5 Temmuz 2009

Şoförler Kira Bedellerin Düşmesine Tepki Gösterdi

Yaklaşık 6 bin kamyon sahibinin maddi sıkıntılar içinde olduğunu belirten Mardin Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Baraj, Mardin Çimento Fabrikasında Irak’a yük taşıyan kamyon ve tır şoförleri ile birlikte kira gelirlerinin ton başına 24 dolardan 14 dolara düşürülmesine tepki göstermek için fabrikanın avlusunda bir basın açıklaması düzenledi.
http://www.mardinlife.com/haberler/resimler/mardinlifealibaraj.jpg
Ali Baraj, 25 yıldan beri Habur'a alternatif kapı olarak açılması gündemde olan ve TOBB tarafından mali kaynağı karşılanmasına rağmen bir türlü açılmayan Nusaybin Sınır Kapısı'nın inşaatı için bir çalışmanın yapılamamasına anlam vermediğini söyledi.

Mardin genelinde 5-6 bin kamyoncunun bulunduğunu ifade eden Baraj, "Şoför esnafı can çekişiyor. Yakıt ve diğer maliyetler her gün yükselirken, taşıma ücretleri yerinde sayıyor" dedi.

Mardin Çimento Fabrikasında Irak’a yük taşıyan kamyon ve tır şoförleri ile birlikte kira gelirlerinin ton başına 24 dolardan 14 dolara düşürülmesine tepki göstermek için fabrikanın avlusunda bir basın açıklaması düzenleyen Mardin Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Ali Baraj, Kuzey Irak'tan gelen kamyonlara özel bir statü tanındığını iddia etti.

6 bin dolayında kamyoncunun Mardin’de sefalet hayatı sürdüğünü anlatan Baraj, “Yıllardan beri karın tokluğuna çalışan şoförlerimize son darbeyi kira gelirlerindeki düşüşle adeta ölüme terk ettiler. Ton başına 24 dolar olan kira bedeli 14 dolara indirildi. Bu da yetmezmiş gibi bizim kamyoncularımız on gün bekleyip bir yük sırası alabiliyor. Oysa Irak'tan gelen kamyonlara sıra tanınmıyor. Biz bir yük alıncaya kadar onlar üç sefer yapıyor. Habur Sınır Kapısı'nda da aynı uygulama var. Türk kamyoncular sırada beklerken Iraklı kamyoncular sırasız transit geçiyor. Taşımacılık sektörüne 2-3 firma sekte vuruyor. Bu durum kamyoncularımızı ve taşıma sektörünü çok olumsuz yönde etkiliyor" şeklinde konuştu.

Kuzey Irak'tan gelen ve çimento taşıyan kamyonlara tonaj uygulaması getirilmesini isteyen Oda Başkanı Ali Baraj, alması gereken tonajdan fazla yük alan Irak kamyonlarının karayollarına da büyük zararlar verdiğini söyledi. Baraj, "Kuzey Irak'tan gelen kamyonlar tonaj uygulamasına tabi tutulmuyor. 20 yaşındaki kamyonların arkasına römork takarak 40-50 ton çimento yüklüyorlar. Bu durum hem bizim kamyonculara hem de karayollarına zarar veriyor. Yeşilli Belediyesi bu konuda bir karar alarak Irak kamyonlarının ilçe karayolunu kullanmasını yasakladı. Yetkililerin bu konuda önlem almasını bekliyoruz" diyerek sözlerini sürdürdü.

Baraj, milletvekillerinin; esnafın, taşımacılık sektörünün sorunlarına yeteri kadar eğilmediğini ileri sürdü.

Nezir Güneş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url 'yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazıp yorumunuzu gönderin. Yorumunuz Editör onayından geçerse yayınlanacaktır. Küfür, Hakaret, İftira ve SİYASİ içerikli yorumlar ve Adı Soyadı belirtilmeyen yorumlar yayınlanmıyacaktır. www.surgucum.com