22 Mayıs 2009

"Olayı Kan Davasına Dönüştürmeyeceğiz"

Mardin'in Mazıdağ İlçesi'ne Bilge Köyü'nde gerçekleştirilen ve 44 kişinin yaşamını yitirdiği, 3 kişinin de yaralandığı katliamdan sonra saldırıda ölen Çelebi ailesinin ileri gelenleri zanlıları Allah'a ve yargıya havale ettiklerini belirterek, kanlı baskını kan davasına dönüştürmeyeceklerini söyledi.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifebilgm.jpg
Osman Çelebi, katliamın sebepleri olarak gösterilen, kan davası, rant, balık tesisleri gibi iddiaların gerçeği yansıtmadığını savundu. Çelebi, "Olayı gerçekleştiren bizim öz ve birinci dereceden akrabalarımızdır. Türkiye bizimle ağladı. Adalet mülkün temelidir, iş yargıya kaldı. Onları önce Allah'a sonra yargıya havale ediyorum. Yargı bu işi açığa çıkaracaktır. Bizim şüphelendiğimiz hiç bir olay yoktur. İnsan öz abla çocuklarından bir şey bekler mi? 44 kişinin vebali çok büyüktür. Bu 44 kişinin vebalini çekmek benim haddim değil"dedi.

Çelebi, katliamdan ağır yaralanan ve hastaneye götürürken ölen abisi Muhtar Abdulhalim Çelebi'nin yaralı halde iken katliam sanıklarının isimlerini kendisine söylediğini kaydederek şöyle dedi:

"Ben ağabeyimi hastaneye götürürken bana sadece 9-10 isim söyledi. Hamo ve Mala Gule dedi. Ben şok oldum. Bana teker teker isim saydı. Devlet biliyor, bunu yargıda biliyor. Biz hiç bir zaman kin nefret duymadık, olayı yapanların aileleri 5 gün burada kaldılar. Kendi elimizle onlara yemek götürmüşüz. Ben Alay Komutanı'nı aradım. 'Bunu yapan terör, örgüt, düşman değil, benim rahmetli ağabeyim bu kişilerin adını verdi' dedim. Öz yeğenlerim dedim. Yaralı ve sağ kurtulan olmasaydı örgütün üzerine yıkacaklardı."

"44 KİŞİYİ MEZARA KOYDUK, ÇOCUKLARI SAĞA SOLA VEREMEYİZ"

Osman Çelebi, yetim ve öksüz kalan çocukların devlet korumasına verilmesini ile ilgili bir soru üzerine ise, "Yetim ve öksüz çok sayıda çocuk kaldı. 44 kişiyi mezara koyduk, kalan 76 çocuğu sağa sola ve yurda vermek bizim için çok zor. Ama devlet bizim köyümüzde, bizim himayemizde bu çocuklara yardım yaparsa kabul ederiz. Dava açıldıktan sonra duruşmalara gideceğiz. Onları adalete ve allaha havale ediyoruz" dedi.

"ZANLILARDAN 3´Ü İLE OLAYDAN 1 SAAT ÖNCE KONUŞTUK"

Bilge Köyü'ndeki katliamda yaşamını yitiren ve yaralı iken sanıkların isimlerini veren muhtar Abdulhalim Çelebi'nin oğlu Abdurahim Çelebi, saldırıya gerçekleştirenlerin babalarının yetim olduğunu onları dedesinin büyüttüğünü söyledi.

Çelebi, "Çocuklarını babam büyüttü. Hatta sanıklardan kendine şeyh diyen Mehmet Çelebi bana göre şeytandı. Onu babam sünnet ettirip evlendirdi. Yani bu olaya bir anlam veremiyoruz. Bir ad bile koyamıyoruz. Ben babamı hastaneye götürdüğüm zaman bizi vuranlar öz ablamın çocukları dediği zaman şok oldum. İnanmak istemedim. Kesinlikle önceden planlanmış bir olaydı. Olayın olduğu gün olaydan 1 saat önce katliam sanıkları olan Hakim, Ömer ve Sait ile beraber konuştuk. Aramızda daha önce bir şey yoktu. Bana eve gidip okey oynayacaklarını söylediler. 'Okeyde hepsini sileceğiz' dediler. Ben okeyde 'hepsini silmek' diye bir şey yok, ya okey atarsın ya da çift okey atarsın diye söyleyince bana, 'Hayır biz hepsini sileceğiz' dediler. Demek hepsini silmek katliamı gerçekleştirmek anlamına geliyormuş. Katliam önceden planlanmıştı"dedi.

"KAN DAVASI GÜTMEYECEĞİZ"

Katliamda ölen muhtarın yeğeni Mehmet Çelebi, katliam sanıkları gibi asla cani olamayacaklarını ifade ederek, "Biz onlara olaydan sonra onların yakınlarına 5 gün yemek verdik. Bizde onlar gibi can mı alalım? Bugünde çocukları elimize geçse kesinlikle bir şey yapmayız. Allah'a inanan ve devletine güvenen bir aileyiz. Onlar dünyanın şu anda lanetlediği insanlardır. Bizde onlar gibi kalkıp çocukları ve kadınları vurursak dünya ne der. Kimse bizden bu cahilliği beklemesin. Biz bu işi kan davasına dönüştürmeyeceğiz. Allaha havale ediyoruz. Yargı gerekeni yapacaktır" dedi.
www.mardinlife.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. Surgucum