesi Bilge Köyünde Yaşanan Katliamda Kızını ve Damadını Kaybeden Ordu Kalkan(70), Kızından ve Damadından Geriye Kalan 9 Torunu ile Baş Başa Kaldı.
http://resimler.haberler.com/haber/887/katliamda-kizi-ve-damadini-kaybeden-yasli-kadin-9_b.jpg
Mardin'in Mazıdağı ilçesi Bilge köyünde yaşanan katliamda kızını ve damadını kaybeden Ordu Kalkan(70), kızından ve damadından geriye kalan 9 torunu ile baş başa kaldı.
Eşi Mehmet Kalkan(76) akciğer yetmezliği yüzünden tedavi gördüğü için bütün torunlarına tek başına bakmak zorunda kalan Ordu nine, torunlarının okutulması için devletten yardım istedi.

Bunca yıllık hayatı boyunca böyle acı ve gözyaşı görmediğini belirten Ordu Kalkan, olay gecesi kızı ve damadının nişan düğününe gittiklerini belirterek, "Çocuklarını bana emanet ettiler. Ben de küçük torunum Hacı Aziz ile ilgilenirken, köyde silah sesleri ve çığlıklar birbirine karıştı. Ne olduğunu anlamadan dışarıya çıktık. Nişan evinde yapılan vahşet ve katliamla sarsıldık. Saldırıda kızımı ve damadımı kaybettim. Geriye 9 torunum kaldı. Eşim hasta ve benim de ayakta kalacak halim kalmadı. Torunlarıma sahip çıkılmasını istiyorum. Özellikle torunlarımın cahil kalmamaları için okutulmasını istiyorum. Devletten bu konuda destek bekliyoruz. Bu olay tamamen cahillikten kaynaklandı. Bu insanlar okumuş olsaydı, bu olayları yapmazdı." dedi.

13 YAKININI KAYBETTİ
Bilge köyünde yaşanan katliamın mağdurlarından bir tanesi de 20 yaşındaki Ayşe Çelebi. Saldırıda anne ve babası, 2 erkek kardeşi, 2 yeğeni, kayınvalidesi, amcası, 2 halası ve teyzesi olmak üzere 13 yakınını kaybeden Ayşe Çelebi, yaşadığı acının şokunu bir türlü üzerinden atamadı. Toprağa verdiği yakınlarının mezarlarını her gün ziyaret eden Ayşe Çelebi, "Keşke ben de ölseydim de bu acıları yaşamasaydım." şeklinde konuştu.

Ömrü boyunca bu acıyı unutmayacağını anlatan Çelebi, "Annem babam artık hayatta değil. Hiç kimsem kalmadı. Bir tek eşim kaldı. Delirmek üzereyim. Bu acı hiç bitmeyecek. Her gün mezarlığa gelip gidiyorum. Ailem gözümün önünden gitmiyor" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum