16 Temmuz 2009

Ğurs Vadisine Bekliyoruz...

Mardin yüzyıllardan beri süre gelen kültürel mirasın sahibi, doğu ile batının buluştuğu nokta, tarihi ve turistik güzellikleriyle insanlar üzerinde ayrı bir heyecan uyandırıyor.

Baharla birlikte Mezopotamya Denizimiz dâhil her yerin yeşile büründüğü bu dönemde sizleri suyun ve yeşilliğin birlikte zarafetini sunduğu Ğurs Vadisine misafir edelim dedik.

Kızıltepe - Mardin arasında bulunan ve adeta saklı bir cenneti andıran Ğurs Vadisi Mardin’deki diğer tarihi ve kültürel güzelliklerin yanında görülmeye değer mekânların arasında olması gerektiğini ilk biz not ediyoruz.

Mehmet Bedii Demir Hocamızın Ğurs Vadisi ile ilgili olarak yaptığı kapsamlı çalışmasını kapak dosyası ile sizlerle paylaşırken burayı tez zamanda ziyaret etmenizi tavsiye ediyoruz.

Dergimizin bu sayısı da dopdolu bir içeriğe sahip. İlk günkü heyecan ve azimle yolumuza devam ediyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığı aracılığıyla Türkiye’nin 81 iline dergimizin ulaşması ile birlikte Türkiye’nin dört bir yanındaki siz değerli okuyucularımızdan da gönlümüzü hoş eden övgüler almaya devam ediyoruz. Sizlerden aldığımız güç ve heyecanla yolumuza dimdik olarak inşallah daha güçlü ve hızlı bir şekilde devam edeceğiz. Mardin Life önümüzdeki sayılarında da en iyiyi bulmak için yolda olacak. Bu yolda bize yine destek ve eleştirilerinizi esirgememenizi diliyoruz.

Ğurs Vadisi’ni kapak konusu yaptığımız bu sayımızda Mehmet Bedii Demir Hocanın yanında Doç.Dr. Nurettin Turgay’ın Ğurs ile ilgili yazısına da yer verdik. Murat Bağış’ın alternatif turizme yönelik kendi konularında uzman ve etkili isimlerle görüşerek yaptığı çalışma kentin geleceğine ışık tutacak düşüncelere sahip. Bu sayıda turizmin geliştirilmesine yönelik bir model önerisi sunan Mehmet Sarıoğlan’ın tespit yazısı Murat Bağış’ın yazısını adeta tamamlıyor.

Tarih konulardaki araştırmaları ile bilinen Yusuf Metin Yardımcı Hocamız, bu sayıda da bir ilke imza atarak Artuklu Meliklerinden Necmüddin İlgazi ve Tiflis Muharebesi’ni kaleme alarak tarihte Mardin-Gürcistan Münasebetler’ni masaya yatırdı.

Bir birinden iddialı konuları işlediğimiz derginin bu sayısında ilimizde göreve başlaması ile kollarını sıvazlayarak kentsel dönüşüm alanında işe koyulan Sayın Valimiz Hasan Duruer ile Mardin’i konuştuk. Zaman’a Yolculuk Bölümünde Edip Servet Demirci ile tarihe ve ihtilal yıllarına gerdi döndük. Ailesini İstanbul’da bırakarak Mardin’e gelip burada yatırım yapan ve dahası Mardin’e aşık olan işadamı Sabahattin Evrensel ile yaptığımız röportaj gündeme damgasını vuracak türden.

Dergimizin en ilginç konusu ise Gabriyel Akyüz’ün kalem aldığı ve Süryanilerin ibadetlerinin anlatıldığı “Süryanilerde Oruç ve Paskalya” konusu. Bu yazı sayesinde Süryanilerin nasıl oruç tuttuğunu ve nasıl namaz kıldıklarını öğreneceksiniz.

Beğeni ile öykülerini takip ettiğiniz Mehmet Dinç tayin ve atamalarında gündemde olduğu bu sıralarda bu konu ile ilgili olarak bu sayıda “Koltuk Bey”i yazarken, Murat Bağış’ın film senaryosunu arattırmayan “Sevmek diye bir şey yokmuş” öyküsü ile bizi duygulandıracak. Hacer Eroğlu’nun yaşanmış hikayesi ise sizleri okul ve çocukluk yıllarınıza götürecek türden. Yayın Kurulu Üyemiz Yusuf Metin Yardımcı Hocamızın Rahmetli babası Ahmet Yardımcı’ya ait “Mardin’e gelen ağlar, giden ağlar” şiiri ile bizleri mest ederken, Mesut Eriker Hocamız ise bu sayıda Tarihi Kentin Damak Tadı’ında bizlere halen tadı damağımızda olan ve Yayın Kurulu üyemiz Gabriyel Akyüz’ün muhterem eşleri tarafından yapılan ve Kırklar Kilisesinde ikram edilen Merge Yemeğinin tarifini yazdı. Dr. İbrahim Özcoşar sınır kavramını Mardin ekseninde kalem alırken, ilginç yazı ve tespitleri ile tanıdığınız Fasih Dinç ise bölge tarihinin arka planını yazdı.

81 ili dergimizde tanıtma adına bu sayımızda Siirt ile başladık. Siirt Valisi Sayın Necati Şentürk’ün kaleme aldığı “Güneydoğunun incisi Siirt” yazısının yanında Zekeriya Güneş de bizlere hazırladığı araştırma yazısı ve fotoğrafları ile bizleri adeta Siirt’e götürdü.

Son olarak ilimizde son iki ay içerisinde gerçekleşen etkinlikleri de sizlerle paylaştık.

Buyurun hep birlikte derginin sayfalarını çevirmeye…